Gå til innhold

kan man stoppe "psykiatri-drap"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man vet ikke mye foran seg noen tror jeg. Man kan bare undres hva som driver dem på samme måte man må undres hva som driver store sportsuøvere eller politikere for den sakens skyld.

Anonymkode: bbe46...9ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan bare undres hva som driver dem på samme måte man må undres hva som driver store sportsutøvere eller politikere for den sakens skyld.

Man trenger ikke undres lenge for å forstå at det ikke dreier seg om samme type motivasjon.

Skrevet
På 29.6.2019 den 5.14, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alle som fortjener å leve, noen fortjener en smertefull død og å bli drept! Ja dette mener jeg! Skulle noen ganger ønske at det var lov å drepe. Det finnes mange der ute som ikke har livets rett fordi de oppfører seg værre enn Satan. Terrorister, barneovergripere og slike dritt sekker. Håper de dør og forsvinner fra denne jordkloden fordi jeg orker ikke å puste inn den samme lufta som de! 😡😡😡😡

Anonymkode: 2f0bf...1ee

Du virker farligere enn folka du raljerer om. 

Worrisome Plenty
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan godt forstå at folk kan begå drap i psykose. Selv når jeg var psykotisk så truet jeg familien min. I tillegg så angrep jeg nesten sykepleieren på akuttposten.

Jeg synes at de som begår drap i psykose ikke skal dømmes, fordi de er uskyldige og vet ikke hva de gjør; de er akkurat som barn. De trenger heller støtte og forståelse - ikke hets og hat.

Anonymkode: 72c72...532

Da er det viktig du tar dine medisiner da, så dine nære slipper å leve i frykt.....

Gjest Surrehuggu
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at de som begår drap i psykose ikke skal dømmes, fordi de er uskyldige og vet ikke hva de gjør; de er akkurat som barn. De trenger heller støtte og forståelse - ikke hets og hat.

Anonymkode: 72c72...532

Nå er det jo blitt så populært å kunne si nei til medisiner, men da synes jeg at en ikke kan erklæres uskyldig hvis en begår drap i psykose.

Om en person vet at hn har tilbøyeligheter til å bli voldelig i psykose, og i frisk fase ikke vil ta medisiner som kan forhindre fremtidige psykoser, da bør hn jammen meg dømmes skyldig i retten om hn begår et drap i psykose. 

Men de som egentlig bør taes skikkelig er de myndigheter som har bestemt at det skal slakkes på tvangsbruken. Jeg har fått inntrykk av at leger ikke lenger kan tvangsinnlegge psykotiske personer, eller tvinge noen til å ta medisiner, hvis de anser personene som såkalte samtykkekompetente. Men hvem er troverdig samtykkekompetent i psykose? Jo, det blir opp til den enkelte leges skjønn å avgjøre. Slikt kan få fatale konsekvenser, noe disse som har bestemt dette bør ta hovedskylden for. 

Skrevet

@SurrehugguGod argumentasjon. Det er sammenlignbart med at psykose som følge av selvpåført rus ikke gir straffefrihet.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen sak er lik tror jeg men enkelte mennesker mangler nok noe alvorlig.

AnonymBruker
Skrevet

Folk som egentlig har et bra og verdig liv med venner, kjærester og jobb får jo all hjelpen. Da er det ikke rart at alle de alvorlige psyke som er helt isolerte og psykotisk begår drap fordi alle andre velfungerende folka blir prioriterte

Anonymkode: 0c293...f24

Gjest elina777
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som egentlig har et bra og verdig liv med venner, kjærester og jobb får jo all hjelpen. Da er det ikke rart at alle de alvorlige psyke som er helt isolerte og psykotisk begår drap fordi alle andre velfungerende folka blir prioriterte

Jeg får masse hjelp og har verken jobb eller kjæreste. Var voldelig i manisk psykose. Som du mener man ikke er syk med en gang.

Gjest Surrehuggu
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke at dette stemmer helt...

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, elina777 skrev:

Jeg får masse hjelp og har verken jobb eller kjæreste. Var voldelig i manisk psykose. Som du mener man ikke er syk med en gang.

Du er fortsatt så oppegående at du har et normalt liv med venner og et sosialt liv da. Jeg syns psykiatrien burde prioritere de som er alvorligst rammet.

Gjest elina777
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er fortsatt så oppegående at du har et normalt liv med venner og et sosialt liv da. Jeg syns psykiatrien burde prioritere de som er alvorligst rammet.

Jeg har ikke et sosialt liv uten hjelpen da fungerer jeg ikke

AnonymBruker
Skrevet
På 28.6.2019 den 21.46, Worrysome plenty skrev:

Har det blitt flere psykiatriske pasienter som begår drap nå enn feks for 30 år siden?

Synes det har vært mye de siste årene. Men blir litt tvilende feks til han gjøken på Vinstra som drepte en ung jente fordi han hadde lyst. Han insisterer jo på att han er gal. Da jeg var innlagt så insisterte de fleste på att de ikke var gale. hmm...

Folk som ikke har hatt kontakt med psykiatrien, som er i en prepsykotisk fase eller er "nysyke" de kan man jo ikke stoppe, men kan man stoppe de som allerede er i "systemet"? Hva må i så fall til?

Hvor mange av drapsmennene blir stemplet som utilregnelige?

Nei. Jeg tror ikke det. Sjuke og dårlige kan vi bare alle bli tror jeg. Jeg tror det er sjukdom som ligger bak mye ja.

Skrevet

Hehe, dette var jo egentlig en litt underholdende tråd etter hvert som jeg leste nedover ;)

En viss anonym bruker jeg tror jeg kjenner igjen skrivestilen på (og la vedkommende være anonym...) mener og tror mye og kommer med litt spenstige teorier om at det bikker over for mulige kandidater til leger, psykologer og psykiatere. Tror det svirrer altfor mange tanker i det stakkars hodet i blant og kanskje en dose AP hadde gjort seg (siden vi nå er inne på psykiatriforumet) :)

Og til slutt mener Surrehuggu at: "Mitt syn er at du synser og tror altfor mye. Ting du hele tiden tror og mener, har som regel ikke rot i virkeligheten." På innvendingen til Surrehuggu om at AB er gal, sier h*n at: "Ja jeg er det" i dypeste alvor.

Dette er jo et lite galehus :) Minner meg om en humoristiskbok jeg leste en gang om livet på en norsk psykiatrisk avdeling, men jeg kommer hverken på tittel eller forfatter akkurat nå...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...