Gå til innhold

Cipralex og bivirkninger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som sliter med tvangstanker og bruker cipralex, hvordan var det for dere å starte på medisinen. Fikk dere veldig økt angst og tvangstanker i starten? Redd for å begynne på de, da jeg er veldig bekymret for at det skal bli veldig mye verre i starten. Har tidligere gått på de, men kan ikke huske hvordan det var i begynnelsen, kan jeg regne med at jeg vil reagere likt på medisinen denne gang som de andre gangene jeg har gått på de? Denne gang er jeg og gravid, vet ikke om det har noe å si på hvordan jeg vil reagere på de.

Anonymkode: d6e6b...837

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal du begynne på dem når du er gravid? Jeg gikk på dem når jeg ble gravid og ble anbefalt å slutte. Men det er 6 år siden nå, så det kan jo ha endret seg.

Første gang jeg begynte på dem ble angst mye sterkere de første 2 uker, for så å bli bedre.

Andre gang merket jeg ingenting i forverring av angst. Det er jo veldig idividuelt. Men man må regne med det blir verre og bite tennene sammen, for det vil jo bli bedre etter noen uker. Lykke til.

Anonymkode: 458ef...12e

Skrevet

Min erfaring er at personer med ocd får svært lite bivirkninger tross at de ofte bruker langt høyere doser en ved angst og depresjon.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal du begynne på dem når du er gravid? Jeg gikk på dem når jeg ble gravid og ble anbefalt å slutte. Men det er 6 år siden nå, så det kan jo ha endret seg.

Første gang jeg begynte på dem ble angst mye sterkere de første 2 uker, for så å bli bedre.

Andre gang merket jeg ingenting i forverring av angst. Det er jo veldig idividuelt. Men man må regne med det blir verre og bite tennene sammen, for det vil jo bli bedre etter noen uker. Lykke til.

Anonymkode: 458ef...12e

Jeg har fått beskjed av flere leger og jordmor at jeg kan begynne på medisiner igjen. Gikk på de forrige svangerskap og, men da hadde jeg gått på de i mange år, men trappet ned til lavest mulig dose. 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, kupton skrev:

Min erfaring er at personer med ocd får svært lite bivirkninger tross at de ofte bruker langt høyere doser en ved angst og depresjon.

Er det trygt å bruke under svangerskapet og er det i såfall slik at jeg må gå på en lavere dose? 

Skrevet

Nei det fikk jeg ikke.  Ingen forverring av verken depresjon, angst eller tvangstanker.   Ble tvert i mot mye bedre av alle, men det tok litt tid.   Gradvis bedring over flere måneder, til jeg ble helt frisk.  Det er jeg fortsatt 6 år etter.  (Bruker fortsatt samme dose)

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Kalevaala skrev:

Nei det fikk jeg ikke.  Ingen forverring av verken depresjon, angst eller tvangstanker.   Ble tvert i mot mye bedre av alle, men det tok litt tid.   Gradvis bedring over flere måneder, til jeg ble helt frisk.  Det er jeg fortsatt 6 år etter.  (Bruker fortsatt samme dose)

Takk for svar 😊 begynte du på lavest dose og hvor lang tid brukte du på opptrapping? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...