Gå til innhold

Kroppslige vrangforestillinger... not!

Anbefalte innlegg

Gjest elina777
Skrevet

Hjernen min ble skadet etter en kraftig mani som slettet 1 måned av min hukommelse og gjorde meg dypt psykotisk

etter dette sliter jeg veldig med hjernen. Får fornemmelser og bilder i hodet av ting som skjer med hjernen

hjernen kan føles som et skrelt egg forresten eller hjernen beveger seg

men jeg tror ikke at hjernen er et egg!!! Får bare et bilde av det

men i epikrisen min fra en innleggelse står det jeg har kroppslige vrangforestillinger ang hjernen

de he jo misforstått helt. Ikke rart jeg aldri får hjelp mot dette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet er om dette er en uttrykksmåte for at hjernen er overarbeidet, overstimulert eller sliten, eller om du faktisk tror at hjernen din skrelles eller har hull eller skjelver. 

Det er ganske vanlig ved noen lidelser å ha nihilistiske kroppslige vrangforestillinger (f.eks at man råtner eller blir spist opp av orm). I ditt tilfelle er jeg mer usikker, for meg virker det som du kanskje skjønner at hjernen din ikke blir skrelt, men jeg må si at jeg tidvis blir litt usikker når du formulerer deg. Jeg kan forstå om en behandler også blir i tvil. 

Fenomenet du beskriver er for øvrig meget enkelt forklarbart. Hjernen din blir overstimulert som følge av variable mengder antipsykotika. Det gir vekselvis denne overstimuleringen og motsatte symptomer (restless legs). Du burde bruke en fast, ganske høy dose av et AP med egenstimulerende effekt (Abilify eller Rxulti) og aldri slutte med det. Og evt bruke litt Zyprexa som legen har gitt deg til behovsbruk, ved behov. 

Gjest elina777
Skrevet
57 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Spørsmålet er om dette er en uttrykksmåte for at hjernen er overarbeidet, overstimulert eller sliten, eller om du faktisk tror at hjernen din skrelles eller har hull eller skjelver. 

Det er ganske vanlig ved noen lidelser å ha nihilistiske kroppslige vrangforestillinger (f.eks at man råtner eller blir spist opp av orm). I ditt tilfelle er jeg mer usikker, for meg virker det som du kanskje skjønner at hjernen din ikke blir skrelt, men jeg må si at jeg tidvis blir litt usikker når du formulerer deg. Jeg kan forstå om en behandler også blir i tvil. 

Fenomenet du beskriver er for øvrig meget enkelt forklarbart. Hjernen din blir overstimulert som følge av variable mengder antipsykotika. Det gir vekselvis denne overstimuleringen og motsatte symptomer (restless legs). Du burde bruke en fast, ganske høy dose av et AP med egenstimulerende effekt (Abilify eller Rxulti) og aldri slutte med det. Og evt bruke litt Zyprexa som legen har gitt deg til behovsbruk, ved behov. 

Så dette er skapt av AP ikke sant? Og gjort meg avhengig av AP

Skrevet
1 minutt siden, elina777 skrev:

Så dette er skapt av AP ikke sant? Og gjort meg avhengig av AP

Det startet vel med mani. Men det er riktig som du sier, hjernen blir mer sensitiv av AP. 

Skrevet
Akkurat nå, elina777 skrev:

Helt umulig å slutte med AP

Ja, men det er kanskje ikke noe vits i å slutte de neste 10 årene heller? Det viktige nå er at du får en jevn dosering så du slipper disse ytterpunktene som enten gir plager med det ene eller det andre

Gjest elina777
Skrevet

Hvis de hadde latt være å gi meg AP o utgangspunktet hadde dette vært unngått

Gjest elina777
Skrevet

Slipper heldigvis restless legs med abilify

stjernestøv
Skrevet
2 timer siden, elina777 skrev:

Hvis de hadde latt være å gi meg AP o utgangspunktet hadde dette vært unngått

Tror mye hadde vært unngått hvis jeg f.eks ikke tok ap. Og ei synsk sa til meg en gang at det tar laaang tid før det går ut av systemet, det er ikke bare den fysiske kroppen det skal ut fra. Men gjort er gjort. 

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tror mye hadde vært unngått hvis jeg f.eks ikke tok ap. Og ei synsk sa til meg en gang at det tar laaang tid før det går ut av systemet, det er ikke bare den fysiske kroppen det skal ut fra. Men gjort er gjort. 

Rart du hører mer på synske enn på leger.

Anonymkode: 9929e...c43

stjernestøv
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Rart du hører mer på synske enn på leger.

Er det så rart med min tro da? 

Gjest elina777
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke problemer med å seponere AP i 2005

Endret av elina777
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er det så rart med min tro da? 

Hører du på synske når du skal reparere tennene også?

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hører du på synske når du skal reparere tennene også?

Gikk og fikk noe olje en gang av en healer når jeg hadde tannverk, men det hjalp ikke. Måtte gå til tannlegen, så tenner er vel noe for seg selv. 

stjernestøv
Skrevet
11 minutter siden, elina777 skrev:

Jeg hadde ikke problemer med å seponere AP i 2005

Kanskje det er bedre å trappe forsiktig ned enn å slutte brått? 

Men du trenger det vel? Noen trenger det, og etter det jeg har lest om deg her er du en av dem som trenger det. Da er det vel bedre å stå på en stabil dose? Det er vel det hjelpeapparatet ditt vil? 

Gjest elina777
Skrevet
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kanskje det er bedre å trappe forsiktig ned enn å slutte brått? 

Men du trenger det vel? Noen trenger det, og etter det jeg har lest om deg her er du en av dem som trenger det. Da er det vel bedre å stå på en stabil dose? Det er vel det hjelpeapparatet ditt vil? 

Nei, jeg trenger det ikke

Gjest elina777
Skrevet

Tar det kun fordi hjernen ikke tåler abstinensene

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...