Gjest Surrehuggu Skrevet 3. juli 2019 Skrevet 3. juli 2019 2 minutter siden, emilie321 skrev: men tror ikke det er like enkelt for alle. Dessuten er vel prognosen også avhengig av diagnosen(e) og livssituasjon forøvrig. Så nei, det er ikke like enkelt for alle å få til en varig endring. En skal absolutt ikke ha noen skyldfølelse over å ikke klare det like bra som ISW, men det er fint å glede seg over dem som får det til! Man får bare gjøre så godt en kan. Bedre kan det jo ikke bli. Noen greier å komme seg raskt videre, mens andre igjen trenger mer tid. Hovedsaken tror jeg er at man i det minste prøver så godt en kan. 0 Siter
emilie321 Skrevet 3. juli 2019 Skrevet 3. juli 2019 2 minutter siden, Surrehuggu skrev: Dessuten er vel prognosen også avhengig av diagnosen(e) og livssituasjon forøvrig. Så nei, det er ikke like enkelt for alle å få til en varig endring. En skal absolutt ikke ha noen skyldfølelse over å ikke klare det like bra som ISW, men det er fint å glede seg over dem som får det til! Man får bare gjøre så godt en kan. Bedre kan det jo ikke bli. Noen greier å komme seg raskt videre, mens andre igjen trenger mer tid. Hovedsaken tror jeg er at man i det minste prøver så godt en kan. Er enig i det du skriver. Heldigvis så greier jeg å glede meg over at andre får livet sitt til. Nå er jeg kanskje ekspert på å gi meg selv skyldfølelse også da (Er oppdratt til det) 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. juli 2019 Skrevet 3. juli 2019 11 minutter siden, Surrehuggu skrev: Dessuten er vel prognosen også avhengig av diagnosen(e) og livssituasjon forøvrig. Så nei, det er ikke like enkelt for alle å få til en varig endring. En skal absolutt ikke ha noen skyldfølelse over å ikke klare det like bra som ISW, men det er fint å glede seg over dem som får det til! Man får bare gjøre så godt en kan. Bedre kan det jo ikke bli. Noen greier å komme seg raskt videre, mens andre igjen trenger mer tid. Hovedsaken tror jeg er at man i det minste prøver så godt en kan. Ja det viktigste er å gjøre så godt man kan og glede seg over det man kan, livet skal ikke bare være sorg og faenskap. 0 Siter
Gjest Surrehuggu Skrevet 3. juli 2019 Skrevet 3. juli 2019 1 minutt siden, emilie321 skrev: Er enig i det du skriver. Heldigvis så greier jeg å glede meg over at andre får livet sitt til. Nå er jeg kanskje ekspert på å gi meg selv skyldfølelse også da (Er oppdratt til det) Ja, jeg vet at du greier å glede deg på andres vegne 💕 Og skyldfølelse er noe jeg også er oppdratt til å ha... En var liksom aldri god nok eller bra nok. Men men, forhåpentligvis greier vi nok å bli flinkere ift dette ettersom tiden går 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. juli 2019 Skrevet 3. juli 2019 1 minutt siden, Surrehuggu skrev: Ja, jeg vet at du greier å glede deg på andres vegne 💕 Og skyldfølelse er noe jeg også er oppdratt til å ha... En var liksom aldri god nok eller bra nok. Men men, forhåpentligvis greier vi nok å bli flinkere ift dette ettersom tiden går Det er viktig å plasser skylden der den hører hjemme, det er ofte ikke hos de som føler skyldfølelse ❤️ 0 Siter
ISW Skrevet 3. juli 2019 Skrevet 3. juli 2019 Min hensikt var ikke å gi noen skyldfølelse. Jeg ville kun illustrere at selv om man kan ha det vondt med det som har skjedd i fortiden er det eneste som betyr noe hvordan man skal få det bedre i framtiden. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 Skrevet 3. juli 2019 3 timer siden, Surrehuggu skrev: Dessverre kommer slike tilbud/tiltak mye an på hvilken økonomi kommunene har. Jeg bor heldigvis i en "rik" kommune, men mange er ikke så heldige. Men forhør deg, det finnes antakelig noen tilbud i enhver kommune. Det skal jeg gjøre 😊 Anonymkode: e6186...84b 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. juli 2019 Skrevet 3. juli 2019 8 minutter siden, issomethingwrong skrev: Min hensikt var ikke å gi noen skyldfølelse. Jeg ville kun illustrere at selv om man kan ha det vondt med det som har skjedd i fortiden er det eneste som betyr noe hvordan man skal få det bedre i framtiden. Det er jeg enig med deg i, og skyldfølelse kan man fordele. Har man vært et "offer" tidligere i livet trenger man ikke være det resten av livet, det handler om å ta tilbake styrken sin og troen på seg selv. Vi hadde den jo i begynnelsen,fra fødselen av så formet livet oss. Nå kan vi forme oss selv som de voksne menneskene vi er, skape vårt eget liv. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 Skrevet 3. juli 2019 2 timer siden, Surrehuggu skrev: Dessuten er vel prognosen også avhengig av diagnosen(e) og livssituasjon forøvrig. Så nei, det er ikke like enkelt for alle å få til en varig endring. En skal absolutt ikke ha noen skyldfølelse over å ikke klare det like bra som ISW, men det er fint å glede seg over dem som får det til! Man får bare gjøre så godt en kan. Bedre kan det jo ikke bli. Noen greier å komme seg raskt videre, mens andre igjen trenger mer tid. Hovedsaken tror jeg er at man i det minste prøver så godt en kan. Det er sant! Anonymkode: e6186...84b 0 Siter
Gjest Surrehuggu Skrevet 3. juli 2019 Skrevet 3. juli 2019 12 minutter siden, issomethingwrong skrev: Min hensikt var ikke å gi noen skyldfølelse. Jeg ville kun illustrere at selv om man kan ha det vondt med det som har skjedd i fortiden er det eneste som betyr noe hvordan man skal få det bedre i framtiden. Vet jo det da, at du ikke skrev det for å gi noen skyldfølelse. Det var heller ikke det jeg insuinerte i mitt svar til emilie321, at du skrev det du skrev for å gi henne eller andre skyldfølelse. Håper ikke du trodde det 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 Skrevet 3. juli 2019 2 timer siden, stjernestøv skrev: Det er jeg enig med deg i, og skyldfølelse kan man fordele. Har man vært et "offer" tidligere i livet trenger man ikke være det resten av livet, det handler om å ta tilbake styrken sin og troen på seg selv. Vi hadde den jo i begynnelsen,fra fødselen av så formet livet oss. Nå kan vi forme oss selv som de voksne menneskene vi er, skape vårt eget liv. Det var ekte og oppmuntrende ord. Anonymkode: e6186...84b 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.