Gå til innhold

Depresjon eller noe annet Kupton?

Anbefalte innlegg

Gjest Surrehuggu
Skrevet
2 minutter siden, emilie321 skrev:

men tror ikke det er like enkelt for alle. 

Dessuten er vel prognosen også avhengig av diagnosen(e) og livssituasjon forøvrig. Så nei, det er ikke like enkelt for alle å få til en varig endring. En skal absolutt ikke ha noen skyldfølelse over å ikke klare det like bra som ISW, men det er fint å glede seg over dem som får det til! :)

Man får bare gjøre så godt en kan. Bedre kan det jo ikke bli. Noen greier å komme seg raskt videre, mens andre igjen trenger mer tid. Hovedsaken tror jeg er at man i det minste prøver så godt en kan. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Dessuten er vel prognosen også avhengig av diagnosen(e) og livssituasjon forøvrig. Så nei, det er ikke like enkelt for alle å få til en varig endring. En skal absolutt ikke ha noen skyldfølelse over å ikke klare det like bra som ISW, men det er fint å glede seg over dem som får det til! :)

Man får bare gjøre så godt en kan. Bedre kan det jo ikke bli. Noen greier å komme seg raskt videre, mens andre igjen trenger mer tid. Hovedsaken tror jeg er at man i det minste prøver så godt en kan. 

Er enig i det du skriver. Heldigvis så greier jeg å glede meg over at andre får livet sitt til. Nå er jeg kanskje ekspert på å gi meg selv skyldfølelse også da (Er oppdratt til det) 

stjernestøv
Skrevet
11 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Ja det viktigste er å gjøre så godt man kan og glede seg over det man kan, livet skal ikke bare være sorg og faenskap. 

Gjest Surrehuggu
Skrevet
1 minutt siden, emilie321 skrev:

Er enig i det du skriver. Heldigvis så greier jeg å glede meg over at andre får livet sitt til. Nå er jeg kanskje ekspert på å gi meg selv skyldfølelse også da (Er oppdratt til det) 

Ja, jeg vet at du greier å glede deg på andres vegne 💕

Og skyldfølelse er noe jeg også er oppdratt til å ha... En var liksom aldri god nok eller bra nok. Men men, forhåpentligvis greier vi nok å bli flinkere ift dette ettersom tiden går ;)

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Surrehuggu skrev:

Ja, jeg vet at du greier å glede deg på andres vegne 💕

Og skyldfølelse er noe jeg også er oppdratt til å ha... En var liksom aldri god nok eller bra nok. Men men, forhåpentligvis greier vi nok å bli flinkere ift dette ettersom tiden går ;)

Det er viktig å plasser skylden der den hører hjemme, det er ofte ikke hos de som føler skyldfølelse ❤️ 

Skrevet

Min hensikt var ikke å gi noen skyldfølelse. Jeg ville kun illustrere at selv om man kan ha det vondt med det som har skjedd i fortiden er det eneste som betyr noe hvordan man skal få det bedre i framtiden. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Surrehuggu skrev:

Dessverre kommer slike tilbud/tiltak mye an på hvilken økonomi kommunene har. Jeg bor heldigvis i en "rik" kommune, men mange er ikke så heldige. Men forhør deg, det finnes antakelig noen tilbud i enhver kommune. 

Det skal jeg gjøre 😊

Anonymkode: e6186...84b

stjernestøv
Skrevet
8 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Min hensikt var ikke å gi noen skyldfølelse. Jeg ville kun illustrere at selv om man kan ha det vondt med det som har skjedd i fortiden er det eneste som betyr noe hvordan man skal få det bedre i framtiden. 

Det er jeg enig med deg i, og skyldfølelse kan man fordele. Har man vært et "offer" tidligere i livet trenger man ikke være det resten av livet, det handler om å ta tilbake styrken sin og troen på seg selv. Vi hadde den jo i begynnelsen,fra fødselen av så formet livet oss. Nå kan vi forme oss selv som de voksne menneskene vi er, skape vårt eget liv. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Surrehuggu skrev:

Det er sant!

Gjest Surrehuggu
Skrevet
12 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Vet jo det da, at du ikke skrev det for å gi noen skyldfølelse. Det var heller ikke det jeg insuinerte i mitt svar til emilie321, at du skrev det du skrev for å gi henne eller andre skyldfølelse. Håper ikke du trodde det 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Det er jeg enig med deg i, og skyldfølelse kan man fordele. Har man vært et "offer" tidligere i livet trenger man ikke være det resten av livet, det handler om å ta tilbake styrken sin og troen på seg selv. Vi hadde den jo i begynnelsen,fra fødselen av så formet livet oss. Nå kan vi forme oss selv som de voksne menneskene vi er, skape vårt eget liv. 

Det var ekte og oppmuntrende ord.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...