Gå til innhold

Lei og demotivert på arbeidsplassen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på samme arbeidsplass i 10 år. Det er et tiltak med tilrettelagt arbeid som er godt tilpasset, men med forholdsvis stort arbeidspress. Alt handler bare om å få unna arbeid i et visst tempo som gjør at jeg har mistet arbeidsgleden. Tenker bare negative tanker om at det ikke er bra nok å arbeide, at jeg burde gjøre flere ting på en gang, skumlese det meste og at det aldri er bra nok at jeg gjør arbeidet på en god måte for det har jeg egentlig ikke tid til. Jeg kommer inn på arbeidsplassen med skylapper for jeg har egentlig ikke tid til å snakke eller være sosial med andre. Noe som igjen fører til mistrivsel. Jeg blir irritert når jeg får flere arbeidsoppgaver for det har jeg egentlig ikke tid til. Jeg er lei av arbeidsplassen, veldig lei av de jeg jobber sammen med selv om jeg egentlig liker dem. Men 10 år på samme arbeidsplass er mye. Dessverre har jeg ikke store muligheter på arbeidsmarkedet, er som sagt i et tiltak. Jeg har vært heldig som har fått den varige tiltaksplassen så burde bare være glad. Men periodene med mistrivsel og demotivasjon blir lengre og lengre og har vart i over et halvt år. Det verste er at jeg ofte er sur, noe som går ut over andre. Hva gjør jeg? Hvem burde jeg snakke med? Er jeg deprimert eller bare lei? Burde jeg snakke med fastlegen, bli henvist til psykolog eller kontakte NAV? Hva ville du gjort hvis du satt fast i tiltaksplassen uten mulighet for annet arbeid?

Anonymkode: 322ba...495

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du er lei og kanskje også sliten. Om jeg var deg ville jeg jobbet med innstillingen og forsøkt å snu den i riktig retning. Arbeid vokser ikke på trær idag, og man må niholde på det man har. 

Anonymkode: 5421c...85b

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at du er lei og kanskje også sliten. Om jeg var deg ville jeg jobbet med innstillingen og forsøkt å snu den i riktig retning. Arbeid vokser ikke på trær idag, og man må niholde på det man har. 

Anonymkode: 5421c...85b

Takk for svar. Jeg klarer liksom ikke å snu tankegangen til noe positivt. Jeg er bare sur og gretten når jeg kommer på arbeid og klarer ikke endre meg. Har ikke lenger positive perioder innimellom som før. Jeg prøver å ta et halvt år om gangen for å se om det hjelper. Det er snakk om at jeg kan være der i 35 år til... til jeg går av med pensjon. Jeg tviholder på jobben, har gjort det lenge, men er det verd det hvis en ikke trives over flere år? Burde jeg få i stand noe slags samarbeid med behandlingsapparat (som jeg ikke har) for å se om det kan hjelpe på?

Anonymkode: 322ba...495

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...