Gå til innhold

Har ikke hvite flekker på neglene, men...

Anbefalte innlegg

Gjest sund kost

..neglene mine flerres opp i flere flak for tiden, enda jeg klipper de helt korte, jeg er dame,vil jo gjerne ha litt lengde på neglene. Jeg har hørt at man kan mangle sink hvis man har hvite flekker på neglene, det har jeg ikke. jeg lurer på hva jeg kan mangle. Samtidig med dette har tennene mine plutselig blitt så gule, de har også blitt svake, jeg har fått mange hull nå. Er det noe jeg spiser for lite av? Jeg tar tiskudd av b-vitaminer og silisium og c-vitaminer og multivitaminer av og til tar jeg tilskudd av kalsium-magnesium. I det siste har jeg tatt ekstra tilskudd av magnesium uten å ta kalsium på grunn av muskelsmerter

Fortsetter under...

Gjest sund kost

Kjære sund,

Har du fått en undersøkelse av din ernæringstilstand, eller tar du tilskudd ut fra hva du tror er best?

Jeg tar tilskudd ut i fra at jeg antar at jeg mangler noe, men jeg vet ikke hva, derfor tar jeg multivitaminer/minraler pluss litt ekstra av det nevnte magnesium er vel det jeg tar mest ekstra, jeg tar noe som heter Mag-Ion. Er det dumt å gjøre dette?

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Jeg tar tilskudd ut i fra at jeg antar at jeg mangler noe, men jeg vet ikke hva, derfor tar jeg multivitaminer/minraler pluss litt ekstra av det nevnte magnesium er vel det jeg tar mest ekstra, jeg tar noe som heter Mag-Ion. Er det dumt å gjøre dette?

Kjære sund kost,

Det er ikke dumt å ta litt ekstra tilskudd av vitaminer og mineraler så lenge dosene ikke er for høye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...