Gå til innhold

Kan man få orfiril injeksjoner dersom man er ustabil (og mulig bipolar)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man få orfiril injeksjoner dersom man er ustabil (og mulig bipolar)? Kunne tenkt meg å prøve stemningsstabiliserende, men vil helst unngå å måtte ta tabletter.

Anonymkode: 54397...2c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd å lese litt i felleskatalogen og det står at injeksjonsvæsken må gies intravenøst? Og at den gies hver dag? Det er kanskje ikke praktisk mulig å få til da, eller? Noen som vet?

Gjest elina777
Skrevet (endret)

Har aldri hørt om at man kan få stemningsstabiliserende som injeksjon/depot og jeg er i et system som er veldig gira på å gi depot så får AP som depot

er sikker på de hadde gitt meg orfiril som depot da jeg brukte orfiril også om det hadde gått an

men jeg er ingen ekspert så det er bare hva jeg tror

Endret av elina777
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, elina777 skrev:

Har aldri hørt om at man kan få stemningsstabiliserende som injeksjon/depot og jeg er i et system som er veldig gira på å gi depot så får AP som depot

Tror orfiril er det eneste stemningsstabiliserende medikamentet som finnes som injeksjonsvæske? Står også i felleskatalogen at det kun skal gies injeksjonsvæske til de som ikke kan ta tabletter oralt, så mulig det er derfor?

Gjest elina777
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror orfiril er det eneste stemningsstabiliserende medikamentet som finnes som injeksjonsvæske? Står også i felleskatalogen at det kun skal gies injeksjonsvæske til de som ikke kan ta tabletter oralt, så mulig det er derfor?

De elsker depot! Jeg hadde garantert fått det son injeksjon hvis det var mulig en gang i mnd

Skrevet
På ‎03‎.‎07‎.‎2019 den 22.21, AnonymBruker skrev:

Kan man få orfiril injeksjoner dersom man er ustabil (og mulig bipolar)? Kunne tenkt meg å prøve stemningsstabiliserende, men vil helst unngå å måtte ta tabletter.

Jeg tror injeksjoner er forbeholdt akutt epilepsibehandling på sykehus. Dette vet jeg ikke, men jeg tror ikke at de injeksjonene det er snakk om er depotinjeksjoner. De er beregnet på akutt behandling av status epilepticus. Det står dessuten at det er anbefalt å gå over til oral behandling så fort det er mulig både når medisinen gis som stemningsstabiliserende og antiepileptisk medisin.

Men ta dette med en klype salt. Jeg er ingen lege. Jeg har bare brukt Orfiril selv i tabletter og fått det i.v.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...