AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 Skrevet 3. juli 2019 Kan man få orfiril injeksjoner dersom man er ustabil (og mulig bipolar)? Kunne tenkt meg å prøve stemningsstabiliserende, men vil helst unngå å måtte ta tabletter. Anonymkode: 54397...2c1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 Skrevet 4. juli 2019 Har prøvd å lese litt i felleskatalogen og det står at injeksjonsvæsken må gies intravenøst? Og at den gies hver dag? Det er kanskje ikke praktisk mulig å få til da, eller? Noen som vet? Anonymkode: 54397...2c1 0 Siter
Gjest elina777 Skrevet 4. juli 2019 Skrevet 4. juli 2019 (endret) Har aldri hørt om at man kan få stemningsstabiliserende som injeksjon/depot og jeg er i et system som er veldig gira på å gi depot så får AP som depot er sikker på de hadde gitt meg orfiril som depot da jeg brukte orfiril også om det hadde gått an men jeg er ingen ekspert så det er bare hva jeg tror Endret 4. juli 2019 av elina777 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 Skrevet 4. juli 2019 2 minutter siden, elina777 skrev: Har aldri hørt om at man kan få stemningsstabiliserende som injeksjon/depot og jeg er i et system som er veldig gira på å gi depot så får AP som depot Tror orfiril er det eneste stemningsstabiliserende medikamentet som finnes som injeksjonsvæske? Står også i felleskatalogen at det kun skal gies injeksjonsvæske til de som ikke kan ta tabletter oralt, så mulig det er derfor? Anonymkode: 54397...2c1 0 Siter
Gjest elina777 Skrevet 4. juli 2019 Skrevet 4. juli 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror orfiril er det eneste stemningsstabiliserende medikamentet som finnes som injeksjonsvæske? Står også i felleskatalogen at det kun skal gies injeksjonsvæske til de som ikke kan ta tabletter oralt, så mulig det er derfor? Anonymkode: 54397...2c1 De elsker depot! Jeg hadde garantert fått det son injeksjon hvis det var mulig en gang i mnd 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 7. juli 2019 Skrevet 7. juli 2019 På 03.07.2019 den 22.21, AnonymBruker skrev: Kan man få orfiril injeksjoner dersom man er ustabil (og mulig bipolar)? Kunne tenkt meg å prøve stemningsstabiliserende, men vil helst unngå å måtte ta tabletter. Anonymkode: 54397...2c1 Jeg tror injeksjoner er forbeholdt akutt epilepsibehandling på sykehus. Dette vet jeg ikke, men jeg tror ikke at de injeksjonene det er snakk om er depotinjeksjoner. De er beregnet på akutt behandling av status epilepticus. Det står dessuten at det er anbefalt å gå over til oral behandling så fort det er mulig både når medisinen gis som stemningsstabiliserende og antiepileptisk medisin. Men ta dette med en klype salt. Jeg er ingen lege. Jeg har bare brukt Orfiril selv i tabletter og fått det i.v. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.