Gå til innhold

Blodprøver på anna legekontor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man, hvis man får rekvisisjon fra fastlege eller DPS levere blodprøver og få de sendt fra anna LAB enn der fastlegen holder til? Har tilgang på både prøveglass og folk som mer enn gjerne stikker. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Villanda skrev:

Kan man, hvis man får rekvisisjon fra fastlege eller DPS levere blodprøver og få de sendt fra anna LAB enn der fastlegen holder til? Har tilgang på både prøveglass og folk som mer enn gjerne stikker. 

Du kan neppe bare levere prøveglass et sted, men du kan få tatt prøver hvor som helst i landet på et egnet sted, dersom du har en rekvisisjon.

Anonymkode: ed207...d19

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan neppe bare levere prøveglass et sted, men du kan få tatt prøver hvor som helst i landet på et egnet sted, dersom du har en rekvisisjon.

Anonymkode: ed207...d19

Ok, tenkte litt siden vi uansett leverer blodprøver som vi tar der, tenkte det var større sjans pga mindre arbeid for dem, men da får jeg heller evt spørre om at de tar dem på LABen der 😊

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du har en rekvisisjon med henvisende lege/instans riktig fylt ut, så kan du i prinsippet ta blodprøver hvor du vil.

Dersom jeg satt bak skranken på et legekontor og noen kom med en blodprøverekvisisjon og noen ferdigfylte glass ville jeg likevel vært skeptisk. Når er blodprøvene tatt, under hvilke betingelser, er det denne personen sitt blod, hvordan har de blitt oppbevart, etc.

Dersom jeg trenger å ta blodprøver tar jeg gjerne med meg rekvisisjonen på jobb, får en kollega til å stikke, og sender det rett til laben pr. rørpost. Men da er det underforstått at alt som kommer seg inn i rørposten på tilfredsstillende måte er kontrollert av helsepersonell.

Om jeg har vært utenbys og måtte ta blodprøver har jeg oppsøkt et legekontor med rekvisisjonen min.

Anonymkode: 7d41e...de8

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...