Gå til innhold

Kupton, er dette unnvikende pf?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å være alene hele tiden. Jeg har ingen interesse for et sosialt liv. Jeg rett og slett trives alene.

Jeg bryr meg ikke om verken samfunnet eller familien min. Med andre ord er jeg veldig egoistisk. Men sympati har jeg, det er bare at ikke alltid viser det, slik at jeg ikke fremstår som svak.

I tilegg til det som er nevnt over, så er jeg veldig engstelig og nervøs. Derfor hater jeg å sosialisere og vil helst isolere meg selv. Og på grunn av at jeg isolere meg masse, så har jeg ingen venner. Jobb har jeg heller ikke.

Så, hva tror du Kupton? Er dette unnvikende pf?

Anonymkode: db32e...947

Videoannonse
Annonse
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette unnvikende pf?

Det kan det være. Det minner også om schizoid pf.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker å være alene hele tiden. Jeg har ingen interesse for et sosialt liv. Jeg rett og slett trives alene.

Jeg bryr meg ikke om verken samfunnet eller familien min. Med andre ord er jeg veldig egoistisk. Men sympati har jeg, det er bare at ikke alltid viser det, slik at jeg ikke fremstår som svak.

I tilegg til det som er nevnt over, så er jeg veldig engstelig og nervøs. Derfor hater jeg å sosialisere og vil helst isolere meg selv. Og på grunn av at jeg isolere meg masse, så har jeg ingen venner. Jobb har jeg heller ikke.

Kanskje aspergers.

Anonymkode: d8082...66c

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, kupton skrev:

Det kan det være. Det minner også om schizoid pf.

Hva er unnvikende pf i dette? Jeg har diagnosen, og kjenner meg knapt igjen i det Ts skriver. 

Anonymkode: 9437e...f71

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er jo ingen lege, men jeg tenkte schizoid med en gang. 

Gjest Surrehuggu
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er unnvikende pf i dette? Jeg har diagnosen, og kjenner meg knapt igjen i det Ts skriver. 

Enig med deg. De som har engstelig/unnvikende pf vil som regel gjerne ha venner og være sosiale. Men de er ofte redde for å drite seg ut, redde for å si noe galt og si noe som kan opprøre andre. Av den grunn kan de noen ganger trekke seg litt unna folk, men ikke fordi de ikke har interesse av andre, men pga periodevis sosialangst. De kan også gå langt i å underkue seg selv og ta på seg skylden for ting fordi de gjerne har en opplevelse av at de er mindre verdt enn andre.

Det er i alle fall min erfaring.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Enig med deg. De som har engstelig/unnvikende pf vil som regel gjerne ha venner og være sosiale. Men de er ofte redde for å drite seg ut, redde for å si noe galt og si noe som kan opprøre andre. Av den grunn kan de noen ganger trekke seg litt unna folk, men ikke fordi de ikke har interesse av andre, men pga periodevis sosialangst. De kan også gå langt i å underkue seg selv og ta på seg skylden for ting fordi de gjerne har en opplevelse av at de er mindre verdt enn andre.

Det er i alle fall min erfaring.

Min også. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...