Gå til innhold

Malign OCD Kupton.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har diagnosen paranoid schizofreni. Men jeg tror jeg mere har malign ocd og schizotyp lidelse. Dette fordi jeg aldri har hatt de klare hallusinasjonene som schizofrene har. Det er dog ikke noe forskjell i min daglige funksjon enn en med residual schizofreni. Jeg har hatt opplevelser som kan tolkes som vrangforestillinger og jeg har vært utredet i top-prosjektet, med schizofrenidiagnose som resultat.

Men jeg har aldri hørt stemmer. Jeg har dog hatt forestilligner om att mine tvangstanker er implantert av Satan. Og jeg har hatt forestillinger om att gud overvåker tankene mine og misforstår de, og ikke er villig til å innse att de er implangtert. Jeg har også følelsen av ekstrem sosial angst og att folk setter rykter eller baksnakker meg. Jeg har også god utbytte av AP mer enn stri.

Burde jeg slå meg til ro med schizofreni diagnose. Jeg føler meg som en bløffmaker. Att jeg egentlig bare har ocd og schizotyp og egentlig burde bare ta meg sammen og ikke være ufør. Jeg har ikke noe nettverk utenfor foreldre, og jeg har hatt mange symptomer som minner om hallusinasjoner, feks gafler trykket ned i halsen. Og smittedråper med HIV+ blod fra tv, og jeg er redd naboer snakker om meg. 

Hva ville du tro Kupton? Takk for Evnt svar.

Anonymkode: a380c...7b3

Videoannonse
Annonse
Gjest elina777
Skrevet

Venninna mi har hebefren schizofreni, og har aldri hørt stemmer. Hun var veldig syk

med seroquel var hun så dårlig, med zyprexa er hun kjempefin!

just saying

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, elina777 skrev:

Venninna mi har hebefren schizofreni, og har aldri hørt stemmer. Hun var veldig syk

med seroquel var hun så dårlig, med zyprexa er hun kjempefin!

just saying

Takk for svar Elina777. Joda, jeg er bare redd for att jeg er feildiagnostisert, og går på zyprexa unødig. Tenk om det var tilfeldig att jeg ble værre da jeg gikk på bare ssri.

Jeg har hatt veldig mye tvangstanker, og når jeg var veldig syk dreide alt seg om det. Feks kunne jeg se ett bilde av en avdød maler og tenke nå maler han meg inn i etterlivet, vha om jeg kommer til helvette. jeg har også regler med snuskete ord, og mangel på logikk. Kanskje tourettes? Men jeg føler ikke noen lettelse ved å si disse ordene, hodet mitt blir fullt med ord-salat.

Gjest elina777
Skrevet

Jeg leser at hebefren schizofreni har mye negative symptomer, men det kjenner jeg ikke igjen hos henne. Hun vasket jo mye og var høylytt? Men hun hadde ganske uforståelig tale/skriving

Jeg trodde hun hadde schizoaffektiv lidelse frem til jeg fikk vite diagnosen

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, elina777 skrev:

Jeg leser at hebefren schizofreni har mye negative symptomer, men det kjenner jeg ikke igjen hos henne. Hun vasket jo mye og var høylytt? Men hun hadde ganske uforståelig tale/skriving

Jeg trodde hun hadde schizoaffektiv lidelse frem til jeg fikk vite diagnosen

Negative symptomer har jeg. Spessielt ambivalens og abolisjon. Jeg trives best når jeg sitter og sløver. Kan bestemme meg for å gå til butikken, men ombestemme meg på veien.

AnonymBruker
Skrevet

Helt siden jeg var liten har jeg hatt en tvangstanke som jeg snakker med og krangler med, men den er helt som min vanlige stemme og ikke som en radio. Det er bare ¨krangle med seg selv. På det verste også høyt blant folk. Men det er mer som en tanke ikke som en hallusinasjon.

Gjest elina777
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar Elina777. Joda, jeg er bare redd for att jeg er feildiagnostisert, og går på zyprexa unødig. Tenk om det var tilfeldig att jeg ble værre da jeg gikk på bare ssri.

Jeg har hatt veldig mye tvangstanker, og når jeg var veldig syk dreide alt seg om det. Feks kunne jeg se ett bilde av en avdød maler og tenke nå maler han meg inn i etterlivet, vha om jeg kommer til helvette. jeg har også regler med snuskete ord, og mangel på logikk. Kanskje tourettes? Men jeg føler ikke noen lettelse ved å si disse ordene, hodet mitt blir fullt med ord-salat.

Er sikker på du ikke går på zyprexa unødig

er nok et fåtall schizofrene og schizoaffektive som ikke hører stemmer 

Så har jeg en eks venninne med paranoid schizofreni spm hører stemmer hele tiden. Har alltid vrangforestillinger. Men ingen ordsalat eller uforståelig tale. Men ingen effekt av medisinene. Kjempetrist...kunne ikke være venn med henne lenger...pga alle syke vrangforestillinger og andre ting...:/

Gjest elina777
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt siden jeg var liten har jeg hatt en tvangstanke som jeg snakker med og krangler med, men den er helt som min vanlige stemme og ikke som en radio. Det er bare ¨krangle med seg selv. På det verste også høyt blant folk. Men det er mer som en tanke ikke som en hallusinasjon.

Jeg hadde massive tvangstanker om HIV etter en manisk periode. Trodde jeg ble torturert av den spirituelle verden. Kunne stå på dansegulv og en tanke sa «han har HIV!», «han har HIV!». Syntes jeh SÅ på en jeg hadde ligget med at hab hadde HIV.

Så våknet jeg i senga av en gutt som satt i senga. Telepatisk sa han at HIV-testen kom til å være negativ når jeg får svar på onsdag og da skal jeg kjøpe en bibel.

Testen kom frem negativ og jeg kjøpte en bibel

har ikke lest i den, MEN ikke plaget av tvangstanker siden

jeg tenker det var en av mine «hjelpere»

Dagen før gutten hadde en jente sittet i sengen men hun sa ingenting

Det er vurdert schizoaffektiv lidelse hos meg, men siste legen mente jeg bare var bipolar

Hører heller ikke stemmer, men har nok gjort det i mani da

Er mye usikkerhet når de er usikker på diagnose

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, elina777 skrev:

Jeg hadde massive tvangstanker om HIV etter en manisk periode. Trodde jeg ble torturert av den spirituelle verden. Kunne stå på dansegulv og en tanke sa «han har HIV!», «han har HIV!». Syntes jeh SÅ på en jeg hadde ligget med at hab hadde HIV.

Så våknet jeg i senga av en gutt som satt i senga. Telepatisk sa han at HIV-testen kom til å være negativ når jeg får svar på onsdag og da skal jeg kjøpe en bibel.

Testen kom frem negativ og jeg kjøpte en bibel

har ikke lest i den, MEN ikke plaget av tvangstanker siden

jeg tenker det var en av mine «hjelpere»

Dagen før gutten hadde en jente sittet i sengen men hun sa ingenting

Det er vurdert schizoaffektiv lidelse hos meg, men siste legen mente jeg bare var bipolar

Hører heller ikke stemmer, men har nok gjort det i mani da

Er mye usikkerhet når de er usikker på diagnose

Huff det høres slitsomt ut. Du har nok en ille variant av bipolar. Synd du har sånne fæle tanker.

Gjest elina777
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff det høres slitsomt ut. Du har nok en ille variant av bipolar. Synd du har sånne fæle tanker.

Ja det var fælt, men he ikke slike tanker nå lenger etter at gutten i senga roet meg ned og jeg kjøpte en bibel 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, elina777 skrev:

Ja det var fælt, men he ikke slike tanker nå lenger etter at gutten i senga roet meg ned og jeg kjøpte en bibel 

Jeg ble bedre da jeg tok zyprexa men da mistet jeg troen på gud. Hvilket er deilig. For den følelsen att gud overvåker tanker, og gir tegn ,er grusom.

Skrevet

Til TS : Du bør slå deg til ro med at nåværende diagnose er helt korrekt. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, kupton skrev:

Til TS : Du bør slå deg til ro med at nåværende diagnose er helt korrekt. 

Takk for att du svarte. Da skal jeg gjøre det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...