Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
19 minutter siden, cilie skrev:

Jeg aner ikke om slike preparater kan hjelpe, men vil bare minne deg om at jeg reagerer mye bedre på Vival enn Sobril de FÅ gangene jeg bruker det. 

(Men nå er det bare å bruke Sobril eller ikke noe (ev bytte fastlege) all den tid min nye unge nekter å skrive ut Vival - til noen pasienter - ikke to pk i året til meg engang - så noe forskjell må det være på de tbl...?)

Ellers synes jeg du har fått mange gode råd her, og jeg skjønner godt at dette er tungt for både deg og moren din❤️

Jeg tror han er veldig sensitiv for medisiner. Om noe tror jeg at en mikroskopisk dose AP brukt i lang tid kanskje kan hjelpe. 

Men det som hjelper mest er nok at han blir fulgt bra opp og får hjelp til å ha annet å tenke på enn disse paranoide forestillingene. Fordelen med demens er jo at man blir lett å avlede også. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tror han er veldig sensitiv for medisiner. Om noe tror jeg at en mikroskopisk dose AP brukt i lang tid kanskje kan hjelpe. 

Men det som hjelper mest er nok at han blir fulgt bra opp og får hjelp til å ha annet å tenke på enn disse paranoide forestillingene. Fordelen med demens er jo at man blir lett å avlede også. 

Det er vondt å observere nære familiemedlemmer smuldre bort på denne måten, jeg har vært gjennom det selv. Enig i at de kan være lette å avlede, men akk så kort avledningen gjerne varer. Som pårørende tror jeg man til en viss grad må gi slipp og akseptere det som livets gang, så lenge han ikke er til fare for seg selv eller andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...