Gå til innhold

Gruer meg sykt mye til GU i morgen tidlig

Anbefalte innlegg

påskelilje
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er man alene inne hos legen? Er på sykehuset hvor jeg kjenner mange. 

Anonymkode: 247d5...171

Du kan velge om du vil ha med deg en du kjenner godt, eller evt en sykepleier. 

Jeg håper du går til timen, skal tenke på deg! Ønsker deg alt godt og alt av mot og vilje for å få gjennomført undersøkelsen!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takk, alle sammen. Selve Undersøkelsen gikk overraskende bra, og jeg ble trygg på legen(e) med en gang. 

Skrevet (endret)

Så fint at du gjennomførte:-)

Endret av frosken
påskelilje
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk, alle sammen. Selve Undersøkelsen gikk overraskende bra, og jeg ble trygg på legen(e) med en gang. 

Å, det var godt å høre ❤

FjellOgDalar
Skrevet

Nå skal du være stolt av deg selv :D 

Jeg håper du får hjelp med plagene dine!

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Nå skal du være stolt av deg selv :D 

Jeg håper du får hjelp med plagene dine!

Takk til deg og de andre :) 

Jeg skal tilbake om en mnd. Legene fant en svulst som de er ganske sikker på er godartet, men for sikkherhets skyld sendte de inn prøver for å utelukke kreft (det plager meg ikke, for jeg stoler på dem).

Jeg må sannsynligvis gjennom 2 operasjoner. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk til deg og de andre :) 

Jeg skal tilbake om en mnd. Legene fant en svulst som de er ganske sikker på er godartet, men for sikkherhets skyld sendte de inn prøver for å utelukke kreft (det plager meg ikke, for jeg stoler på dem).

Jeg må sannsynligvis gjennom 2 operasjoner. 

Da var det godt du gikk. Du var utrolig modig! Vær stolt av deg selv og husk å belønne deg selv for det med noe i dag :) Vi trenger alle en liten oppmuntring i hverdagen.

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Eva Sofie skrev:

Det virker som det er helt umulig for deg å få gjennomført en GU, men at det er et sterkt behov til stede med tanke på de fysiske symptomene du opplever. Jeg tenker at du bør ta dette opp med legen og høre om det er grunnlag for om du kan få gjort undersøkelsen i narkose. Jeg ble henvist i oktober med bakgrunn i overgrepserfaringer i oppveksten og fikk det godkjent uten innvendinger av både fastlege og sykehus (spesialisthelsetjenesten). Jeg var inne til forberedende samtale ved sykehuset i januar og fikk gjennomført selve undersøkelsen i midten av februar, så det tar tid om du går for GU i narkose, men det er et alternativ. Dette var for to år siden og det må jo gjentas med jevne mellomrom.

Selv fikk jeg en voldsom emosjonell reaksjon da jeg våknet fra narkosen. Jeg gråt sammenhengende i halvannen time og følte på en sterk skamfølelse, men ble veldig godt ivaretatt av en søt sykepleier. Anestesilegen har forklart i ettertid at jeg trolig fikk forsterket den følelsesmessige reaksjonen min pga. medisinene jeg hadde fått intravenøst. I tillegg kommer hvordan du generelt reagerer på det å få narkose.

Så det er ikke bare bare å gå for GU i narkose heller...

Hvilke medisiner fikk du intravenøst? 

Jeg ble også henvist til GU i narkose, men da jeg ble kalt inn til time på sykehuset, prøvde hun jeg møtte å overtale meg til å gjennomføre vanlig GU der og da. Det endte ikke bra, og fikk aldri gjennomført noe. Vet ikke om jeg burde ta opp tråden igjen. Har ingen symptomer på at noe er galt. 

Anonymkode: 24360...a76

Skrevet (endret)
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke medisiner fikk du intravenøst? 

Jeg ble også henvist til GU i narkose, men da jeg ble kalt inn til time på sykehuset, prøvde hun jeg møtte å overtale meg til å gjennomføre vanlig GU der og da. Det endte ikke bra, og fikk aldri gjennomført noe. Vet ikke om jeg burde ta opp tråden igjen. Har ingen symptomer på at noe er galt. 

Anonymkode: 24360...a76

Det har jeg ikke oversikt over, men jeg regner med det var narkoseformen TIVA jeg fikk. Anestesilegen snakket også om noe smertestillende og at det var den jeg fikk en emosjonell reaksjon av, men jeg vet ikke. Jeg er ikke tilhenger av å lese journaler selv om jeg har tilgang på det i min helseregion.

Var det sykepleier eller gynekolog som overtalte deg? Synes det var et overtramp. Hun overprøvde andres beslutning om hva som var den beste behandlingen for deg. Jeg synes du burde ta opp igjen tråden. Selv om man ikke har symptomer på at noe er galt, bør man få det sjekket. Bedre å være for tidlig ute enn for sent i slike tilfeller.

Endret av Eva Sofie
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Eva Sofie skrev:

Da var det godt du gikk. Du var utrolig modig! Vær stolt av deg selv og husk å belønne deg selv for det med noe i dag :) Vi trenger alle en liten oppmuntring i hverdagen.

Nå vet jeg også at det ikke er noe å grue seg til flere ganger, det gikk jo utrolig bra, og jeg var også avslappet sgs hele tiden. Jeg tenkte «dette er jobben deres, a woman must do osv, og de får bare gjøre det de må». Jeg ser frem til behandling. 

Jeg håper andre som har sånn «GU-skrekk» vil ha litt nytte av denne tråden også. Dere hjalp iallefall meg ❣️

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...