Gå til innhold

Selvskading hvordan skjule ferske sår ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært selvskadingsfri i 2 år, men sprakk i går og skadet meg. 

Det er varmt nå og det melder over 22 grader hele uka. Jeg skal til et kjøpesenter med noen jeg kjenner og har nesten ingen sommer klær med lange ermer. Går det bra å bare gå i t skjorte også bare sette bandasje rundt sårene ? Det er mange sår så et plaster dekker det nok ikke  da må jeg kanskje ha 20-30 plaster på + at det vil se dumt ut. Hva burde jeg gjøre ? Liker jo ikke å gå ut i offentlighet med ferske sår… 

vil det se dumt ut med bandasje på den ene armen ? 

Anonymkode: d473b...dc9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjuler ikke selvskadingen. Det er ikke for å få oppmerksomhet, men fordi jeg rett og slett driter i hva folk synes og tenker om meg.

Men hvis du bryr deg om hva folk tenker om deg, er bandasje sikkert den beste løsningen. Lykke til 😁

Anonymkode: e863a...523

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er varmt nå og det melder over 22 grader hele uka. Jeg skal til et kjøpesenter med noen jeg kjenner og har nesten ingen sommer klær med lange ermer. Går det bra å bare gå i t skjorte også bare sette bandasje rundt sårene ? Det er mange sår så et plaster dekker det nok ikke  da må jeg kanskje ha 20-30 plaster på + at det vil se dumt ut. Hva burde jeg gjøre ? Liker jo ikke å gå ut i offentlighet med ferske sår… 

Den luftigste jakken/ blusen du har. Blir det for varmt så slenger du den fint over ermen og kamuflerer litt av arrene med den. Det er ofte kaldere på kjøpesenter enn ute når det er så varmt. 

Anonymkode: 64f95...5b8

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den luftigste jakken/ blusen du har. Blir det for varmt så slenger du den fint over ermen og kamuflerer litt av arrene med den. Det er ofte kaldere på kjøpesenter enn ute når det er så varmt. 

Anonymkode: 64f95...5b8

Takk! Da får jeg gjøre det :)

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjuler ikke selvskadingen. Det er ikke for å få oppmerksomhet, men fordi jeg rett og slett driter i hva folk synes og tenker om meg.

Men hvis du bryr deg om hva folk tenker om deg, er bandasje sikkert den beste løsningen. Lykke til 😁

Anonymkode: e863a...523

Arr bryr jeg meg ikke om, men ferske sår vil jeg helst ikke vise 😅 det har bare med det å gjøre at jeg ikke vil at noen skal se at jeg har skadet meg nylig… 

Gjest Surrehuggu
Skrevet

Godt råd om å bruke en lett jakke for så å ta den av og henge den over armen hvis det blir for varmt å ha den på. 

Ellers vil jeg si at det finnes fine silikonpreparater på apoteket som kan redusere arrdannelse. Om du følger anbefalingene, kan sårene se mindre dramatiske ut. Jeg gjorde det en gang etter at jeg hadde rispet meg, og det tok ikke lang tid før det hele bleknet noe veldig og ikke var merkbart for andre. Jeg fikk i alle fall ingen kommentarer på det... 😅

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke ta en langermet skjorte, evt. brukt som jakke?

FjellOgDalar
Skrevet

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tynn skjorte og singlet om det lar seg gjøre å skaffe før dere skal møtes. Ulempen med bandasjering er at folk lett legger sammen to og to. Varme somre er en del av det kjedelige med å skade seg selv. Been there. Skal du bandasjere er det i alle fall viktig å få det så pent som mulig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...