Gå til innhold

Statusjag.Verdier.


Gjest Tøffe@

Anbefalte innlegg

Gjest Tøffe@

I vår tid har jeg ofte følelse av at vi kanskje også verdsetter hverandre endog som mennesker etter hvor mange biler vi har i garasjen eller hva tror dere? 

Samtidig er det mer " asketiske mål" når det gjelder kropp og utseende i mange miljø.

Hvordan henger det sammen alt.

Eller er det andre ting som betyr mer for folk flest i dagliglivet? Man må bare se forbi " det ytre".?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 timer siden, Tøffe@ skrev:

I vår tid har jeg ofte følelse av at vi kanskje også verdsetter hverandre endog som mennesker etter hvor mange biler vi har i garasjen eller hva tror dere? 

Samtidig er det mer " asketiske mål" når det gjelder kropp og utseende i mange miljø.

Hvordan henger det sammen alt.

Eller er det andre ting som betyr mer for folk flest i dagliglivet? Man må bare se forbi " det ytre".?

Jeg tenker at vi har alle vårt.

Anonymkode: f7689...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

Dessuten alt trenger ikke være så dyrt. Man kan finne mye fint til en rimelig penge på nett i dag og det må jo være topp for småbarnsfamilier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
På 13.7.2019 den 6.46, Tøffe@ skrev:

I vår tid har jeg ofte følelse av at vi kanskje også verdsetter hverandre endog som mennesker etter hvor mange biler vi har i garasjen eller hva tror dere? 

Samtidig er det mer " asketiske mål" når det gjelder kropp og utseende i mange miljø.

Hvordan henger det sammen alt.

Eller er det andre ting som betyr mer for folk flest i dagliglivet? Man må bare se forbi " det ytre".?

Kanskje noen verdsetter de med flere biler og en perfekt kropp,men tror det må være en gruppe for seg selv i tilfellet. 

Folk er jo så forskjellige og godt er det ❤️ 

Tror man må se forbi det ytre, selv om det er en klisje er det det indre som betyr noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg føler svært lite på statusjag, i hvertfall hva gjelder materielle ting. Kanskje fordi jeg vet at jeg kunne tatt meg råd til dyrere bil etc. enn jeg har, men det betyr lite for meg. Å ha en veltrent kropp har jo en viss status, men bare så lenge det ikke overdrives. Man ler litt av de som må trene et tosifret antall timer i uka for å ha det bra, og som derfor dropper sosiale ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2019 den 6.46, Tøffe@ skrev:

I vår tid har jeg ofte følelse av at vi kanskje også verdsetter hverandre endog som mennesker etter hvor mange biler vi har i garasjen eller hva tror dere? 

Samtidig er det mer " asketiske mål" når det gjelder kropp og utseende i mange miljø.

Hvordan henger det sammen alt.

Eller er det andre ting som betyr mer for folk flest i dagliglivet? Man må bare se forbi " det ytre".?

Nei dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Hvor har du fått dette inntrykket fra? 

Skjønner forøvrig ikke hva du legger i "asketiske mål" mhp kropp - at man ikke skal spise i kombinasjon med mye trening? Altså som i "selvdisiplinert"? I såfall er ikke det noe jeg kjenner meg igjen i heller.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

Kanskje om man ferdes i et idrettsmiljø får man korreksjoner på sånne tanker men om man er litt sløv i forhold til alle mediainntrykk man kanskje tar inn i løpet av en dag så tror jeg ikke det er så ut på viddene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2019 den 6.46, Tøffe@ skrev:

I vår tid har jeg ofte følelse av at vi kanskje også verdsetter hverandre endog som mennesker etter hvor mange biler vi har i garasjen eller hva tror dere? 

Det kjenner jeg meg absolutt ikke igjen i.

På 13.7.2019 den 6.46, Tøffe@ skrev:

Samtidig er det mer "asketiske mål" når det gjelder kropp og utseende i mange miljø.

Derimot har jeg fått med meg noe av kroppspresset. Siden jeg er på din alder og aldri har vært pen, klarer jeg å drite i mye av det. Men ikke alt - føler jeg må slutte med enkelte ting jeg gjorde før pga. økt alder og vekt. Men det gjør ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tøffe@ skrev:

Kanskje om man ferdes i et idrettsmiljø får man korreksjoner på sånne tanker men om man er litt sløv i forhold til alle mediainntrykk man kanskje tar inn i løpet av en dag så tror jeg ikke det er så ut på viddene.

Jeg ferdes ikke i noe proff idrettsmiljø, og holder meg unna både typiske klikksaker (ala "slik får du sommerkroppen/drømmekroppen/flat mage etc) og bloggere ala Damli Aaberge eller andre tilsvarende skryte-fruer. Jeg lytter hverken til media eller bloggere når det kommer til hvordan jeg skal leve eget liv, og lar ikke tullball korrigere eller påvirke meg. Mulig det er derfor jeg ikke kjenner meg igjen i virkelighetsbeskrivelsen din, men det gjør jeg altså virkelig ikke. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffe@

Det er ikke lett å forklare alltid hvorfor man opplever noe på en bestemt måte. Vi har alle vårt tror jeg bare som er u- delelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tøffe@

Beklager om dette ble nok en uklar tråd uten mål og mening. Det har blitt litt mye sigarettrøkning i det siste og lite frisk luft. 

Men kommer mye tilbake til det i mitt liv at jeg tror vi er under større påvirkning enn vi  aner eller liker å tenke på av reklame og media o.l.

Prøv å ikke misforstå. Det er alltid alle gode grunner for å leve om bare fordi det er alltid noe nytt å lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Kayia skrev:

Jeg ferdes ikke i noe proff idrettsmiljø, og holder meg unna både typiske klikksaker (ala "slik får du sommerkroppen/drømmekroppen/flat mage etc) og bloggere ala Damli Aaberge eller andre tilsvarende skryte-fruer. Jeg lytter hverken til media eller bloggere når det kommer til hvordan jeg skal leve eget liv, og lar ikke tullball korrigere eller påvirke meg. Mulig det er derfor jeg ikke kjenner meg igjen i virkelighetsbeskrivelsen din, men det gjør jeg altså virkelig ikke. 

Mulig det hjelper litt at du er slank pen og vellykket også

Anonymkode: 1920c...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2019 den 8.15, AnonymBruker skrev:

Mulig det hjelper litt at du er slank pen og vellykket også

Anonymkode: 1920c...3c7

Jasså, er jeg det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Kayia skrev:

Jasså, er jeg det? 

Ser jo sånn ut på bildet til venstre.

Anonymkode: f7689...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Kayia skrev:

Jasså, er jeg det? 

Slank og vellyķket har du fortalt selv. Siden du fikk ny kjæreste på et øyeblikk er du nok pen også.

Anonymkode: 1920c...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slank og vellyķket har du fortalt selv. Siden du fikk ny kjæreste på et øyeblikk er du nok pen også.

Anonymkode: 1920c...3c7

Irriterte det deg såpass at jeg oppga min vekt i samme tråd som en anonym med høyere vekt gjorde det samme altså :D Er det spesielt irriterende at jeg ikke er overvektig, eller er det en annen grunn til at du må mase så mye om dette i ettertid? Jeg ser nemlig ikke at du påpeker innlegg av de som oppgir å ha høyere vekt på samme måte nemlig. Irriterer det ikke like mye når noen med høy vekt oppgir vekten sin kanskje? Snedig dette - bare overvektige som får lov til å oppgi vekt, vi normalvektige oppfattes tydeligvis som skrytete når vi gjør det samme, eller hur?

Vellykket har jeg aldri sagt at jeg er. Jeg bruker aldri dét begrepet, hverken om meg selv eller andre. Helt ærlig så skjønner jeg ikke hva dere som bruker begrepet legger i det - hva legger foreksempel du selv i begrepet? 

Pen har jeg selvfølgelig heller a l d r i omtalt meg selv som.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
På 16.7.2019 den 23.49, Tøffe@ skrev:

Beklager om dette ble nok en uklar tråd uten mål og mening. Det har blitt litt mye sigarettrøkning i det siste og lite frisk luft. 

Men kommer mye tilbake til det i mitt liv at jeg tror vi er under større påvirkning enn vi  aner eller liker å tenke på av reklame og media o.l.

Prøv å ikke misforstå. Det er alltid alle gode grunner for å leve om bare fordi det er alltid noe nytt å lære.

Jeg synes ikke at du skal beklage så mye. Du er en som starter mange tråder om ting som kan være interessante å diskutere, blant annet samfunnsspørsmål. Jeg synes du er en av dem som holder åpent forum litt i gang, så ikke slutt med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...