Gå til innhold

Statusjag.Verdier.


Gjest Tøffe@

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 18.7.2019 den 22.10, Kayia skrev:

Irriterte det deg såpass at jeg oppga min vekt i samme tråd som en anonym med høyere vekt gjorde det samme altså :D Er det spesielt irriterende at jeg ikke er overvektig, eller er det en annen grunn til at du må mase så mye om dette i ettertid? Jeg ser nemlig ikke at du påpeker innlegg av de som oppgir å ha høyere vekt på samme måte nemlig. Irriterer det ikke like mye når noen med høy vekt oppgir vekten sin kanskje? Snedig dette - bare overvektige som får lov til å oppgi vekt, vi normalvektige oppfattes tydeligvis som skrytete når vi gjør det samme, eller hur?

Vellykket har jeg aldri sagt at jeg er. Jeg bruker aldri dét begrepet, hverken om meg selv eller andre. Helt ærlig så skjønner jeg ikke hva dere som bruker begrepet legger i det - hva legger foreksempel du selv i begrepet? 

Pen har jeg selvfølgelig heller a l d r i omtalt meg selv som.

Nei jeg er ikke irritert. Forklarte bare hvordan vi vet du er slank siden du spurte jasså er jeg det. Du har skrevet det mange ganger i tråder om vekt og at det er normalt og friskt. Jeg sa ikke at du skryter eller at det er irriterende eller ikke lovlig men at det er lettere og ikke bry seg om mas om kropp og vekt når man er slanķ selv. Det er vel ikke så rart. Vellykket kan være bra jobb og alt på stell og bedre ferier enn vanlige folk. Du har ikke sagt du er pen selv men slank hjelper jo på det og.

Anonymkode: 1920c...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2019 den 6.46, Tøffe@ skrev:

I vår tid har jeg ofte følelse av at vi kanskje også verdsetter hverandre endog som mennesker etter hvor mange biler vi har i garasjen eller hva tror dere? 

Samtidig er det mer " asketiske mål" når det gjelder kropp og utseende i mange miljø.

Hvordan henger det sammen alt.

Eller er det andre ting som betyr mer for folk flest i dagliglivet? Man må bare se forbi " det ytre".?

Et ord jeg har hørt og som beskriver jakten på statussymboler og ytre verdier er ordet tomhetskultur. Jeg synes det er litt treffende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Jeg tror de fleste er litt opptatt av status, men hos noen kan det ta overhånd så man blir overdrevent opptatt av å imponere andre. 

I noen miljø er det status å ha Porsche, Rolex, Gucci etc etc.

Hos andre er det status å ha gammel sykkel, fylle huset med gjenbrukte møbler og kle seg i omsydde klær (alt veldig smakfullt og stilbevisst så klart).

Det gir også status hos noen å leve aktivt, dra på fjellturer, klatre, stå på ski i Japan, russland og Alpene. etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...