Villanda Skrevet 19. juli 2019 Skrevet 19. juli 2019 Vil én kveld med alkohol, ca 4 enheter kanskje, påvirke ALAT etter tre dager, slik at det ser ut som Lamictal gjør mer skade enn hva dom er reelt? 0 Siter
Villanda Skrevet 19. juli 2019 Forfatter Skrevet 19. juli 2019 Eller.. er det mest ASAT som stiger etter alkoholkonsum? Høy ASAT/ALATratio, vil det si at ASAT er relativt høyere enn ALAT? Fint i såfall. Fint i såfall. Det kreves kanskje uansett konsum over tid for å gi utslag? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 Skrevet 19. juli 2019 Det håper jeg virkelig ikke 😬 Jeg har lenge (mis)brukt alkohol, og det har aldri slått ut på leverprøver. Ikke mens jeg har stått på lamictal, eller før den tid. Anonymkode: 803b0...80d 0 Siter
Gondor Skrevet 20. juli 2019 Skrevet 20. juli 2019 Kan Lamictal alene gi utslag på leverprøver? 0 Siter
Villanda Skrevet 20. juli 2019 Forfatter Skrevet 20. juli 2019 1 time siden, Gondor skrev: Kan Lamictal alene gi utslag på leverprøver? Tror det. Ikke sikker, det kan være i kombinasjon med andre medisiner, er nok større fare da. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 Skrevet 20. juli 2019 1 time siden, Villanda skrev: Tror det. Ikke sikker, det kan være i kombinasjon med andre medisiner, er nok større fare da. Lamictal alene kan påvirke leverfunksjon. Dersom for eksempel ALAT/ASAT er forhøyet, vil det være hensiktsmessig å ta ny prøve noen uker senere for å se hvordan det utvikler seg. Anonymkode: b4acf...75f 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.