Gå til innhold

sinne vs ekstremt sinne

Anbefalte innlegg

Gjest Surrehuggu
Skrevet (endret)

Hva er forskjellen? Hva er vanlig sinne og hva er ekstremt sinne? 

Kan ekstremt sinne over noen eller noe mistolkes som hat? Altså kan man at tro en hater noen, men så er det i virkeligheten "bare" sinne, evt. ekstremt sinne en føler?

Hva er hat? 

Jeg har jo formeninger om dette selv, men fint om andre kan komme med innspill.

Endret av Surrehuggu
Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
4 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Hva er forskjellen? Hva er vanlig sinne og hva er ekstremt sinne? 

Kan ekstremt sinne over noen eller noe mistolkes som hat? Altså kan man at tro en hater noen, men så er det i virkeligheten "bare" sinne, evt. ekstremt sinne en føler?

Hva er hat? 

Jeg har jo formeninger om dette selv, men fint om andre kan komme med innspill.

Jeg vil si ekstremt sinne er når en klikker og kaster ting rundt seg,mens vanlig sinne er mer under kontroll. 

Hat er et sterkt ord,men vil tro at man da føler sinne. Det er ikke bra for kropp og sinn å bære på hat tror jeg,jeg tror å tilgi kan være noe en gjør for seg selv for å komme videre. Men det å tilgi er ikke alltid lett. 

Gjest Surrehuggu
Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Jeg vil si ekstremt sinne er når en klikker og kaster ting rundt seg,mens vanlig sinne er mer under kontroll. 

Hat er et sterkt ord,men vil tro at man da føler sinne. Det er ikke bra for kropp og sinn å bære på hat tror jeg,jeg tror å tilgi kan være noe en gjør for seg selv for å komme videre. Men det å tilgi er ikke alltid lett. 

Jeg har nok følt ekstremt sinne, men aldri kastet eller knust ting. Jeg tror at når jeg er ekstremt sint, så blir jeg suicidal. Det kan jo liksom ikke bli verre da. 

Noen ganger kunne jeg ønske å kommunisere med folk her i rl i stedet for bare å skrive hele tida. Det er så mange aspekter og nyanser med ting som en ikke så lett får forklart seg om skriftlig. 

stjernestøv
Skrevet
24 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Jeg har nok følt ekstremt sinne, men aldri kastet eller knust ting. Jeg tror at når jeg er ekstremt sint, så blir jeg suicidal. Det kan jo liksom ikke bli verre da. 

Noen ganger kunne jeg ønske å kommunisere med folk her i rl i stedet for bare å skrive hele tida. Det er så mange aspekter og nyanser med ting som en ikke så lett får forklart seg om skriftlig. 

Det er jo ikke bra at du blir det,da må du isåfall fortelle noen om det og få hjelp. Da tar du sinnet utover deg selv du da,ikke der det burde være. Noen tar et oppgjør med de det gjelder,jeg valgte å ikke gjøre det.

Gjest Surrehuggu
Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Det er jo ikke bra at du blir det,da må du isåfall fortelle noen om det og få hjelp. Da tar du sinnet utover deg selv du da,ikke der det burde være. Noen tar et oppgjør med de det gjelder,jeg valgte å ikke gjøre det.

Det er helt umulig å ta et oppgjør med foreldrene mine. Jeg er for redd dem. Og ja, jeg tar det mye ut over meg selv. Dette sinnet jeg mange ganger føler på tar jeg ut på meg selv. Det har jeg alltid gjort. 

Gjest Surrehuggu
Skrevet

Jeg merker at jeg må gi meg nå med å skrive om disse tingene. Det trigger meg... Jeg blir så i elendig humør av dette. Og syk. 

Nå er det natta. Sov godt ❤️

Gjest Surrehuggu
Skrevet

Nå er jeg faktisk veldig sint inni meg igjen. Og har lyst til å .... ja.

Gjest Tøffe@
Skrevet

Enkelte av oss er nok dessverre for syke til  å møtes i virkeligheten om det var hva du antydet.Jeg snakker selvsagt bare for meg selv. Må bare se å komme meg til legen. Føler meg urdårlig om dagen men har avtalt med legen straks etter ferien. Ser ting an dag for dag. Har null å gi liksom.

Men håper inderlig du kommer til en behandler som kan hjelpe deg gjennom den vanskelige tiden som må være for deg nå med tanke på ting du har vært inne på tidligere tråder.

Jeg tar nå helt mediefri resten av ferien. Man måå ta vare på seg selv. Ingen andre gjør det.

God bedring og håper du klarer å ha det litt bra i det fine varme været innimellom.😊

Alt godt.💖

Skrevet

For meg er ekstrem sinne når jeg mister kontrollen over sinne slik at jeg ikke klarer å regulere og håndtere det på en god måte, normal sinne har jeg kontroll på og kan håndtere på en ok måte.

Gjest Tøffe@
Skrevet

Man vet aldri. Det er det som er så vanskelig. Men som regel går jo ting bra. Det er ting som nok ikke er bra for en.

stjernestøv
Skrevet
10 timer siden, Surrehuggu skrev:

Jeg merker at jeg må gi meg nå med å skrive om disse tingene. Det trigger meg... Jeg blir så i elendig humør av dette. Og syk. 

Nå er det natta. Sov godt ❤️

Forstår det godt. 

Håper du får en fin dag ❤️ 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...