Gå til innhold

Henvisning til DPS hos privatpraktiserende lege

Anbefalte innlegg

Drømmeautomat
Skrevet

Jeg har en følelse av at det er noe galt med min personlighet, en form for subtil narsissisme eller kanskje psykopati. Jeg tror jeg manipulerer mennesker uten å helt være klar over det selv, særlig kvinner. Jeg suger noe ut av dem og etterlater dem såret. Men dette gjelder også venner, der jeg subtilt dukker dem eller signaliserer nedlatende ting om dem. Jeg har derfor valgt å ikke møte mennesker så fremt jeg kan unngå det. Jeg har en gjennomgående følelse av å være falsk og ville andre vondt, men jeg klarer ikke helt å overskue det bevisst.

Jeg sliter mye med dårlig samvittighet og selvmordstanker pga. dette. Jeg ønsker hjelp i form av samtaleterapi for å bli mer oppmerksom på de destruktive tendensene mine i møte med andre mennesker. Jeg tror dette må være dyptpløyende og langvarig. Tror dessverre at min fastlege ønsker å henvise til bipolarteam, der personlighet ikke er fokus. Jeg ønsker mer klassisk samtaleterapi hos DPS. Er det et alternativ å snakke med privat lege som ser problemene med friske øyne, kan en private lege henvise meg til DPS? Kan en privat lege skrive ut antidepressiva?

Videoannonse
Annonse
Gjest Surrehuggu
Skrevet
2 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Jeg har en følelse av at det er noe galt med min personlighet, en form for subtil narsissisme eller kanskje psykopati. Jeg tror jeg manipulerer mennesker uten å helt være klar over det selv, særlig kvinner. Jeg suger noe ut av dem og etterlater dem såret. Men dette gjelder også venner, der jeg subtilt dukker dem eller signaliserer nedlatende ting om dem. Jeg har derfor valgt å ikke møte mennesker så fremt jeg kan unngå det. Jeg har en gjennomgående følelse av å være falsk og ville andre vondt, men jeg klarer ikke helt å overskue det bevisst.

Jeg sliter mye med dårlig samvittighet og selvmordstanker pga. dette. Jeg ønsker hjelp i form av samtaleterapi for å bli mer oppmerksom på de destruktive tendensene mine i møte med andre mennesker. Jeg tror dette må være dyptpløyende og langvarig. Tror dessverre at min fastlege ønsker å henvise til bipolarteam, der personlighet ikke er fokus. Jeg ønsker mer klassisk samtaleterapi hos DPS. Er det et alternativ å snakke med privat lege som ser problemene med friske øyne, kan en private lege henvise meg til DPS? Kan en privat lege skrive ut antidepressiva?

Hvis du sliter med mye dårlig samvittighet og selvmordstanker på grunn av dette er du nok ingen psykopat i alle fall. Psykopater har verken empati eller dårlig samvittighet. 

Skrevet

Alle leger kan henvise til DPS, og alle kan skrive ut antidepressiva. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...