Gå til innhold

Holde ut indre smerte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva gjør en for å holde ut indre smerte å få det til å gå over som har vart flere uker?

Anonymkode: 8654d...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minute ago, kupton said:

Dra på tur med termos. 

Eller drikke seg full. Det skal jeg gjøre selv om jeg er innlagt på DPS

Anonymkode: ed064...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller drikke seg full. Det skal jeg gjøre selv om jeg er innlagt på DPS

Anonymkode: ed064...e78

Det er ikke noe alternativ for meg. 

Anonymkode: 8654d...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, kupton skrev:

Dra på tur med termos. 

Det gjør det verre. Da blir jeg sittende der å tenke på alt som er vondt. Jeg er helt nedkjørt. 

Anonymkode: 8654d...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er ikke noe alternativ for meg. 

Anonymkode: 8654d...401

Hvorfor? Er du under 18?

Anonymkode: ed064...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg velger å drive med selvdestruktiv atferd når jeg sliter med indre smerte. Anbefales ikke.

Anonymkode: ed064...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er sliten og har ikke energi til å gå tur. Jeg er også redd og utrygg. 

Anonymkode: 8654d...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det river meg i stykker å ha det sånn over lang tid. Men jeg har ikke noe valg, det finnes ingen andre måter å håndtere det på enn å bare stå i det og ha det vondt. Det er bare det at jeg er i ferd med å bli syk av det :( 

Anonymkode: 8654d...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg velger å drive med selvdestruktiv atferd når jeg sliter med indre smerte. Anbefales ikke.

Anonymkode: ed064...e78

Jeg har allerede fått noen til å bli sint på meg pga det, så det anbefales ikke nei, i tillegg hjelper det ikke og gjør bare alt verre. Har aldri prøvd selvskading og det er heller ikke noe alternativ. 

Men takker for deres råd. 

Anonymkode: 8654d...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør en for å holde ut indre smerte å få det til å gå over som har vart flere uker?

Anonymkode: 8654d...401

Vedhogging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden det er «kronisk» er vel det beste å slutte å kjempe mot den indre smerte og lære seg å leve med den.. 

Anonymkode: 8654d...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BeautifulWorld
5 minutes ago, AnonymBruker said:

Siden det er «kronisk» er vel det beste å slutte å kjempe mot den indre smerte og lære seg å leve med den.. 

Anonymkode: 8654d...401

Å gi opp er aldri det beste alternativet (vet det er ironisk at det kommer fra meg). TS bør heller jobbe hardt i terapi og gradvis vil h*n oppleve bedring.

Endret av BeautifulWorld
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutter siden, BeautifulWorld skrev:

Å gi opp er aldri det beste alternativet (vet det er ironisk at det kommer fra meg). TS bør heller jobbe hardt i terapi og gradvis vil h*n oppleve bedring.

Jeg tenker at jeg må jobbe for å akseptere å ha det vondt i stedet for å kjempe i mot. Det nytter ikke å kjempe mot, det blir faktisk vondere av det. 

Anonymkode: 8654d...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør det verre. Da blir jeg sittende der å tenke på alt som er vondt. Jeg er helt nedkjørt. 

Anonymkode: 8654d...401

Hvis du går lang tur i skogen, så blir du da ikke sittende? Det er godt dokumentert at fysisk aktivitet kan bedre lettere depresjoner. Men det er jo ikke slik at vonde følelser går umiddelbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at jeg må jobbe for å akseptere å ha det vondt i stedet for å kjempe i mot. Det nytter ikke å kjempe mot, det blir faktisk vondere av det. 

Anonymkode: 8654d...401

Akseptere er bra, grubling er neppe bra. I mindfulnessbaserte terapiformer snakker man om SOAL-prinsippet: Stopp - observer - aksepter - og "let god" (dvs. la tankene og følelsene forsvinne og fokuser på noe annet i stedet). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, frosken skrev:

Akseptere er bra, grubling er neppe bra. I mindfulnessbaserte terapiformer snakker man om SOAL-prinsippet: Stopp - observer - aksepter - og "let god" (dvs. la tankene og følelsene forsvinne og fokuser på noe annet i stedet). 

Skal prøve 👍

Anonymkode: 8654d...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, frosken skrev:

Akseptere er bra, grubling er neppe bra. I mindfulnessbaserte terapiformer snakker man om SOAL-prinsippet: Stopp - observer - aksepter - og "let god" (dvs. la tankene og følelsene forsvinne og fokuser på noe annet i stedet). 

Fikk det lettere 👍 er ikke den dype smerten lenger. 

Anonymkode: 8654d...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeautifulWorld
7 minutes ago, AnonymBruker said:

Fikk det lettere 👍 er ikke den dype smerten lenger. 

Anonymkode: 8654d...401

Så bra! Håpe det blir enda lettere for deg 😀. Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...