Gå til innhold

Holde ut indre smerte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
8 timer siden, kupton skrev:

Dra på tur med termos. 

Har du opplevd uutholdelig indre smerte?!!

Anonymkode: 228d7...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du opplevd uutholdelig indre smerte?!!

Har du et bedre forslag?

Utfordringen er å snu fokus fra seg selv til noe utenfor seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, kupton skrev:

Har du et bedre forslag?

Utfordringen er å snu fokus fra seg selv til noe utenfor seg selv.

Enig i det siste du skriver der. Jeg gikk og gikk tur etter tur. Prøvde alt for å snu fokuset. For min del hjalp det lite å gå tur. Det fikk bare tankene til å strømme enda mer. Grublet i takt med stegene. For meg hjalp det feks  å se en spennende film. Være med venner og familie. Være i bevegelse.  Men på det dårligste var det bare medisiner som kunne døyve smerten. Kroppen ble så aktivert og tankene så lite motagelig for fornuft at jeg ble totalt utslitt av å prøve alle disse metodene jeg hadde hørt om. 

Anonymkode: 228d7...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du opplevd uutholdelig indre smerte?!!

Anonymkode: 228d7...c7b

Det har de fleste voksne mennesker. 

Anonymkode: 1bc59...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, kupton skrev:

Har du et bedre forslag?

Utfordringen er å snu fokus fra seg selv til noe utenfor seg selv.

Jeg og mine skulle på ikea idag. En time kjøring en vei. Jeg sleit skikkelig, hadde ingen lyst, hadde det så vondt. Ville helst ligge i senga og gråte og være i fred. Men jeg tvang meg selv.

Turen dit husker jeg knapt noe av. De andre snakket til meg, jeg svarte men jeg hørte ikke hva de sa til meg - jeg svarte bare tilfeldig for å late som at jeg hørte på mens tankene mine var på alt som var vondt. Jeg gråt inni meg. 

På ikea måtte jeg derimot konsentrere meg fordi vi skulle plukke en kjøkkeninnredning i selvplukk-hyllene, og da begynte det å snu lhos meg. Fokuset var utenfor meg selv. Jeg observerte at smerten lettet litt, og at jeg var mer «tilstede». Jeg fikk det lettere inni meg. 

Det var fortsatt litt vondt, men den dypeste smerten slapp taket. Da begynte jeg med dette å tenke på å akseptere å ha det vondt i stedet for å kjempe i mot. Man kan jo faktisk ha en fin dag selv om man har det litt vondt. På veien hjem var jeg tilstede da de andre snakket til meg, og vi nøt høy musikk sammen i bilen. Cluet er vel å vende fokuset utover.. 

Jeg har mange ganger kjempet i mot når jeg har det vondt fordi jeg så inderlig gjerne vil ha det bra inni meg. Jeg gjør liksom «alt» for å få det bra. Men det virker bare mot sin hensikt; jeg «ødelegger» for meg selv (selvdestruktiv), og det øker smerten og fortvilelsen fordi jeg bl.a ikke får det som jeg vil. 

Håper dette ga mening. 

Anonymkode: 8654d...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

@frosken Takk for rådet jeg fikk av deg, og for at du fikk meg til å snu og skifte fokus. Jeg fikk en ny og konstruktiv erfaring idag som jeg tar med meg videre. 

Anonymkode: 8654d...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, BeautifulWorld skrev:

Så bra! Håpe det blir enda lettere for deg 😀. Lykke til ❤️

Jeg skal ta den med meg videre og bruke den neste gang ;) 

I stedet for å kave og kjempe i mot vonde følelser, skal jeg bare akseptere at jeg har dem og ikke gjøre noe mer utav dem samt vende fokuset utover. Kanskje vil disse «anfallene» (emosjonelle stormer) også gradvis bli kortere for hver gang hvis jeg er flink og jobber med dette... jeg håper iallefall det. 

Anonymkode: 8654d...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeautifulWorld
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg skal ta den med meg videre og bruke den neste gang ;) 

I stedet for å kave og kjempe i mot vonde følelser, skal jeg bare akseptere at jeg har dem og ikke gjøre noe mer utav dem samt vende fokuset utover. Kanskje vil disse «anfallene» (emosjonelle stormer) også gradvis bli kortere for hver gang hvis jeg er flink og jobber med dette... jeg håper iallefall det. 

Anonymkode: 8654d...401

Det høres fornuftig ut😁 Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ta den med meg videre og bruke den neste gang ;) 

I stedet for å kave og kjempe i mot vonde følelser, skal jeg bare akseptere at jeg har dem og ikke gjøre noe mer utav dem samt vende fokuset utover. Kanskje vil disse «anfallene» (emosjonelle stormer) også gradvis bli kortere for hver gang hvis jeg er flink og jobber med dette... jeg håper iallefall det. 

Anonymkode: 8654d...401

Jeg synes det er rart om disse rådene du har fått oppleves som en quick-fix for deg. Jeg har fått mange sånne råd, og jeg prøver også å følge dem. Noen ganger hjelper det, andre ganger ikke. Når de verste stormene kommer, greier jeg ikke en gang å tenke konstruktivt. Derfor er slike ting som dette i mine ører bare tullball og tullprat akkurat nå. Sorry.

Det jeg mener er at det ikke finnes en quick-fix. En kan komme her og dele av sin smerte og fortelle hvor vondt en har det akkurat her og nå. Og så kommer det råd om å dra ut på tur med termos, flytte fokus bort fra seg selv, osv. Og da "plutselig" er alt greit igjen, og en takker bidragsyterne i tråden for gode råd, "for nu er alt så meget bedre" etter at de kom med disse rådene. For noe tull!

(Beklager igjen, men jeg er deppa nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Jeg synes det er rart om disse rådene du har fått oppleves som en quick-fix for deg. Jeg har fått mange sånne råd, og jeg prøver også å følge dem. Noen ganger hjelper det, andre ganger ikke. Når de verste stormene kommer, greier jeg ikke en gang å tenke konstruktivt. Derfor er slike ting som dette i mine ører bare tullball og tullprat akkurat nå. Sorry.

Det jeg mener er at det ikke finnes en quick-fix. En kan komme her og dele av sin smerte og fortelle hvor vondt en har det akkurat her og nå. Og så kommer det råd om å dra ut på tur med termos, flytte fokus bort fra seg selv, osv. Og da "plutselig" er alt greit igjen, og en takker bidragsyterne i tråden for gode råd, "for nu er alt så meget bedre" etter at de kom med disse rådene. For noe tull!

(Beklager igjen, men jeg er deppa nå).

Les innlegget du siterte en gang eller flere ganger til du. 

Anonymkode: 8654d...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 20. juli 2019 den 8.21, AnonymBruker skrev:

Hva gjør en for å holde ut indre smerte å få det til å gå over som har vart flere uker?

Anonymkode: 8654d...401

Har du noen å snakke med?  Jeg sliter med indre smerter pga ting jeg har opplevd i barndommen som ingen burde oppleve,. Har en veldig god venninne som forstår meg uten at jeg trenger si noe, ofte føler jeg meg mye bedre etter en prat med henne.  Hun leser meg som en åpen bok, alle burde hatt en som henne å henvende seg til.  Det tar ikke bort smertene, med det letter det ofte litt og ting føles bedre, hun viser omsorg og forståelse og jeg vet jeg kan stole 100% på henne. Prøv å prat med noen hvis du har mulighet for det.

Anonymkode: c5154...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...