Gå til innhold

Meditasjon og antidepressiva

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst å begynne med meditasjon, men lurer på om det vil ha redusert effekt ettersom jeg går på antidepressiva. Føler jo jeg har litt mindre kontakt med tankene på en måte. Noen som har prøvd med og uten?

Anonymkode: 32477...40b

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lyst å begynne med meditasjon, men lurer på om det vil ha redusert effekt ettersom jeg går på antidepressiva. Føler jo jeg har litt mindre kontakt med tankene på en måte. Noen som har prøvd med og uten?

Jeg klarer ikke medistere på ap,men det har gått greit med ad før. 

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg klarer ikke medistere på ap,men det har gått greit med ad før. 

Hvordan føler du forskjellen er? 😊

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan føler du forskjellen er? 😊

Jeg følte meg litt mer åpen på ad enn på ap, føler det stenger helt igjen. Men må si at når jeg ikke tar noe fungerer det best,jeg har medistert mye på lys og kjærlighet og det har jeg fått. Når jeg vil stilne tankene hører jeg på musikk, da lar jeg tankene bare flyte forbi. Musikken går inn i meg om du forstår,det er en god følelse. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

I følge Mark Williams som er en av dem som har laget terapiopplegg basert på mindfulness-meditasjon, så er det ingen motsetning mellom antidepressiva og effekt av meditasjon. Han sier at blant de pasientene som følger deres opplegg, så er det også mange som bruker antidepressiva. 

AnonymBruker
Skrevet

Personlig tror jeg at vi mennesker er litt ulike på disse områdene. Jeg har alltid vært en kreativ type som hadde det man kaller « et rikt indre liv». Tenkte , fantaserte, drømte og diktet. Veldig følsom og påvirket av musikk, kunst osv. Da jeg ble tilbudt mindfullness i en periode med mye tankekjør ble det overveldende og ubehagelig å ligge stille og la tankene strømme. Det øket tankekjøret. Da jeg startet på antidepressiva ble det « stille» i hodet. Nesten litt for stille. Jeg savner litt den delen som var en del av min personlighet. Hvis jeg nå skal ligge stille og lar tankene fare er det liksom tomt. Men tommheten blir nesten skremmende i seg selv. Samtidig kommer følelsene og de kroppslige reaksjonene nesten tydeligere frem. Det gjør vondt. Men dette er bare min erfaring og vi reagerer ulikt tror jeg. 

Anonymkode: b8634...26c

Skrevet

Liker forrige innlegg. "Alt er ikke for alle".

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde liten til ingen effekt av AD'ene jeg prøvde, men kognotiv meditasjon hjalp etterhvert 😊

Anonymkode: 546d5...400

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...