Gå til innhold

Kupton, bruk av absolutte ord

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du skrev i en tråd at det er lite håp for den som bruker «absolutte ord» som feks «alltid», «aldri», «ødelagt» osv. 

Vil du utdype hva du mente og hvorfor det er lite håp om bedring? 

Anonymkode: 31b2e...525

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal aldri mer snakke med deg. Hvordan skal vi da få løst opp i knutene på tråden og bli venner eller kjærester igjen?

Det er ødelagt. Hvis noe er skadet, kan det oftest repareres. Det kan sjelden noe som er ødelagt.

Alle er sinte på meg. Det var da trist. Da finnes det ingen i verden du kan søke råd hos eller føre en fortrolig samtale med.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skrev i en tråd at det er lite håp for den som bruker «absolutte ord» som feks «alltid», «aldri», «ødelagt» osv. 

Vil du utdype hva du mente og hvorfor det er lite håp om bedring? 

Livet er ikke svart/hvitt. Hvis noe alltid er ødelagt, blir en litt låst. Hvis noe heller er ofte skada, er det kanskje mer rom for endring. Språket sier kanskje noe om ens egen holdning. 

Vel.., nå så jeg akkurat at Kupton svarte, han har sikkert skrevet noe mer fornuftig og forståelig om dette. 🤣

Anonymkode: c28b3...94a

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel.., nå så jeg akkurat at Kupton svarte, han har sikkert skrevet noe mer fornuftig og forståelig om dette

Vi skrev vel egentlig det samme :-)

AnonymBruker
Skrevet

Språket sier kanskje noe om ens egen holdning. 

Og med det så mener du....?

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, kupton skrev:

Jeg skal aldri mer snakke med deg. Hvordan skal vi da få løst opp i knutene på tråden og bli venner eller kjærester igjen?

Det er ødelagt. Hvis noe er skadet, kan det oftest repareres. Det kan sjelden noe som er ødelagt.

Alle er sinte på meg. Det var da trist. Da finnes det ingen i verden du kan søke råd hos eller føre en fortrolig samtale med.

Min verden er vel kanskje svart/hvitt da.. 

Skrevet

Du lever da ikke i ensomhet på en annen planet, gjør du det? Du lever i relasjoner og omgir deg (mer eller mindre)  med andre mennesker, andre mennesker er aldri svart/hvitt.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan endrer en dette da -  «just do IT»? 

AnonymBruker
Skrevet

Eller kanskje heller måten du fortolker din indre og ytre verden på. Det er uansett mulig å endre på. Første skritt er å bli klar over det. 

Anonymkode: 46e15...c76

AnonymBruker
Skrevet

Eller kanskje heller måten du fortolker din indre og ytre verden på. Det er uansett mulig å endre på. Første skritt er å bli klar over det. 

Anonymkode: 46e15...c76

Skal prøve å legge merke til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...