Gå til innhold

Fortvilet

Anbefalte innlegg

BeautifulWorld
Skrevet (endret)

Jeg er veldig utmattet både psykisk og fysisk (men mest fysisk) og dette fører til at jeg ikke gidder å gjøre ting jeg likte å gjøre før (dataspill, Netflix, osv). Men jeg må rett og slett bare ta en dag av gangen, og så får vi håpe at i morgen blir en ny, bedre dag 😁

Endret av BeautifulWorld
Videoannonse
Annonse
FjellOgDalar
Skrevet

Å ta en dag av gangen er en god strategi det. Men blir det ikke litt ensomt med spill og Netflix? Kommer du deg noe ut? Får du noe hjelp også med det fysiske du strever med? Det er jo kjempeviktig at den behandlingen man får er så helhetlig som mulig. Samtidig vet jeg av erfaring at man lett opplever at somatikken kan nada om psykiatri, og vise versa. Kontakt med offølgingstjeneste for psykisk helse i kommunen kan være til hjelp for mange. De kan komme hjem til deg, eller være med ut. Dessuten kan de fungere som tjenestekoordinator mellom helsetjenester som fastlege og aktuelle kontakter på DPS om du har noen. Tjenesten skal være et lavterskeltilbud som du kan søke om selv. Kanskje finnes skjemaet på kommunens hjemmeside, eller de kan sende det til deg om du ringer. Eventuelt går det nok an å skrive også, om det er vanskelig å ringe.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, BeautifulWorld skrev:

Jeg er veldig utmattet både psykisk og fysisk (men mest fysisk) og dette fører til at jeg ikke gidder å gjøre ting jeg likte å gjøre før (dataspill, Netflix, osv). Men jeg må rett og slett bare ta en dag av gangen, og så får vi håpe at i morgen blir en ny, bedre dag 😁

Er du på DPS nå? Hvor lenge skal du være innlagt? 

Anonymkode: ba932...84d

BeautifulWorld
Skrevet
8 minutes ago, AnonymBruker said:

Er du på DPS nå? Hvor lenge skal du være innlagt? 

Anonymkode: ba932...84d

Vet ikke 😁

BeautifulWorld
Skrevet
6 hours ago, FjellOgDalar said:

Å ta en dag av gangen er en god strategi det. Men blir det ikke litt ensomt med spill og Netflix? Kommer du deg noe ut? Får du noe hjelp også med det fysiske du strever med? Det er jo kjempeviktig at den behandlingen man får er så helhetlig som mulig. Samtidig vet jeg av erfaring at man lett opplever at somatikken kan nada om psykiatri, og vise versa. Kontakt med offølgingstjeneste for psykisk helse i kommunen kan være til hjelp for mange. De kan komme hjem til deg, eller være med ut. Dessuten kan de fungere som tjenestekoordinator mellom helsetjenester som fastlege og aktuelle kontakter på DPS om du har noen. Tjenesten skal være et lavterskeltilbud som du kan søke om selv. Kanskje finnes skjemaet på kommunens hjemmeside, eller de kan sende det til deg om du ringer. Eventuelt går det nok an å skrive også, om det er vanskelig å ringe.

Det blir riktignok ensomt med bare dataspill og Netflix. Men det er lenge siden jeg har isolert meg og bare så på Netflix og spilte dataspill.

Jeg har allerede søkt på ulike tiltak fra kommunen, men det begynner ikke før etter sommeren. Dessuten er jeg fortiden innlagt på DPS, så dette er ikke aktuelt før etter sommeren.

Takk for svar 😁 Ønsker deg en fin dag 😁❤️

Gjest Tøffe@
Skrevet
10 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Veldig interessant. Jeg tror naboen har slik hjelp en periode. Veldig fint at det finnes.

FjellOgDalar
Skrevet

TS, På DPS poster pleier det jo ofte ikke å være så mye å foretas seg. Ikke på etan i alle fall. Men de burde være i stand til å hjelpe deg med en tilbakeføring til hverdagen med aktivisering :)

Tøffe, Håper du finner ut av det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...