Gå til innhold

Jeg kan ikke undertrykke følelser og selvhenfører.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke stoppe en dårlig følelse, jeg har angst mye av dagen, bekymringer osv. Kan tolke ting som tegn, som det er noen som følger med og sånn. Hva er det for noe? Jeg går allerede på AP, men blir ikke kvitt denne hangen til bekymringer og selvhenføring.

Jeg kjenner på krisefølelser og katastrofescenarioer flere ganger om dagen, og har magisk tenkning rundt det. Jeg er så lei av å ikke kunne slappe av. De eneste gangene det blir bedre er når jeg tar benzo, eller ett par drinker (jeg er ikke alkoholiker). Angst er liksom min mest utviklede følelse. Jeg har schizofreni, men dette er vel mer angst. Jeg er jo ikke psykotisk som jeg jo har vært før, men da var jeg medisinert.

Anonymkode: 5fe7f...7a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke stoppe en dårlig følelse, jeg har angst mye av dagen, bekymringer osv. Kan tolke ting som tegn, som det er noen som følger med og sånn. Hva er det for noe? Jeg går allerede på AP, men blir ikke kvitt denne hangen til bekymringer og selvhenføring.

Jeg kjenner på krisefølelser og katastrofescenarioer flere ganger om dagen, og har magisk tenkning rundt det. Jeg er så lei av å ikke kunne slappe av. De eneste gangene det blir bedre er når jeg tar benzo, eller ett par drinker (jeg er ikke alkoholiker). Angst er liksom min mest utviklede følelse. Jeg har schizofreni, men dette er vel mer angst. Jeg er jo ikke psykotisk som jeg jo har vært før, men da var jeg medisinert.

Får du sovet og spist? Har du oppfølging?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får sovet og spist. Men det er mye tankekjør. Oppfølging har jeg dessverre ikke.

Gjest Tøffe@
Skrevet

Er det slik at du tror din person er "opphavet til alle problemene i verden" 

Verdrnsprobøemene endrer seg fra sekund til sekund. De lærde kan tenke annerledes i morgen om så mye.

Gjest Tøffe@
Skrevet

Man kan ikke legge så mye i alt hva man hører og ser tror jeg bare. Slik prøver jeg å takle det jeg sliter med av tankekjør.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får sovet og spist. Men det er mye tankekjør. Oppfølging har jeg dessverre ikke.

Ja. Hvis du klarer på en eller annen måte å rive deg løs. Gjør noe konkret. Finn et prosjekt. Vaske, rydde, hva som helst, bare det er noe praktisk er det bra. 

Ellers kan du godt be om en time hos fastlegen din. 

Gjest Tøffe@
Skrevet

Der er ikke alltid så lett å finne noen forklaring på hvorfor man føler og opplever tingene og egen situasjon og verdensproblemer som man gjør tror jeg. Å snakke med en lege eller kanskje helst psykiater kan kanskje hjelpe.

Gjest Tøffe@
Skrevet

Det kan være ting som " følger med" en sykdomstilstand som man kanskje ikke har kjennskap til selv og som en lege må forklare. Derfor er det beste råd  å oppsøke lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...