Gå til innhold

Internettet fungerer ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og sambo fikk internett for ca halvannen måned siden. Plutselig har internett stoppet å fungere.

Internettet står på samboerens navn. Han sier at han ikke har fått regning fra internett leverandøren ennå selv om det er halvannen måned siden vi fikk internett. Jeg spurte om han kunne logge inn på min side hos nettleverandører å se om det står noen faktura der eller opplysninger. Men han sier at han kommer seg ikke inn der pga dårlig nett på telefon osv. 

Men er det ofte det han bli slike problemer med internett og rutere? Samboeren sa at han ville at jeg skulle ringe i morgen men jeg har ikke kundenummeret hans for det står registrert på han... 

Anonymkode: 11bf0...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og sambo fikk internett for ca halvannen måned siden. Plutselig har internett stoppet å fungere.

Internettet står på samboerens navn. Han sier at han ikke har fått regning fra internett leverandøren ennå selv om det er halvannen måned siden vi fikk internett. Jeg spurte om han kunne logge inn på min side hos nettleverandører å se om det står noen faktura der eller opplysninger. Men han sier at han kommer seg ikke inn der pga dårlig nett på telefon osv. 

Men er det ofte det han bli slike problemer med internett og rutere? Samboeren sa at han ville at jeg skulle ringe i morgen men jeg har ikke kundenummeret hans for det står registrert på han... 

Anonymkode: 11bf0...8dc

De finner ham nok på navn, fødselsdato eller telefonnr tenker jeg. Han syntes vel denne regningen ikke var så viktig å betale i tide kanskje... At en voksen mann vil at samboeren skal ringe for en avtale som står i hans navn er da litt rart? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Internettet står på samboerens navn. Samboeren sa at han ville at jeg skulle ringe i morgen men jeg har ikke kundenummeret hans for det står registrert på han... 

2. Men er det ofte det han bli slike problemer med internett og rutere?

Anonymkode: 11bf0...8dc

 

9 minutter siden, Lillemus skrev:

1. De finner ham nok på navn, fødselsdato eller telefonnr tenker jeg. 

1. Han må ringe selv. Internettleverandører er svært restriktive med å gi opplysninger til andre enn den abonnementet er registrert på. 

2. Nei dette er uvanlig. Har dere prøvd å starte ruteren på nytt? Om dette ikke fungerer bør sambo ringe leverandør i morgen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kayia skrev:

 

1. Han må ringe selv. Internettleverandører er svært restriktive med å gi opplysninger til andre enn den abonnementet er registrert på. 

2. Nei dette er uvanlig. Har dere prøvd å starte ruteren på nytt? Om dette ikke fungerer bør sambo ringe leverandør i morgen selv.

1. Det har du selvfølgelig helt rett i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kayia skrev:

 

1. Han må ringe selv. Internettleverandører er svært restriktive med å gi opplysninger til andre enn den abonnementet er registrert på. 

2. Nei dette er uvanlig. Har dere prøvd å starte ruteren på nytt? Om dette ikke fungerer bør sambo ringe leverandør i morgen selv.

Ikke alle er like restriktive. Leieboeren min pleide å kontakte GET direkte når det var feil, selv om abonnementet var mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og sambo fikk internett for ca halvannen måned siden. Plutselig har internett stoppet å fungere.

Internettet står på samboerens navn. Han sier at han ikke har fått regning fra internett leverandøren ennå selv om det er halvannen måned siden vi fikk internett. Jeg spurte om han kunne logge inn på min side hos nettleverandører å se om det står noen faktura der eller opplysninger. Men han sier at han kommer seg ikke inn der pga dårlig nett på telefon osv. 

Men er det ofte det han bli slike problemer med internett og rutere? Samboeren sa at han ville at jeg skulle ringe i morgen men jeg har ikke kundenummeret hans for det står registrert på han... 

Anonymkode: 11bf0...8dc

Har dere sjekket på leverandørens nettside om de har driftsproblemer i området dere bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, frosken skrev:

Ikke alle er like restriktive. Leieboeren min pleide å kontakte GET direkte når det var feil, selv om abonnementet var mitt. 

Mulig. Jeg fikk ikke opplysninger om vårt da eksen var på jobbreise opp til flere ganger mens vi bodde sammen, så der var enden på visa at han måtte ringe fra andre siden av kloden for å få hjelp. Unødig strengt spør du meg, men sånn var det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, Lillemus skrev:

De finner ham nok på navn, fødselsdato eller telefonnr tenker jeg. Han syntes vel denne regningen ikke var så viktig å betale i tide kanskje... At en voksen mann vil at samboeren skal ringe for en avtale som står i hans navn er da litt rart? 

Mulig jeg er negativ men jeg mistenker at han ikke har betalt regningen, men han påstår å ikke ha mottatt den. Jeg ba han logge seg inn på "min side" hos leverandøren.  Men han husket ikke passordet. Vi hadde mailadressen og da trykket jeg på slik at han fikk passord sendt på nytt på mail. Men da sa han at han kunne ikke komme innpå mail når vi ikke hadde internett. Men mailen funker jo via teleselskapet... Jeg har internett via mobilnett. 

7 timer siden, frosken skrev:

Ikke alle er like restriktive. Leieboeren min pleide å kontakte GET direkte når det var feil, selv om abonnementet var mitt. 

Han får ringe selv. Internettet står i hans navn. 

Jeg håper det ordner seg. Men desverre jeg mener regningen skulle ha kommet for vi har jo hatt internett i halvannen måned.. 

Anonymkode: 11bf0...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, frosken skrev:

Har dere sjekket på leverandørens nettside om de har driftsproblemer i området dere bor?

Ikke funnet noe om at de har driftsproblemer. Men jeg får samtidig ikke tilgang til hans side hos leverandøren fordi han sier at han kan ikke logge seg på når vi ikke har internett, tiltross for at mobilnettet hans burde vel funke. Mitt funker. Men han vil heller ikke forsøke å logge seg på via mitt. Hvis vi får logget på så kan jeg se om det er ubetalt regning som er årsaken. 

Anonymkode: 11bf0...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da kontakter man support.

Anonymkode: 5029c...c34

Det er vel hans ansvar? Internettet står i hans navn og jeg har ingen tilgang til regninger og informasjon. 

Anonymkode: 11bf0...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg er negativ men jeg mistenker at han ikke har betalt regningen, men han påstår å ikke ha mottatt den. Jeg ba han logge seg inn på "min side" hos leverandøren.  Men han husket ikke passordet. Vi hadde mailadressen og da trykket jeg på slik at han fikk passord sendt på nytt på mail. Men da sa han at han kunne ikke komme innpå mail når vi ikke hadde internett. Men mailen funker jo via teleselskapet... Jeg har internett via mobilnett. 

Han får ringe selv. Internettet står i hans navn. 

Jeg håper det ordner seg. Men desverre jeg mener regningen skulle ha kommet for vi har jo hatt internett i halvannen måned.. 

Anonymkode: 11bf0...8dc

Han har jo tidligere vist seg å ha et snodig forhold til regninger som skal betales... Det beste hadde vært om det automatisk ble overført en god sum fra hans konto når lønna kommer inn og inn på din konto så du tok deg av den felles økonomien, men det går han vel neppe med på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Lillemus skrev:

Han har jo tidligere vist seg å ha et snodig forhold til regninger som skal betales... Det beste hadde vært om det automatisk ble overført en god sum fra hans konto når lønna kommer inn og inn på din konto så du tok deg av den felles økonomien, men det går han vel neppe med på?

Nei han vil ha økonomien adskilt.  Han skal være langt sterkere økonomisk enn meg men allikevel så virker det som om han ikke er nøye med å følge opp abbonomentet sitt. Jeg hadde selv logget meg inn på min side på leverandørens nettside med en gang om det sto i mitt navn. For der får man all info om regninger osv. Men det ville han ikke gjøre 

Men jeg får konsentrere meg om å passe på regningene som står i mitt navn og han sine. Dette problemet er hans. Det er hans internett og dermed så regner jeg med at jeg fritas for ansvaret dersom han har ubetalte regninger på det som ikke jeg har tilgang til / vet om. 

Anonymkode: 11bf0...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, Lillemus skrev:

Han har jo tidligere vist seg å ha et snodig forhold til regninger som skal betales... Det beste hadde vært om det automatisk ble overført en god sum fra hans konto når lønna kommer inn og inn på din konto så du tok deg av den felles økonomien, men det går han vel neppe med på?

Men er enig i det at vi skulle hatt en felles konto hvor en viss sum til alle "felles" utgifter overføres. Men det går han nok ikke med på. Men skal lufte ideen. 

Anonymkode: 11bf0...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, Lillemus skrev:

Han har jo tidligere vist seg å ha et snodig forhold til regninger som skal betales... Det beste hadde vært om det automatisk ble overført en god sum fra hans konto når lønna kommer inn og inn på din konto så du tok deg av den felles økonomien, men det går han vel neppe med på?

Jeg vurderer å forsøke å kontakte leverandøren. Men de vil nok ikke kunne fortelle meg at han har ubetalte regninger om det er tilfelle. For internettet står i hans navn og dermed så mister jeg tilgangen til hans side hos leverandøren også. Han nekter jo å logge seg inn for å se. Det er jo det første vi burde gjøre. 

Anonymkode: 11bf0...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, frosken skrev:

Ikke alle er like restriktive. Leieboeren min pleide å kontakte GET direkte når det var feil, selv om abonnementet var mitt. 

Jeg skrev en mail til de og spurte om det var noen driftsfeil i området. Jeg er nyskjerrig på å vite hvorfor internettet stoppet å fungere. Men mulig at de ikke kan svare meg. Men jeg forsøkte. 

Anonymkode: 11bf0...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer å forsøke å kontakte leverandøren. Men de vil nok ikke kunne fortelle meg at han har ubetalte regninger om det er tilfelle.

Hvis abonnementet er stengt pga. manglende betaling, kan det hende du får opplyst akkurat det (men ingen detaljer om brukernavn osv.), hvis du er registrert som bosatt på den adressen kundeforholdet gjelder. De er ofte interessert i å få pengene sine. Driftsfeil tror jeg nok også de vil fortelle om, hvis hele området er ute. Men du bør ringe, ikke skrive e-post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel hans ansvar? Internettet står i hans navn og jeg har ingen tilgang til regninger og informasjon. 

Anonymkode: 11bf0...8dc

Selvfølgelig er det hans ansvar. Men har virker å ha en lettvint holdning til regninger.

Anonymkode: 5029c...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, laban skrev:

Hvis abonnementet er stengt pga. manglende betaling, kan det hende du får opplyst akkurat det (men ingen detaljer om brukernavn osv.), hvis du er registrert som bosatt på den adressen kundeforholdet gjelder. De er ofte interessert i å få pengene sine. Driftsfeil tror jeg nok også de vil fortelle om, hvis hele området er ute. Men du bør ringe, ikke skrive e-post.

Han fikk svar om at de undersøker saken. De vet ikke hva det skyldes ennå. 

Anonymkode: 11bf0...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det hans ansvar. Men har virker å ha en lettvint holdning til regninger.

Anonymkode: 5029c...c34

Heldigvis står abbonomentet i hans navn. Så dette er hans ansvar. Vi deler på husleie , strømregning og internettregning, men siden abbonomentet står i hans navn så får han ta ansvar for å følge med på at det betales i tide. Jeg har tross alt betalt hele strømregningen denne måneden. 

Anonymkode: 11bf0...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...