Gå til innhold

Internettet fungerer ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, laban skrev:

Hvis abonnementet er stengt pga. manglende betaling, kan det hende du får opplyst akkurat det (men ingen detaljer om brukernavn osv.), hvis du er registrert som bosatt på den adressen kundeforholdet gjelder. De er ofte interessert i å få pengene sine. Driftsfeil tror jeg nok også de vil fortelle om, hvis hele området er ute. Men du bør ringe, ikke skrive e-post.

Jeg frykter at han har fått regning som han har glemt å betale. Men mulig jeg er for negativ.  

Anonymkode: 11bf0...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg frykter at han har fått regning som han har glemt å betale. Men mulig jeg er for negativ. 

Det kan ha oppstått en misforståelse om hvordan regningen skulle sendes, det er så mange muligheter nå. Da mannen min opprettet Digipost (for å se hva det var, lenge før vi ble bedt av Difi om å gjøre det), "stjal" den en bunke regninger fra oss, uten at han hadde samtykket til det og uten at han fikk noe varsel på SMS eller e-post (dette er nok sterkt forbedret nå). Vi oppdaget det først da vi fikk purringer på regninger vi ikke hadde mottatt.

Jeg er familiens finansminister og foretrekker e-fakturaer direkte i nettbanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg frykter at han har fått regning som han har glemt å betale. Men mulig jeg er for negativ.  

Anonymkode: 11bf0...8dc

Sorry, men etter det du har fortalt om hans holdning til regninger og økonomi så tror jeg ikke han har glemt å betale den, han har "glemt" å betale den fordi det var noe morsommere å bruke de pengene på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tross alt betalt hele strømregningen denne måneden. 

Anonymkode: 11bf0...8dc

Hvorfor har du gjort det hvis dere skal dele på den?

Anonymkode: 5029c...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er enig i det at vi skulle hatt en felles konto hvor en viss sum til alle "felles" utgifter overføres. Men det går han nok ikke med på. Men skal lufte ideen. 

Det finnes også apper der dere kan legge inn hva dere betaler og ta et "oppgjør" hvert kvartal eller hver måned. Jeg har ikke brukt dem selv, men det er samme opplegg som når flere drar på tur sammen, legger ut til forskjellige ting og skal ha "spesifisert regning" når turen er slutt, slik at alle betaler like mye totalt.

Jeg fraråder løsninger der hver regning blir gjenstand for diskusjon, akkurat som jeg anbefaler at man har en grunnleggende avtale om fordeling av husarbeidet, slik at ikke hver eneste oppgave av typen vask eller rydding må forhandles om. Det er veldig viktig at man har et avklart forhold til økonomi og husarbeid når man skal bo sammen.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Lillemus skrev:

Sorry, men etter det du har fortalt om hans holdning til regninger og økonomi så tror jeg ikke han har glemt å betale den, han har "glemt" å betale den fordi det var noe morsommere å bruke de pengene på.

Jeg ble redd for det. Men fikk et svar om at leverandøren mener at de har selv gjort en feil anngående installasjonen.  

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du gjort det hvis dere skal dele på den?

Anonymkode: 5029c...c34

Han hadde dårlig med penger og ba meg betale den denne måned og så tar han neste. Strømmen står på mitt navn så dermed betalte jeg for jeg måtte ha den unna.  

Anonymkode: 11bf0...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
45 minutter siden, laban skrev:

Det finnes også apper der dere kan legge inn hva dere betaler og ta et "oppgjør" hvert kvartal eller hver måned. Jeg har ikke brukt dem selv, men det er samme opplegg som når flere drar på tur sammen, legger ut til forskjellige ting og skal ha "spesifisert regning" når turen er slutt, slik at alle betaler like mye totalt.

Jeg fraråder løsninger der hver regning blir gjenstand for diskusjon, akkurat som jeg anbefaler at man har en grunnleggende avtale om fordeling av husarbeidet, slik at ikke hver eneste oppgave av typen vask eller rydding må forhandles om. Det er veldig viktig at man har et avklart forhold til økonomi og husarbeid når man skal bo sammen.

Men som du sier: det er viktig med ryddige forhold når det kommer til økonomi. Han ønsker å dele alle regninger i to. Dvs 50 / 50. Jeg har gått med på det. 

Anonymkode: 11bf0...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men som du sier: det er viktig med ryddige forhold når det kommer til økonomi. Han ønsker å dele alle regninger i to. Dvs 50 / 50. Jeg har gått med på det. 

Anonymkode: 11bf0...8dc

Men da må det jo gjelde også! Da kan det ikke være sånn at du, som har dårlig økonomi, må legge ut for ham stadig vekk - han har jo etter sigende forholdsvis god økonomi. Han kan ikke bare si det og så begynne å forhandle om det hver gang det kommer en regning fordi han "tilfeldigvis" ikke har penger akkurat da... Da må han lære seg å sette opp et budsjett slik at han alltid har til de forventede regningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han ønsker å dele alle regninger i to. Dvs 50 / 50. Jeg har gått med på det. 

Det er mange systemer som er helt greie, forutsatt at de følges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble redd for det. Men fikk et svar om at leverandøren mener at de har selv gjort en feil anngående installasjonen.  

Han hadde dårlig med penger og ba meg betale den denne måned og så tar han neste. Strømmen står på mitt navn så dermed betalte jeg for jeg måtte ha den unna.  

Anonymkode: 11bf0...8dc

Hvordan kan han ikke ha penger når han tjener (mye) mer enn deg? Her må du sette ned foten og kreve orden i pengesakene. Går ikke an å drive på sånn!

Anonymkode: 5029c...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han hadde dårlig med penger og ba meg betale den denne måned og så tar han neste.

Jeg ønsker absolutt ikke å gjøre deg mer usikker, men en halv strømregning midt på sommeren burde være en bagatell, hvis det ikke er noe spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, laban skrev:

Jeg ønsker absolutt ikke å gjøre deg mer usikker, men en halv strømregning midt på sommeren burde være en bagatell, hvis det ikke er noe spesielt.

Jeg har hatt strømregninger på 5-600,- i mnd og har han ikke 300,- til strømmen så bør han virkelig se grundig på hva han bruker penger på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Men jeg får samtidig ikke tilgang til hans side hos leverandøren fordi han sier at han kan ikke logge seg på når vi ikke har internett, tiltross for at mobilnettet hans burde vel funke. Mitt funker. Men han vil heller ikke forsøke å logge seg på via mitt. Hvis vi får logget på så kan jeg se om det er ubetalt regning som er årsaken. 

Anonymkode: 11bf0...8dc

Da tilbyr du å dele nettet på din telefon, slik at han kan ligge seg på på sin enhet via wifi til ditt mobilnett. Vanskeligere er det ikke. Men jeg mistenker at han gjør det vanskelig med vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Xtra skrev:

Da tilbyr du å dele nettet på din telefon, slik at han kan ligge seg på på sin enhet via wifi til ditt mobilnett. Vanskeligere er det ikke. Men jeg mistenker at han gjør det vanskelig med vilje.

Selvfølgelig gjør han seg vanskelig - det er jo noe han ikke vil fortelle, det er jo overtydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...