Gå til innhold

Hvordan takle slike følelser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått høre at jeg har gjort fæle ting mot andre. Det er sårt. Jeg føler ikke selv at jeg har vært fæl mot andre, men når andre sier det må jeg tro på det. Hvordan skal jeg takle sånne følelser?

Anonymkode: 7c0e6...860

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal starte med å fortelle om hva som har skjedd til en nøytral person, slik at du kan få hjelp til å vurdere om du har gjort noe som gir andre grunn til å si at du har gjort fæle ting.

Dersom noen overreagerer og misliker noe du har gjort som objektivt sett ikke gir grunnlag for en slik reaksjon, så bør du overse påstandene om at du har gjort noe fælt.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, frosken skrev:

Jeg synes du skal starte med å fortelle om hva som har skjedd til en nøytral person, slik at du kan få hjelp til å vurdere om du har gjort noe som gir andre grunn til å si at du har gjort fæle ting.

Dersom noen overreagerer og misliker noe du har gjort som objektivt sett ikke gir grunnlag for en slik reaksjon, så bør du overse påstandene om at du har gjort noe fælt.

Har forsøkt. Jeg kommer ikke til å glemme dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg har gjort, eller blitt beskyldt for å gjøre, er så fælt at jeg trekker meg unna både her og RL. 

Takk for svar, frosken. 

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg har gjort, eller blitt beskyldt for å gjøre, er så fælt at jeg trekker meg unna både her og RL. 

Takk for svar, frosken. 

Nå er du tilbake på samme spor som tidligere, ser det ut som. Du som hadde så fin fremgang her!:) Det er nok følelsene dine som herjer med deg igjen nå. Prøv å ikke tenke destruktivt.

Anonymkode: e6fa7...ed1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lar det bare ligge og går videre.  

AnonymBruker
Skrevet

Har du bestilt en time hos fastlegen å snakket om saken som tynger deg. Jeg tror fastleger ser og erfarer mye gjennom sitt virke og en sånn samtale kan kanskje sette ting mer i perspektiver og gi deg mulighet til å få en vurdering av hva du i situasjonen kan gjøre og hvor du kan få hjelp. Fastlegene har nok ikke lite å tenke på men man må bare hevde sin rett og stå på i vår tid. En advokat kan man også oppsøke å få en vurdeting av hva som har skjedd deg. Mange der har fri rettshjelp ordning om det skulle komme så langt.

Lykke til videre😊

Anonymkode: 82e6a...5cf

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, frosken. 

Hjelper det deg noe å reagere slik du gjør? Opplever du at du blir bedre av det? Føler du at du, hva skal jeg si, kommer videre på en måte?

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, XbellaX skrev:

Hjelper det deg noe å reagere slik du gjør? Opplever du at du blir bedre av det? Føler du at du, hva skal jeg si, kommer videre på en måte?

Nei.

Men jeg røsket i meg selv og fant frem fornuften. Jeg bestemte meg for å snu tankegangen og da endret følelsene seg også. 

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, frosken. 

Jeg er usikker på om jeg vet hva som har skjedd eller ikke. Jeg tror imidlertid du oftere kan ha grunn til å bli sint på andre. Behandles du urimelig, så kan det være greit å si tydelig i fra til den andre om det. Å diskutere med en annen hva som konkret har skjedd i slike situasjoner, kan hjelpe til med å få sortert når det er du som er overfølsom - og når det er andre som ufølsomt har utsatt deg for urimelig kritikk. 

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, frosken skrev:

Jeg er usikker på om jeg vet hva som har skjedd eller ikke. Jeg tror imidlertid du oftere kan ha grunn til å bli sint på andre. Behandles du urimelig, så kan det være greit å si tydelig i fra til den andre om det. Å diskutere med en annen hva som konkret har skjedd i slike situasjoner, kan hjelpe til med å få sortert når det er du som er overfølsom - og når det er andre som ufølsomt har utsatt deg for urimelig kritikk. 

Du forstår :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...