Gå til innhold

Seroquel depot + seroquel vanlig = søvn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg har ikke turt å skrive her på en stund, men prøver å hoppe i det og spørre om noe jeg lurer på. 

Jeg tar 200mg Seroquel hver kveld + Circadin (og 300mg. wellbutrin om morgenen). Hvis jeg plusser på med inntil 100mg. vanlig Seroquel de nettene jeg grubler mye (ikke så ofte nå), vil det ha noen effekt, eller er det kun når man vanligvis ikke tar noe at det hjelper med lave doser på kvelden? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe vil det nok hjelpe, men sannsynligvis ikke mye. 

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, kupton skrev:

Noe vil det nok hjelpe, men sannsynligvis ikke mye. 

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 79be5...c96

Skrevet

Det er effekten på histaminsystemet som i hovedsak virker på søvn. Når det allerede brukes 200 mg, så vil ikke ytterligere dose gi så mye mer effekt. 

Skrevet

Takk for svar. Da jeg var på sykehuset i fjor høst dyttet de i meg til jeg sovnet, også enda litt til da jeg våknet igjen noen timer senere. Tror det var opp i 400. Men da var det ikke noe depot, og jeg mistenker at det fungerte da fordi kroppen ikke var vant til det. Senere fikk jeg Circadin, og det var vel fordi sove/sløve-effekten ikke var der lenger. Bare gjetter. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, kupton skrev:

Det er effekten på histaminsystemet som i hovedsak virker på søvn. Når det allerede brukes 200 mg, så vil ikke ytterligere dose gi så mye mer effekt. 

Hvorfor virker høye doser Seroquel på manier? 

Anonymkode: 79be5...c96

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Mëmëso skrev:

Hei. 

Jeg har ikke turt å skrive her på en stund, men prøver å hoppe i det og spørre om noe jeg lurer på. 

Jeg tar 200mg Seroquel hver kveld + Circadin (og 300mg. wellbutrin om morgenen). Hvis jeg plusser på med inntil 100mg. vanlig Seroquel de nettene jeg grubler mye (ikke så ofte nå), vil det ha noen effekt, eller er det kun når man vanligvis ikke tar noe at det hjelper med lave doser på kvelden? 

Dersom de 200 mg seroquel du tar om kvelden er depot, så kan 100 mg vanlig seroquel ha en betydelig effekt på søvn. 

Anonymkode: 502c5...13f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...