AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 Skrevet 30. juli 2019 Er det flere her som føler de har god selvtillit når det kommer til utseendet men ikke til personligheten? Jeg har lenge tenkt nettopp dette, men selvtilliten når det kommer til personligheten har bare blitt verre og verre. Jeg blir mer og mer usikker ettersom årene går. Vil absolutt ikke kalle meg sjenert i de fleste situasjoner, men er ekstremt selvkritisk. Tenker veldig mye på bagateller som har skjedd for flere uker eller måneder siden, og begynner på en måte å skjelle meg selv ut for noe jeg har sagt eller gjort. Et eksempel er at jeg hadde en kunde for flere måneder siden som var litt misfornøyd med min service, jeg ga dermed rabatt, så det var ikke noe stort problem. Selv om det har gått tre måneder, tenker jeg fortsatt på det og skammer meg mens jeg håper på å aldri møte vedkommende igjen. Vil ikke lenger spørre om hjelp i butikken, og er nervøs før jeg eventuelt må gjøre det. Svarer ikke på telefonen når ukjente nummer ringer, i frykt om at det er en telefonselger og jeg ikke tør å legge på. I sta møtte jeg en fremmed som hadde funnet noe jeg hadde mistet, og han skulle levere det. Føler meg fortsatt beskjeden og skamfull til tross for at det ikke skjedde noe spesielt, jeg bare følte at "small-talken" ikke var bra nok. Merker at jeg bare blir mer og mer redd for mennesker. Det verste jeg vet er å møte en bekjent på butikken, for jeg prøver desperat å unngå vedkommende fordi jeg vet det blir en unaturlig og klein samtale. For et år siden var jeg en person som var lett å like, men også kjempeflink til å bli kjent med nye mennesker. Nå vet jeg ikke lenger hvordan jeg skal reagere i forskjellige situasjoner. Jobber i et serviceyrke, så ser på dette som et problem for har de siste ukene begynt å analysere hvordan kunden føler seg i forhold til meg. Kan dette være en form for sosial angst? Har noen her erfaringer med akkurat dette? Anonymkode: 4d041...d63 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 Skrevet 30. juli 2019 Det er lenge mellom hver gang jeg hører noen har god selvtillit i forhold til eget utseende. Høres nesten ut som en slags unnvikende eller engstelig personlighetsforstyrrelse det du beskriver. Anonymkode: a7e84...6ff 0 Siter
jentei20årene Skrevet 30. juli 2019 Skrevet 30. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er lenge mellom hver gang jeg hører noen har god selvtillit i forhold til eget utseende. Høres nesten ut som en slags unnvikende eller engstelig personlighetsforstyrrelse det du beskriver. Anonymkode: a7e84...6ff Det er mye mulig. For ville beskrevet selvtilliten i forhold til utseendet godt over gjennomsnittet. Var ikke meninga å legge ut forumet under anonymt 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.