Gå til innhold

Medisiner man ikke trenger å ta hver dag, for sosial angst.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen tips? Annet enn benzodiazepiner.

Anonymkode: 64fdf...6a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, kupton skrev:

Her er det tynt med alternativer.

Hva med Lyrica? 

12 timer siden, cilie skrev:

Hva med Atarax? 

Har prøvd uten hell dessverre. 

Skrevet

Jeg har brukt 5-7,5 mg Zyprexa sporadisk og ved behov når jeg følte meg urolig og angstfull etter å ha brukt den fast over tid. Men Jeg har ingen sosial angstlidelse, så vet ikke hvordan det vil fungere på akkurat den diagnosen. Zyprexa virker mindre nedsløvende enn Truxal og Seroquel/Queteapin på meg, men der er vi forskjellige :)

stjernestøv
Skrevet

De sier til meg at truxal hjelper på angst. 

Worrisome Plenty
Skrevet
43 minutter siden, stjernestøv skrev:

De sier til meg at truxal hjelper på angst. 

Truxal gir meg mer angst. Det er sånne storslegge medisiner man ga folk før.

stjernestøv
Skrevet
8 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Truxal gir meg mer angst. Det er sånne storslegge medisiner man ga folk før.

Ja truxal har ikke hjulpet på min angst, da må vival til. 

Skrevet

Jeg bruker stemetil mot angst. Kan tas fast og ved behov. Jeg blir ikke sløv av den og er eneste medisin mot angst jeg ikke får bivirkninger av. En blir heller ikke avhengig av den. Det var her inne jeg leste anbefaling om den av NHD så anbefalingen kom fra en lege og angrer ikke på at jeg forsøkte den. Jeg bruker den fast nå og kjenner fra minimalt til ingenting til angsten så jeg er veldig fornøyd med den 😀 

AnonymBruker
Skrevet
På 2.8.2019 den 17.09, issomethingwrong skrev:

Betablokker (Pranolol).

Jeg har brukt den av og til med varierende effekt. Da ca 20 mg. Hva er vanlig dosering av denne?

3 timer siden, aa-k-j skrev:

Jeg bruker stemetil mot angst. Kan tas fast og ved behov. Jeg blir ikke sløv av den og er eneste medisin mot angst jeg ikke får bivirkninger av. En blir heller ikke avhengig av den. Det var her inne jeg leste anbefaling om den av NHD så anbefalingen kom fra en lege og angrer ikke på at jeg forsøkte den. Jeg bruker den fast nå og kjenner fra minimalt til ingenting til angsten så jeg er veldig fornøyd med den 😀 

Denne har jeg aldri hørt om. Virker det mot sosial angst også? Og hvor sterk angst hadde du? Så godt å høre at du har funnet noe som fungerer for deg! 😄

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt den av og til med varierende effekt. Da ca 20 mg. Hva er vanlig dosering av denne?

Denne har jeg aldri hørt om. Virker det mot sosial angst også? Og hvor sterk angst hadde du? Så godt å høre at du har funnet noe som fungerer for deg! 😄

Det er så vanskelig å svare på, for Felleskatalogen har ikke angst som indikasjon og oppgir ikke dosering for dette. Uten at jeg har lov til å anbefale noen dose kan jeg si at 20 mg høres litt lite ut. Da jeg brukte Pranolol på denne indikasjonen brukte jeg 20 mg x 3 pr dag. Uten at dette er noen anbefaling til deg. Da må du snakke med legen din. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den tok all angst og jeg var ille plaget. Kunne få sterk angst bare jeg skulle i et møte med kommunen og fikk sterk angst som følger av feilbehandling/samtaler som uløste og forverret traumene mine. Har ikke hatt slik angst etter jeg begynte med stemetil. Nå har jeg begynt i nye samtaler for gjennoppbygge det tidligere samtaler ødela og det hadde blitt vanskelig uten den medisinen. 

AnonymBruker
Skrevet
På 4.8.2019 den 19.52, aa-k-j skrev:

Den tok all angst og jeg var ille plaget. Kunne få sterk angst bare jeg skulle i et møte med kommunen og fikk sterk angst som følger av feilbehandling/samtaler som uløste og forverret traumene mine. Har ikke hatt slik angst etter jeg begynte med stemetil. Nå har jeg begynt i nye samtaler for gjennoppbygge det tidligere samtaler ødela og det hadde blitt vanskelig uten den medisinen. 

Det høres jo fantastisk ut! Vet jo at alle reagerer forskjellig på medisiner, men høres ut som om det er verdt et forsøk. Tusen takk. 😄

Skrevet

Jeg vil også prøve Stemetil. 

Kanskje den alene kan erstatte Fontex og Quetiapin? 

AnonymBruker
Skrevet

Den beste kombinasjonen for sosial angst for sporadisk bruk som faktisk fungerer uten særlige bivirkninger er et benzodiazepin pluss et amfetaminlignende preparat. F.eks. 10 mg Vival/1-2mg Xanor eller Rivotril pluss 10-30 mg Ritalin. På den kombinasjonen blir jeg forundret om du får sosial angst en times tid etter inntak. Problemet er å få dette av legen..

Anonymkode: 05d3a...4c8

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den beste kombinasjonen for sosial angst for sporadisk bruk som faktisk fungerer uten særlige bivirkninger er et benzodiazepin pluss et amfetaminlignende preparat. F.eks. 10 mg Vival/1-2mg Xanor eller Rivotril pluss 10-30 mg Ritalin. På den kombinasjonen blir jeg forundret om du får sosial angst en times tid etter inntak. Problemet er å få dette av legen..

Anonymkode: 05d3a...4c8

Benzo fungerer fint alene for meg, problemet er bare at jeg trenger det oftere enn jeg føler er forsvarlig ift toleranse. Derfor ønsker jeg noe jeg kan bruke ellers. :)

Skrevet
20 timer siden, usikker skrev:

Jeg vil også prøve Stemetil. 

Kanskje den alene kan erstatte Fontex og Quetiapin? 

Jeg anbefaler å diskutere med behandler først. Kan jo kanskje være muligheter å prøve stemetil mens du tar de du bruker fra før. Jeg håper ikke du vil slutte med de selv om du skulle få prøve stemetil.

Skrevet
3 timer siden, aa-k-j skrev:

Jeg anbefaler å diskutere med behandler først. Kan jo kanskje være muligheter å prøve stemetil mens du tar de du bruker fra før. Jeg håper ikke du vil slutte med de selv om du skulle få prøve stemetil.

Ja... jeg må jo spørre behandler først, det er jo hen som må skrive ut resepten 😇 

Men jeg må innrømme at det jeg har lest i denne tråden gir nye forhåpninger om en lettere hverdag, uten angst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...