Gå til innhold

Medisin for sosial fobi uten seksuelle bivirkninger.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gått på på seroxat noen år og hatt ok effekt av den. Sexlivet derimot er ikke eksisterende og ødelegger snart ekteskapet. Forslag? Og vil jeg få tilbake lysten når jeg slutter?

Anonymkode: 31845...225

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvor godt brintellix virker på sosial fobi. Tror nesten det er slik at det må prøves ut for den enkelte for å se virkning. men brintellix påvirker ikke libidoet. Det er jo en medisin i gate med ssri, men virker på flere reseptorer som jeg har forstått. Kanskje verdt et forsøk, selv om enkelte rapporterer at den virker bedre på depresjon enn angst. Men personlig ville jeg gitt det et forsøk for å se selv. At sexlysten forsvinner vet jeg alt om fra tidligere ssri, og det kan være medvirkende til at forhold eller ekteskap går i stykker. Det er ikke en liten bivirkning for mange. Som sagt så ville jeg prøvd. Mye positivt med brintellix, men jeg vet altså ikke hvor god den er på sosial fobi. men hva hat du egentlig å tape. Du kan jo gå tilbake på seroxat om det er bedre for deg. 

kanskje kupton eller isw har bedre forslag, men dette er nå mitt innspill. Ønsker deg uansett lykke til og håper du finner en medisin som kan fungere bedre for deg på alle måter. 

Anonymkode: fcf37...a19

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvor godt brintellix virker på sosial fobi. Tror nesten det er slik at det må prøves ut for den enkelte for å se virkning. men brintellix påvirker ikke libidoet. Det er jo en medisin i gate med ssri, men virker på flere reseptorer som jeg har forstått. Kanskje verdt et forsøk, selv om enkelte rapporterer at den virker bedre på depresjon enn angst. Men personlig ville jeg gitt det et forsøk for å se selv. At sexlysten forsvinner vet jeg alt om fra tidligere ssri, og det kan være medvirkende til at forhold eller ekteskap går i stykker. Det er ikke en liten bivirkning for mange. Som sagt så ville jeg prøvd. Mye positivt med brintellix, men jeg vet altså ikke hvor god den er på sosial fobi. men hva hat du egentlig å tape. Du kan jo gå tilbake på seroxat om det er bedre for deg. 

kanskje kupton eller isw har bedre forslag, men dette er nå mitt innspill. Ønsker deg uansett lykke til og håper du finner en medisin som kan fungere bedre for deg på alle måter. 

Anonymkode: fcf37...a19

Takker for svar! 

Ja har hørt om brintellix,  men forstått at den ikke er så god på angst. Allikevel gjerne verdt er forsøk. 👍😊

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takker for svar! 

Ja har hørt om brintellix,  men forstått at den ikke er så god på angst. Allikevel gjerne verdt er forsøk. 👍😊

Jeg gikk over fra Cipralex til brintellix,  men da økte angsten. Legen la så til efexor og da dempet angsten seg mye.  Denne kombinasjonen kan kanskje  være verdt å prøve. 

Skrevet

Jeg er motsatt, brintellix har tatt angsten nesten helt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...