Gå til innhold

Hva regner dere som tykk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

180 cm og 101 kg er, og jeg er defintivt tjukk. Bilringer foran når man sitter er en ting, men ikke bak når man står! Jeg tenker ikke stort på vekt som i kg, men jeg merker at både helse, kondis og selvfølelse sliter sånn jeg er nå. Men om jeg ender opp på 75 eller 80 bryr meg ikke. Men jeg skal kunne greie å gå flere timer på fjellet, jeg skal kunne greie å sykle til jobb istedenfor bilen.

Anonymkode: f0dfc...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
9 timer siden, Surrehuggu skrev:

Ja, det kan godt hende at jeg blir lei 😉 Middag spiser man hver dag på denne dietten, men da bare fisk og fugl. 

Jeg begynte med LCHF-kosthold en gang. Det var et oppriktig forsøk på å endre spisevanene varig, ikke bare som kur. Og jeg holdt på med det en stund faktisk, med gode resultater. Dessverre måtte jeg slutte med det pga sykdom.

Det beste er varige kostholds-endringer, men kanskje ikke så drastiske endringer som å endre hele kostholdet. Det er nok lurt som du sier å heller spise vanlig mat, men i mindre porsjoner. Man går jo ned på det også, selv om det kan ta litt lengre tid.

 

Ja jeg har ikke tro på kurer, jeg har prøvd det og og da bare sprekker jeg.Livsstilsendring fungerer bra,og man kan gå ned en kilo i uken. Prøvde 3 til 4 tror jeg det heter, gikk ikke ned mer da. etter hva jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, frosken skrev:

Det finnes en del lavterskeltilbud for rådgivning om spiseforstyrrelser. Dersom du bor i Oslo, så kan du benytte deg av et gratis drop in tilbud på Villa Sult: https://spiseforstyrrelser.no/drop-in-utvides/  

I tillegg har begge interesseforeningene for spiseforstyrrelser tilbud om rådgivning (men her er det stort sett ikke fagpersoner man får snakke med). De har også en chat.  Se på nettsidene til http://www.spisfo.no/tilbud/ og https://nettros.no/

Takk for tips! Skal se på det siste, da jeg dessverre ikke bor i Oslo. Det er i alle fall en start. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dr.mcstuffins
På 5.8.2019 den 18.02, AnonymBruker skrev:

De fleste vil unngå å legge på seg av medisiner, forståelig nok. 

Men hva er akseptabel vektøkning hos dere, og når regner dere dere selv som tykke? 5 kg for mye, 10 kg for mye, 30 kg for mye? 

Anonymkode: 15249...7a9

Bmi kalkulator sier 30 er fedme. 25+ er overvekt. 

Med 20 kg ekstra er man tykk/direkte feit. 10 kg er overvekt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...