Gå til innhold

Tilgjengelighet på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man har sagt at man er tilgjengelig etter kl 15 for evt ekstravakt på jobb, vil det si at man er tilgjengelig til kl 24 den kvelden? Så om jeg bllr oppringt kl 21 eller 22 så kan jeg ikke la være å ta telefonen? 

Jeg får ikke betalt for å være på vakt, og det er frivilllg. 

Anonymkode: e9914...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får bare sitte oppe og vente på evt telefon da, frem til kl 24. Selv om jeg skal på jobb igjen kl 07 i morgen tidlig.. 

Anonymkode: e9914...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får bare sitte oppe og vente på evt telefon da, frem til kl 24. Selv om jeg skal på jobb igjen kl 07 i morgen tidlig.. 

Anonymkode: e9914...645

Du skal selvfølgelig ikke sitte oppe og vente på telefon når du ikke har betalt bakvakt. Du kan gjøre det du ellers ville ha gjort en søndagskveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Du skal selvfølgelig ikke sitte oppe og vente på telefon når du ikke har betalt bakvakt. Du kan gjøre det du ellers ville ha gjort en søndagskveld. 

Ok. Jeg har ingen erfaring med slikt fra før og visste det faktisk ikke.. vet det høres dumt ut.. 

takk :) 

Anonymkode: e9914...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Jeg har ingen erfaring med slikt fra før og visste det faktisk ikke.. vet det høres dumt ut.. 

takk :) 

Anonymkode: e9914...645

Nyt frikvelden og legg deg i normal tid:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, frosken skrev:

Nyt frikvelden og legg deg i normal tid:-)

Fikk telefon like etter jeg svarte deg :) 

Anonymkode: e9914...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.8.2019 den 16.56, frosken skrev:

Nyt frikvelden og legg deg i normal tid:-)

Sjefen har lagt ut en liste på pauserommet der de som vil kan skrive seg opp. De som skriver seg opp er på tilkalling - betyr det at jeg også kan si nei om det ikke passer? 

Er så i tvil om jeg skal skrive meg opp eller ikke.. det er veldig bra betalt, og jeg trenger pengene, men det går på helsa løs.. jeg jobbet 19-2430 i går, og 7-15 igjen idag. Har vært «ødelagt» i kroppen etter at jeg kom hjem kl 15. 

Hvis jeg ikke kan si nei når jeg blir oppringt om feks natt, så kan jeg ikke skrive meg opp på lista. Jeg har en sykdom (migrene) som trigges av ustabil døgnrytme. 

Hvis du vet :) 

Ps. Dette vil pågå i 2 mnd. 

Anonymkode: e9914...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjefen har lagt ut en liste på pauserommet der de som vil kan skrive seg opp. De som skriver seg opp er på tilkalling - betyr det at jeg også kan si nei om det ikke passer? 

Er så i tvil om jeg skal skrive meg opp eller ikke.. det er veldig bra betalt, og jeg trenger pengene, men det går på helsa løs.. jeg jobbet 19-2430 i går, og 7-15 igjen idag. Har vært «ødelagt» i kroppen etter at jeg kom hjem kl 15. 

Hvis jeg ikke kan si nei når jeg blir oppringt om feks natt, så kan jeg ikke skrive meg opp på lista. Jeg har en sykdom (migrene) som trigges av ustabil døgnrytme. 

Hvis du vet :) 

Ps. Dette vil pågå i 2 mnd. 

Anonymkode: e9914...645

Er det sånn at dere skriver dere opp dag for dag? I så fall synes jeg det skal svært gode grunner til for å si nei. Men om dette er lovregulert på noe vis aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Er det sånn at dere skriver dere opp dag for dag? I så fall synes jeg det skal svært gode grunner til for å si nei. Men om dette er lovregulert på noe vis aner jeg ikke.

Nei, det er en kontaktliste som vil bli brukt i hele perioden. 

Anonymkode: e9914...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er en kontaktliste som vil bli brukt i hele perioden. 

Anonymkode: e9914...645

Dere skriver dere altså opp på en liste hvor dere kan bli oppringt frem til f.eks. 1. oktober? Da er det bare å skrive seg på - i alle fall om du føler at du stort sett er i form til å stille på kort varsel. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lillemus skrev:

Dere skriver dere altså opp på en liste hvor dere kan bli oppringt frem til f.eks. 1. oktober? Da er det bare å skrive seg på - i alle fall om du føler at du stort sett er i form til å stille på kort varsel. :) 

Ja, det er det. Om jeg kan si nei når sjefen ringer, kan jeg skrive meg på. 

Anonymkode: e9914...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er det. Om jeg kan si nei når sjefen ringer, kan jeg skrive meg på. 

Anonymkode: e9914...645

Er du bare tilkallingsvikar så kan du si nei når det passer deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fionys skrev:

Er du bare tilkallingsvikar så kan du si nei når det passer deg. 

Jeg er fast ansatt i 100 % stilling.. 

Anonymkode: e9914...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Fionys skrev:

Så du jobber 100% i tillegg til ekstra vakter når de ringer?

I en begrenset periode. Det er en slags krisesituasjon. 

Anonymkode: e9914...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I en begrenset periode. Det er en slags krisesituasjon. 

Anonymkode: e9914...645

Hvorfor ta ekstravakter som du ikke får betalt for når du jobber 100% og i tillegg er utslitt. Høres forresten ikke helt lovlig ut, du skal ha overtidsbetaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I en begrenset periode. Det er en slags krisesituasjon. 

Anonymkode: e9914...645

Du kan si nei når de ringer, men bør også si ja av og til hvis du skriver deg på. De kan ikke bruke deg ubegrenset uansett, overtidsbestemmelsene må følges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, frosken skrev:

Du kan si nei når de ringer, men bør også si ja av og til hvis du skriver deg på. De kan ikke bruke deg ubegrenset uansett, overtidsbestemmelsene må følges.

Tusen takk. Du forsto :) 

Anonymkode: e9914...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Fionys skrev:

Hvorfor ta ekstravakter som du ikke får betalt for når du jobber 100% og i tillegg er utslitt. Høres forresten ikke helt lovlig ut, du skal ha overtidsbetaling.

Det er for å stille opp i en «krisesituasjon», og jeg får i tillegg godt betalt (100 %). 

Anonymkode: e9914...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Fionys skrev:

Hvorfor ta ekstravakter som du ikke får betalt for når du jobber 100% og i tillegg er utslitt. Høres forresten ikke helt lovlig ut, du skal ha overtidsbetaling.

Jeg tror hun mener at hun ikke får betalt for å "sitte hjemme og vente på telefon", men hun får godt betalt for ekstravaktene når hun er på jobb. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...