Gå til innhold

En skam for Norge


Gjest Gargamel

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel

Bra at han ble stoppet så vi ikke fikk enda en stor, høyreekstrem terroraskjon på rullebladet:

https://www.dagbladet.no/nyheter/forsok-pa-terror/71479684

Jeg vet ikke akkurat hva som har skjedd, men det er modig å overmanne en med skytevåpen. Jeg må bare "bøye meg i hatten" for folk som er så snarrådige. 

Ikke fullt så modig å drepe en ung dame og få juling av en eldre mann . Jeg tror ikke sånne "krigere" kommer til Valhall. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
4 minutter siden, Karma@ skrev:

Handler om sykdom og økonomi tror jeg. Familiedrama.

Det kan være. Politiet nølte veldig med å kalle det terror. Sånn som jeg ser det er det terrorisme selv om gjerningsmannen har bakenforliggende personlige problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

For en tulling. Jeg blir matt av sånne folk. Krypdyr er bedre.

 

Forøvrig synes jeg ikke han er en skam for Norge, han skjemmer ut seg selv og ingen andre, med mulig unntak av eventuelle radikale miljøer han tilhører.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det lite har med terror å gjøre. Disse såkalte ideologiske tankene er mere forvridde sykdomstegn som gripe begjærlig av alle de som har fått seg godt betalte jobber som terroretterforskere osv.

Jeg tror det er det kommunale hjelpeapparatet og helse og omsorg som har så utallige " svin på skauen". 

Det er familitragedier som følge av et totalt ubrukelig helsetilbud. Unge mennesker har en mye mindre tålegrense tror jeg. De er mer tilbøyelig til å dtole på omgivelsene sine. Kanskje har de relasjoner til moskeen  og menneskene der som ikke er kommet frem. Kan narkotika være med i bildet.

Det er så ufattelig tragisk at Norge er blitt et sånt land der sånt kan skje. Så mange ting har ledet oss dit tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Karma@ skrev:

Jeg tror det er det kommunale hjelpeapparatet og helse og omsorg som har så utallige "svin på skauen". 

Det er familitragedier som følge av et totalt ubrukelig helsetilbud. Unge mennesker har en mye mindre tålegrense tror jeg. De er mer tilbøyelig til å stole på omgivelsene sine.

Hvis Bærum kommune er så totalt ubrukelig at det gir folk grunn til å skyte rundt seg, er det rart at fattigere kommuner er beboelige i det hele tatt.

På hvilken måte er omgivelsene til en 21 år gammel mann bosatt i Bærum ikke til å stole på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dette en skam for Norge?

Anonymkode: 64426...91b

Ja, sier noen att muslimske terrorister er en skam for muslimer., så er man islamofob/rasist etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Karma@ skrev:

Enste man kan være sikker på er at noen tjener penger tror jeg.

Hva har det med skyteepisoden å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor er det ingen som snakker om kvinnen som faktisk ble drept?

Anonymkode: 64426...91b

Det er det mange som gjør, både i media og oss "vanlige". Har fryktelig vondt av foreldrene i dag.

Anonymkode: 8c5c6...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet vi vel alle lite om bakgrunn og hendelsesforløp.Enkelte mennesker rabler det bare for til slutt tror jeg. De har gjennomgått for mye.

Innvandringen koster Norge svært mye synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikerene burde se og forstå hva de står bak mot barn og unge som de jo sier er dets hjerteanliggende. Vås fra ende til annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Karma@ skrev:

Enkelte mennesker rabler det bare for til slutt tror jeg. De har gjennomgått for mye.

 

1 time siden, Karma@ skrev:

Politikerene burde se og forstå hva de står bak mot barn og unge som de jo sier er dets hjerteanliggende.

https://www.nettavisen.no/nyheter/dette-vet-vi-om-drapssiktede-philip-manshaus/3423826953.html

Hvis dette stemmer, er det mange som har gjennomgått verre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg du har lite innsikt i et ungt menneskes følsesliv. En liten bagatell kan få dem til å føke seg avvist eller de kan kanskje få ideer om at de skal bare utrette noe stort så vil disse ofte de nærmeste virkelig se dem. Jeg tror han er syk og ikke forstår mye om norsk krigshistorie og det er et sykdomstegn ved hele samfunnet at sånne miljø finnes.

Veldig riktig det at jeg synes politikerene slipper for billig. Politikerene er ansvarlige på våres alles vegne  og skal være der for ALLE barn og unge. Det er tydelig at det er ikke alle miljø som er så veldig gode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor er det ingen som snakker om kvinnen som faktisk ble drept?

Anonymkode: 64426...91b

Helt ærlig så bare skrev jeg bare det første som falt meg inn etter å ha lest nyhetene. Det koker bare ned til at jeg er i mot å drepe uskyldige. Jeg mener ikke at alle skal sette seg ned og skamme seg. 

Jeg tenkte at et massedrap i en Moské kunne fått store ringvirkninger. Jeg var lettet over at det ble avverget, selv om en person ble drept først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Karma@ skrev:

Da tror jeg du har lite innsikt i et ungt menneskes følsesliv.

Det kan hende, men jeg har en sønn på samme alder.

18 minutter siden, Karma@ skrev:

Jeg tror han er syk og ikke forstår mye om norsk krigshistorie og det er et sykdomstegn ved hele samfunnet at sånne milfinnes.

Veldig riktig det at jeg synes politikerene slipper for billig. Politikerene er ansvarlige på våres alles vegne  og skal være der for ALLE barn og unge. 

Jeg tror heller ikke han er helt god, men det gjenstår å se om han er så forstyrret at han kan fritas for ansvar.

Poenget mitt er at han ikke har så vanskelig bakgrunn at det på noen måte unnskylder eller forklarer en slik handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Gargamel said:

Det kan være. Politiet nølte veldig med å kalle det terror. Sånn som jeg ser det er det terrorisme selv om gjerningsmannen har bakenforliggende personlige problemer. 

Terrorister er mer kalkulerte enn dette. Dette er en syk mann som først drepte sin stesøster.

Anonymkode: 247af...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...