Gå til innhold

Skal man stole på diagnosen

Anbefalte innlegg

Gjest elina777

Akuttpsykiatrisk og fact mener jeg var psykotisk. Akuttpsykiatrisk skrev jeg hadde massive vrangforestillinger. Jeg er HELT uenig i at det var vrangforestillinger, men derimot reelle opplevelser.

men var jeg psykotisk likevel? de skriver jeg var usammenhengende, tankeforstyrret og snakket med latens. Og de plagene jeg hadde forsvant med zyprexa. Det er jo tegn på at jeg var psykotisk. Kan jeg stole på det? Kan jeg ha vært psykotisk selv om det de mener var vrangforestillinger ikke var det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/450007-skal-man-stole-p%C3%A5-diagnosen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, elina777 skrev:

Akuttpsykiatrisk og fact mener jeg var psykotisk. Akuttpsykiatrisk skrev jeg hadde massive vrangforestillinger. Jeg er HELT uenig i at det var vrangforestillinger, men derimot reelle opplevelser.

men var jeg psykotisk likevel? de skriver jeg var usammenhengende, tankeforstyrret og snakket med latens. Og de plagene jeg hadde forsvant med zyprexa. Det er jo tegn på at jeg var psykotisk. Kan jeg stole på det? Kan jeg ha vært psykotisk selv om det de mener var vrangforestillinger ikke var det?

Jeg vet ikke jeg,men de kaller meg psykotisk og sier jeg har vrangforestillinger. 

Ingen latens,velkledd og ren,snakker logisk osv. Det høres vel mer tvilsomt ut? Du hadde jo dette så da var du vel psykotisk. 

Gjest elina777
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg vet ikke jeg,men de kaller meg psykotisk og sier jeg har vrangforestillinger. 

Ingen latens,velkledd og ren,snakker logisk osv. Det høres vel mer tvilsomt ut? Du hadde jo dette så da var du vel psykotisk. 

Er livredd jeg snakker med latens i dagligtalen og...

8 minutter siden, elina777 skrev:

Er livredd jeg snakker med latens i dagligtalen og...

Ok.Men gjør det noe da? Folk har vel forståelse for det? Men folk kan reagere og, det gjorde de da jeg fikk trilafon sprøyte. Møtefolk,de snakket om at "Nå er stjernestøv syk", tok lang tid før jeg svarte og var helt treg. Psykologen sa jeg var frisk og nektet å snakke med BV og andre instanser. Så ulikt syn kan folk ha. 

Gjest elina777
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok.Men gjør det noe da? Folk har vel forståelse for det? Men folk kan reagere og, det gjorde de da jeg fikk trilafon sprøyte. Møtefolk,de snakket om at "Nå er stjernestøv syk", tok lang tid før jeg svarte og var helt treg. Psykologen sa jeg var frisk og nektet å snakke med BV og andre instanser. Så ulikt syn kan folk ha. 

Tror leieboerne mine sa opp pga min latens

1 minutt siden, elina777 skrev:

Tror leieboerne mine sa opp pga min latens

Å såpass. Man kan vel fremstå som litt dopet da med latens. Her var det verst for ungene tror jeg, de sa "Mamma du svarer ikke før fem minutt senere". Jeg dreit i hva andre folk tenkte. 

Annonse

Gjest elina777
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å såpass. Man kan vel fremstå som litt dopet da med latens. Her var det verst for ungene tror jeg, de sa "Mamma du svarer ikke før fem minutt senere". Jeg dreit i hva andre folk tenkte. 

Var på date med en som viste seg jobbe som miljøarbeider på en akuttpsykiatrisk avd og han merket på meg at jeg tok AP

Akkurat nå, elina777 skrev:

Var på date med en som viste seg jobbe som miljøarbeider på en akuttpsykiatrisk avd og han merket på meg at jeg tok AP

Ok. Det merket han nok, det er forskjell på folk som går på ap og folk som ikke gjør det. Det har jeg sett selv på dagsenteret. 

Gjest elina777
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Når man ikke sover blir man jo sløv og treig. 

Og det trodde han var pga AP. Jeg fikk jo abilify i utgangspunktet fordi jeg snakket med latens ..... derfor tror jeg at jeg gjør det hele tiden. Kan langvarig mani med psykose føre til varige skader så man snakker med latens til vanlig?

Endret av elina777

Annonse

1 time siden, elina777 skrev:

Hvilke vrangsforestillinger hadde du?

Anonymkode: ce59d...820

3 timer siden, elina777 skrev:

Din sykehistorie viser vel bare at de har rett.

Anonymkode: 1056f...aa9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...