Gå til innhold

Kupton: hallusinasjoner uten psykose?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vis en hører stemmer sånn gjevt gjennom hele dagen da ,hver dag? Men bare stemmer som sier enkelte ord eller setninger. Ikke noe som betyr noe spesielt uten om å være litt plagsom. Jeg har det sånn på medisiner. Uten medisiner har jeg stemmer som befaler og jeg er nødt til å gjøre som de sier.

 

Anonymkode: 62cd5...a98

Du er ikke nødt til å gjøre som de sier,hvorfor? For ellers skjer det noe forferdelig? De lyger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, stjernestøv skrev:

Du er ikke nødt til å gjøre som de sier,hvorfor? For ellers skjer det noe forferdelig? De lyger.

Jeg gjør som de sier fordi vis ikke så påfører de meg smerte.Det kjennes ut som å få strøm, skikkelig vondt.Har selvfølgelig prøvd å stå imot, det nytter ikke.De er sinte som bare det så det gjelder å skynde seg. 

Anonymkode: 62cd5...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør som de sier fordi vis ikke så påfører de meg smerte.Det kjennes ut som å få strøm, skikkelig vondt.Har selvfølgelig prøvd å stå imot, det nytter ikke.De er sinte som bare det så det gjelder å skynde seg. 

Anonymkode: 62cd5...a98

Ok. Det er ikke greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Dere som sliter med stemmer i hodet burde heller ikke skrive om det på psykiatriforumet. Noen kan bli urolige av det. 

Vis en skal ta hensyn til at noen kan bli urolig så blir det jo lite en kan skrive om.Hva med å ikke lese det du blir urolig av? 

Og hvilket annet forum enn psykiatri-forum  synes du passer bedre å skrive på ?

Anonymkode: 62cd5...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Surrehuggu
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vis en skal ta hensyn til at noen kan bli urolig så blir det jo lite en kan skrive om.Hva med å ikke lese det du blir urolig av? 

Og hvilket annet forum enn psykiatri-forum  synes du passer bedre å skrive på ?

Anonymkode: 62cd5...a98

Jeg er helt enig med deg, jeg. Det er ikke jeg som blir urolig av ting som skrives på psyk. forumet, det var myntet på folk med svært sensitive tær som hyler opp om at man ikke må skrive sånn eller slik. Jeg for min del er ferdig her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Surrehuggu skrev:

Dere som sliter med stemmer i hodet burde heller ikke skrive om det på psykiatriforumet. Noen kan bli urolige av det. 

Nå synes jeg du kan skjerpe deg. Du vet at det ikke er noen som mener man ikke kan skrive om stemmehøring her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, kupton skrev:

Dette blir litt som å diskutere pavens skjegg. Vanligvis bruker vi ikke å si at den person har en psykose om det kun er meget kortvarige episoder. Derfor vil mange si at du ikke har en psykoselidelse selv om du av og til har kortvarige hallusinasjoner.

På den annen side er du psykotisk (har mistet grepet på virkeligheten) i de korte episodene der du hallusinerer.

Som du skjønner, er det avhengig av hvordan en bruker ordet psykose og psykoselidelse.

Psykiateren min sier at mine korte hallusinasjoner som kun varer i ca. en halvtime av gangen, kan komme av sterk angst. Hvor sannsynlig er det? Det gjelder kun synshallusinasjoner og vrangforestillinger, men det er en veldig sterk følelse og jeg mister totalt oversikt over virkeligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2019 den 2.24, Palma skrev:

Psykiateren min sier at mine korte hallusinasjoner som kun varer i ca. en halvtime av gangen, kan komme av sterk angst. Hvor sannsynlig er det? Det gjelder kun synshallusinasjoner og vrangforestillinger, men det er en veldig sterk følelse og jeg mister totalt oversikt over virkeligheten. 

Kupton er det minipsykoser eller angst tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 18.8.2019 den 1.09, frosken skrev:

Nå synes jeg du kan skjerpe deg. Du vet at det ikke er noen som mener man ikke kan skrive om stemmehøring her. 

Skjerp deg sjæl! 

Anonymkode: 2e34b...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...