Gå til innhold

Om likningskontoret og hjelpestønad

Anbefalte innlegg

Kjære Irene

Håper du kan hjelpe meg med dette. Jeg har en sønn med ADHD som har grunnstønad og hjelpestønad sats 2. I selvangivelsen for 2000 førte jeg opp en del faktiske utgifter knyttet til barnets diagnose under posten "fradrag for store sykdomsutgifter". Jeg trakk selvfølgelig først fra den utbetalte grunnstønaden, fordi denne jo er knyttet til reelle utgifter. Men det som er spesielt er at ligningskontoret også har trukket fra hjelpestønaden, slik at det faktiske fradraget nå blir null. Har de lov til dette? Er det ikke slik at hjelpestønad ikke har noe med hvor mye penger man bruker på ødelagte ting, transport etc, men at den er ment å dekke den ekstra tiden vi som foreldre må bruke på barnet i forhold til jevnaldrende uten diagnose?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45013-om-likningskontoret-og-hjelpest%C3%B8nad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stemmer at hjelpestønad er til den tiden du bruker på barnet ekstra utenom det som er vanlig for "normale"...

Grunnstønaden skal dekke de ekstra omkostningene du har .....slitasje , klær , ødelagte ting ...etc..

Lykke til

Hilsen mamma til jente med ADHD

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...