Gå til innhold

Zyprexa fikk meg til å spise så mye at jeg måtte kaste opp


Gjest elina777

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen i helsevesenet som bryr seg om vekta di med mindre man er livstruende tynn. Og det er heller ikke noe å skrive en bok om. «Mitt liv som desperat etter mat» får ikke samme oppmerksomhet som «da jeg holdt på å sulte ihjel». 

Anonymkode: b3ce5...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske frustrert jeg også. Legen antydet nå at jeg kanskje bare burde ta medisiner når jeg følte jeg trengte det eller hadde " topper" om du forstår.Mulig man er bekymret for spesielt antipsykotikum og aldrende befolkning.Skal visst gi økt hyppighet for demens har jeg lest nyere forskning viser. Jeg er 63 år og akkurat i studiens antatte ," skjæringspunkt". Medisiner man i stor grad " påla" folk tidligere. Vi gjør oss alle våres tanker. Men å ha det bare Kjærvik er ikke noe godt det heller. Nei. Vi gjør oss alle våres tanker. Også vi som er mye eldre tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen i helsevesenet som bryr seg om vekta di med mindre man er livstruende tynn. Og det er heller ikke noe å skrive en bok om. «Mitt liv som desperat etter mat» får ikke samme oppmerksomhet som «da jeg holdt på å sulte ihjel». 

Anonymkode: b3ce5...a6f

Hva får deg til å snakke om bøker????? Jeg har uansett løst problemet enkelt ved å la være å ta zyprexa:) så har jeg time i morgen til vikarlege ved fastlegekontoret for å få henvisning til MR! Må jo finne ut hvorfor hjernemassen klikker sånn. Sikkert en svulst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zyprexa er ikke for alle. Prisen noen betaler for effekten det har blir så høy at man virkelig kan spørre seg om det er verdt det. Jeg kommer aldri til å ta Zyprexa frivillig. Jeg har prøvd det som eventuelt, og det ga meg sånn kluss med blodsukkeret at verken legen eller jeg syntes det var bra. Hadde jeg ikke hatt t1 diabetes å skylde på, vet jeg imidlertid ikke om jeg hadde kommet noen vei ved å snakke om bivirkninger. Vektøkningen folk får på Zyprexa skyldes ikke bare ulvehunger, men også at man får rotet til forbrenningen. Psykiatrien har for lite fokus på somatisk helse. Jeg har flere ganger opplevd situasjoner som kunne blitt skumle som følge av sjokkerende kunnskapsmangel. Psykisk helse henger så nøye sammen med den somatiske helsa, så dette må en få gjort noe med. Slik det er nå, spår jeg en framtid der man vil se en stadig økende andel pasienter med somatiske problemer som skyldes bivirkninger.

Apropos topic. Psykia/ Thor Kvakkestad pleier å anbefale Topimax for å dempe ulvehunger. Kan det være noe å sjekke ut?

 

Endret av FjellOgDalar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest elina777
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok medisinen påvirker forbrenning og stoffskfte.

Anonymkode: 689e4...2d0

Ja helt sikkert. Lagt på meg med zyprexa mens jeg var innlagt og ikke spiste mye, bekreftet av sykepleiere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
55 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Zyprexa er ikke for alle. Prisen noen betaler for effekten det har blir så høy at man virkelig kan spørre seg om det er verdt det. Jeg kommer aldri til å ta Zyprexa frivillig. Jeg har prøvd det som eventuelt, og det ga meg sånn kluss med blodsukkeret at verken legen eller jeg syntes det var bra. Hadde jeg ikke hatt t1 diabetes å skylde på, vet jeg imidlertid ikke om jeg hadde kommet noen vei ved å snakke om bivirkninger. Vektøkningen folk får på Zyprexa skyldes ikke bare ulvehunger, men også at man får rotet til forbrenningen. Psykiatrien har for lite fokus på somatisk helse. Jeg har flere ganger opplevd situasjoner som kunne blitt skumle som følge av sjokkerende kunnskapsmangel. Psykisk helse henger så nøye sammen med den somatiske helsa, så dette må en få gjort noe med. Slik det er nå, spår jeg en framtid der man vil se en stadig økende andel pasienter med somatiske problemer som skyldes bivirkninger.

Apropos topic. Psykia/ Thor Kvakkestad pleier å anbefale Topimax for å dempe ulvehunger. Kan det være noe å sjekke ut?

 

De seponerte topimax hos meg og etter det har jeg gått opp 8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, elina777 skrev:

De seponerte topimax hos meg og etter det har jeg gått opp 8 kg

Hvorfor seponerte de?

Anonymkode: b3ce5...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg spist 2 bananer til frokost, litt salat med kylling, paprika, brune bønner og fetaost i olje (Veldig liten porsjon) til lunsj, en YT proteinpudding og 2 brødskiver med lettost ( uten smør) til middag. Jeg skal ha en brødskive med lettost til kvelds. Er dette for mye? Skjønner ikke hvorfor jeg ikke går ned i vekt, må være zyprexa som har skylden.

Anonymkode: b5022...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag har jeg spist 2 bananer til frokost, litt salat med kylling, paprika, brune bønner og fetaost i olje (Veldig liten porsjon) til lunsj, en YT proteinpudding og 2 brødskiver med lettost ( uten smør) til middag. Jeg skal ha en brødskive med lettost til kvelds. Er dette for mye? Skjønner ikke hvorfor jeg ikke går ned i vekt, må være zyprexa som har skylden.

Anonymkode: b5022...5b0

Det er ikke mye, men to store bananer gir over 200 kalorier. Her er det rom for litt justering. 

Hvis du dropper fetaosten i salaten, sparer du inn litt kalorier. Du sparer også litt kalorier hvis du dropper proteinpuddingen og velger youplait youghurt.

Brødskiver både til middag og kveld med kun en type pålegg, blir for ensidig kost. 

Du må tenke næring også, ikke bare slanking. 

Hvis du ikke vil lage middag, ville jeg ha byttet ut brødene med grovt knekkebrød med næringsrikt pålegg og masse sunne grønnsaker ved siden av. . Du får i deg mer fiber og du sparer kalorier. 

Forslag Kokt skinke ( velg nøkkelmerket) makrell i tomat, masse paprika, tomat, purreløk osv. Du kan fråtse i grønnsaker.

Hvis du får lyst på noe søtt, anbefaler jeg ananas, kiwi og vannmelon. 

Hva drikker du til måltidene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Det er ikke mye, men to store bananer gir over 200 kalorier. Her er det rom for litt justering. 

Hvis du dropper fetaosten i salaten, sparer du inn litt kalorier. Du sparer også litt kalorier hvis du dropper proteinpuddingen og velger youplait youghurt.

Brødskiver både til middag og kveld med kun en type pålegg, blir for ensidig kost. 

Du må tenke næring også, ikke bare slanking. 

Hvis du ikke vil lage middag, ville jeg ha byttet ut brødene med grovt knekkebrød med næringsrikt pålegg og masse sunne grønnsaker ved siden av. . Du får i deg mer fiber og du sparer kalorier. 

Forslag Kokt skinke ( velg nøkkelmerket) makrell i tomat, masse paprika, tomat, purreløk osv. Du kan fråtse i grønnsaker.

Hvis du får lyst på noe søtt, anbefaler jeg ananas, kiwi og vannmelon. 

Hva drikker du til måltidene ?

Kaffe, te eller vann. Takk for gode råd. Ja, det er for mye med 2 store bananer til frokost, men jeg fant ikke noe annet i kantina som jeg kan spise. Vanligvis ville jeg ikke ha spist dette.

Anonymkode: b5022...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kaffe, te eller vann. Takk for gode råd. Ja, det er for mye med 2 store bananer til frokost, men jeg fant ikke noe annet i kantina som jeg kan spise. Vanligvis ville jeg ikke ha spist dette.

Anonymkode: b5022...5b0

Da får du ikke i deg kalorier gjennom drikke og det er bra.

Hvis du holder dette kostholdet vil du gå ned om du er tålmodig, men du får raskere resultat hvis du enten trener eller går tur ved siden av. Vet noen sier at trening ikke hjelper og det mener jeg er tull.  Har du endomondo ? 

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Da får du ikke i deg kalorier gjennom drikke og det er bra.

Hvis du holder dette kostholdet vil du gå ned om du er tålmodig, men du får raskere resultat hvis du enten trener eller går tur ved siden av. Vet noen sier at trening ikke hjelper og det mener jeg er tull.  Har du endomondo ? 

 

Nei, hva er det?

Anonymkode: b5022...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hva er det?

Anonymkode: b5022...5b0

Jeg skal snart ut å gå kveldstur med den nå. Det er en app som du laster ned på mobilen.  Der kan du se hvor langt du går og hvor mange kalorier du forbrenner på turen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...