Gå til innhold

Syntes du det er deilig med hverdag i igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skulle nok gjerne hatt mye mer ferie, og det selv om jeg har en utfordrende og engasjerende jobb. Ønsker på ingen måte ferie hele tiden, bare litt færre mandager og en del mer ferie ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Opp kl 06:10, striskjorte og havrelefse?

Anonymkode: d1de9...462

Sånn passe. Har begynt å glede meg til ei ferieuke på fjellet i september. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Opp kl 06:10, striskjorte og havrelefse?

Anonymkode: d1de9...462

Siden dette er første dagen etter ferien er det litt tidlig å omfavne hverdagene ennå... *gjeeeeesper og kryper til sengs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lillemus skrev:

Siden dette er første dagen etter ferien er det litt tidlig å omfavne hverdagene ennå... *gjeeeeesper og kryper til sengs*

Jeg har jobbet en uke nå, føles fremdeles som jetlag😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Sånn passe. Har begynt å glede meg til ei ferieuke på fjellet i september. 

Hei

jeg også:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat deilig i og med at jeg ikke føler meg særlig frisk og ikke har noe jobb men enkelte behov har vi alle tror jeg. Det er mere nyheter og programmer på radio som gir litt følelse av å delta i samfunnet og bussen går mye oftere om det er ting man trenger å gjøre. Det siste betyr enormt mye for jeg sykler lite.

Anonymkode: 72328...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg er ufør har det ikke så mye å si. Bussene går ofte da, det er positivt. Men de er fullere, det er negativt.

 

 

Anonymkode: 98552...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker ferie, og kunne gjerne hatt fri enda tre uker... Ungdommene begynte på skolen i går, tror det blir greit for dem å få hverdag igjen 😊 De har jobbet mye, men har hatt fridager innimellom.

I dag var det skikkelig hardt å stå opp. Gikk bedre i går, men det kom sikkert av at jeg sov dårlig i natt, var ikke utsovet.

Skal ha noen dager fri i høstferien, så ser frem til det. Men for all del - jeg trives på jobb og har flotte kollegaer,  så det er greit med hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Trine skrev:

Etter sommerens fjellturer, ser jeg fram til at folk får andre ting å gjøre enn å gå i fjellet 😅

Haha - du kan få sagt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Haha - du kan få sagt det!

Det var litt guffent at noen gikk forbi teltet kl 11 på kvelden. Jeg hadde jo til og med sett på kartet og forsikret meg om at det var langt til nærmeste sti og ikke en eneste rød T i nærheten. Men tydeligvis finnes det andre folk som ikke er fullstendig låst til merkede stier 😅 Heldigvis er de fleste litt sånn som sauen. De flokker seg og flytter seg ikke mer enn de må. Helt seriøst, telt 5 meter fra veikanten på Valdresfløya 😮 Og jeg har lært at man må holde god avstand til alle topper på 2000 moh eller mer. Jeg skylder på facebook og instagram. Det var ikke så ille på fjellet før det plutselig ble veldig populært med topp-tur-bilder. Men det kan være de utrydder seg selv med årene. Folk burde ta en titt på fjellvettreglene!

https://www.nrk.no/ho/xl/tar-med-babyer-og-smabarn-pa-topptur_-_-jeg-burde-ha-ringt-barnevernet-1.14651103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2019 den 11.00, Trine skrev:

Det var litt guffent at noen gikk forbi teltet kl 11 på kvelden. Jeg hadde jo til og med sett på kartet og forsikret meg om at det var langt til nærmeste sti og ikke en eneste rød T i nærheten. Men tydeligvis finnes det andre folk som ikke er fullstendig låst til merkede stier 😅 Heldigvis er de fleste litt sånn som sauen. De flokker seg og flytter seg ikke mer enn de må. Helt seriøst, telt 5 meter fra veikanten på Valdresfløya 😮 Og jeg har lært at man må holde god avstand til alle topper på 2000 moh eller mer. Jeg skylder på facebook og instagram. Det var ikke så ille på fjellet før det plutselig ble veldig populært med topp-tur-bilder. Men det kan være de utrydder seg selv med årene. Folk burde ta en titt på fjellvettreglene!

https://www.nrk.no/ho/xl/tar-med-babyer-og-smabarn-pa-topptur_-_-jeg-burde-ha-ringt-barnevernet-1.14651103

Hehe, ser den! Men ligger du i telt alene?😳 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, cilie skrev:

Hehe, ser den! Men ligger du i telt alene?😳 

Ja! Eller, jeg har jo to hunder da, uten at jeg føler meg så overbevist om at de kommer til å redde meg 😂 Da vi møtte noen veldig atypiske sauer som kom løpende etter oss, mente de ihvertfall at det fikk jeg orden opp i, mens de gjemte seg bak meg 😅 Jeg anser det som langt tryggere å sove i telt på fjellet alene enn å gå gjennom Karl Johan alene. Hva er odsen for at en voldtektsmann går forbi teltet liksom. Ca null, tror jeg. Og reinsdyr må jeg ærlig innrømme at jeg ikke finner nevneverdig skumle. Det ene stedet vi sov, var det kuer på beite da. Det var litt skummelt 😂 Men de var heldigvis langt unna teltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Trine skrev:

Ja! Eller, jeg har jo to hunder da, uten at jeg føler meg så overbevist om at de kommer til å redde meg 😂 Da vi møtte noen veldig atypiske sauer som kom løpende etter oss, mente de ihvertfall at det fikk jeg orden opp i, mens de gjemte seg bak meg 😅 Jeg anser det som langt tryggere å sove i telt på fjellet alene enn å gå gjennom Karl Johan alene. Hva er odsen for at en voldtektsmann går forbi teltet liksom. Ca null, tror jeg. Og reinsdyr må jeg ærlig innrømme at jeg ikke finner nevneverdig skumle. Det ene stedet vi sov, var det kuer på beite da. Det var litt skummelt 😂 Men de var heldigvis langt unna teltet.

Imponerende! Jeg skal ikke skrive alle scenarier jeg kan forestille meg😅 - men skjønner sammenlikningen m Karl Johan. Jeg hadde vært livredd for kuene også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, cilie skrev:

Imponerende! Jeg skal ikke skrive alle scenarier jeg kan forestille meg😅 - men skjønner sammenlikningen m Karl Johan. Jeg hadde vært livredd for kuene også. 

😂 Nei, du trenger ikke gi meg ting å tenke på i mørket. Jeg hadde jo ikke hatt vett til å være redd for kuer heller, om jeg ikke hadde prøvd å finne ut hvorfor alle andre med hund var så redd dem 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På ‎20‎.‎08‎.‎2019 den 11.00, Trine skrev:

Det var litt guffent at noen gikk forbi teltet kl 11 på kvelden. Jeg hadde jo til og med sett på kartet og forsikret meg om at det var langt til nærmeste sti og ikke en eneste rød T i nærheten. Men tydeligvis finnes det andre folk som ikke er fullstendig låst til merkede stier 😅 Heldigvis er de fleste litt sånn som sauen. De flokker seg og flytter seg ikke mer enn de må. Helt seriøst, telt 5 meter fra veikanten på Valdresfløya 😮 Og jeg har lært at man må holde god avstand til alle topper på 2000 moh eller mer. Jeg skylder på facebook og instagram. Det var ikke så ille på fjellet før det plutselig ble veldig populært med topp-tur-bilder. Men det kan være de utrydder seg selv med årene. Folk burde ta en titt på fjellvettreglene!

https://www.nrk.no/ho/xl/tar-med-babyer-og-smabarn-pa-topptur_-_-jeg-burde-ha-ringt-barnevernet-1.14651103

Jeg tenkte da jeg leste det du skrev her at så flott hvis facebook og instagram fører til at folk blir mer aktive, men hvis det er riktig det som står her, så stemmer det ikke helt det du skriver. https://www.ssb.no/kultur-og-fritid/artikler-og-publikasjoner/atte-av-ti-gar-i-skog-og-fjell 

Det kan virke slik fordi det er mer synlig nå iom at folk legger ut bilder, men hvis jeg ser på min egen venneliste og de jeg kjenner/kjente i barndommen så stemmer interessene deres med bildet jeg dannet meg den gangen. De som ikke var vokst opp med foreldre som tok de ut i naturen har ikke plutselig begynt å gå i fjellet nå eller plutselig begynt å gå på ski. De gjorde det også lenge før facebook og instagram. 

 

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...