Gå til innhold

Syntes du det er deilig med hverdag i igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg tenkte da jeg leste det du skrev her at så flott hvis facebook og instagram fører til at folk blir mer aktive, men hvis det er riktig det som står her, så stemmer det ikke helt det du skriver. https://www.ssb.no/kultur-og-fritid/artikler-og-publikasjoner/atte-av-ti-gar-i-skog-og-fjell 

Det kan virke slik fordi det er mer synlig nå iom at folk legger ut bilder, men hvis jeg ser på min egen venneliste og de jeg kjenner/kjente i barndommen så stemmer interessene deres med bildet jeg dannet meg den gangen. De som ikke var vokst opp med foreldre som tok de ut i naturen har ikke plutselig begynt å gå i fjellet nå eller plutselig begynt å gå på ski. De gjorde det også lenge før facebook og instagram. 

 

 

Tja, den statistikken sier jo egentlig ingenting om hvorvidt folk er mer ute i fjellet nå enn før. Tror ikke jeg kjenner noen som ikke har vært på en kortere spasertur i nærmiljøet i løpet av de siste 12 mnd. uten at det gjør dem til noen fjellfant av den grunn. Og hva mener de med kortere og lengre turer i skogen og på fjellet? Hva regnes som kort og hva regnes som lang? Og er det fortsatt like mange i skogen, eller har de beveget seg over til fjellet? Det kan jo godt være at de som ruslet en liten time i skogen hjemme en søndag formiddag, nå plutselig skal gå Besseggen. Det sier statestikken ingenting om. Så er det jo slik at fjellet ikke bare er stappet med nordmenn. Det er muligens flere utlendinger å finne.

https://www.nrk.no/ho/150.000-flere-i-fjellet-enn-for-15-ar-siden-1.14627690

Endret av Trine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...