AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 Skrevet 1. september 2019 Jeg tenker og tenker på å avslutte livet. Innerst inne vil jeg ikke, men så vil jeg. Hvor kan jeg få hjelp i dag før det blir for sent? Det er lang kø i tlf. hos Mental helse. Jeg orker ikke vente. Anonymkode: bd060...f5d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 Skrevet 1. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker og tenker på å avslutte livet. Innerst inne vil jeg ikke, men så vil jeg. Hvor kan jeg få hjelp i dag før det blir for sent? Det er lang kø i tlf. hos Mental helse. Jeg orker ikke vente. Anonymkode: bd060...f5d Du kan ringe legevakta på tlf. 116 117, men det kan nok være litt ventetid der også Anonymkode: 9314c...58f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 Skrevet 1. september 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker og tenker på å avslutte livet. Innerst inne vil jeg ikke, men så vil jeg. Hvor kan jeg få hjelp i dag før det blir for sent? Det er lang kø i tlf. hos Mental helse. Jeg orker ikke vente. Anonymkode: bd060...f5d Da ringer du legevakt. Anonymkode: 429bc...24c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 Skrevet 1. september 2019 Du må ringe legevakta! Det er ikke særlig lang tid å vente på svar i telefonen. Sykepleieren som tar telefonen vil spørre deg litt ut, og avgjøre om du bør komme eller ikke. Hvis du trenger å komme, men ikke greier å ta deg dit på egenhånd, vil du få rekvirert drosje. Anonymkode: 6e298...f2e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 Skrevet 1. september 2019 Kommer jeg til legevakten der hvor jeg bor? Har alle legevakter i Norge tilgang til andres journaler? Anonymkode: bd060...f5d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 Skrevet 1. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer jeg til legevakten der hvor jeg bor? Har alle legevakter i Norge tilgang til andres journaler? Anonymkode: bd060...f5d Ja. Nei. Anonymkode: 6e298...f2e 0 Siter
kupton Skrevet 1. september 2019 Skrevet 1. september 2019 Det var da svært til hast. Jeg har liten tro på alvorlig suicidalitet om noen minutter i telefonkø er avgjørende. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 Skrevet 1. september 2019 15 minutter siden, kupton skrev: Det var da svært til hast. Jeg har liten tro på alvorlig suicidalitet om noen minutter i telefonkø er avgjørende. Hvem svarer du her og i hvilken sammenheng? Beklager, men dette er ganske typisk for mange i psykiatrien og svare uten å vite hva de svarer på. Uansett hva du mener så opplever jeg svaret arrogant og nedlatende. Anonymkode: bd060...f5d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 Skrevet 1. september 2019 1 minutt siden, kupton skrev: Jeg svarer TS. Jeg er TS og jeg skrev at jeg ikke orker å sitte i tlf.kø. Det har du ingen rett til å harselere med. Jeg hadde en fastlege engang hvor jeg måtte vente opp til tre timer på venterommet. Da jeg ringte og måtte få hjelp og greide ikke tanken på ventetiden fikk jeg spydigheter i journalen. Jeg visste det ikke før jeg sluttet hos ham pga. overdreven medisinering med imovane, mogadon, apodorm, vival ofl. ofl. Jeg kuttet alt ut selv og gikk igjennom et helvete. Han gikk i forsvar og skrev i journalen som jeg skulle ta med videre at jeg la skylden på alle andre enn meg selv, og nå på han. Han hadde ansvar for medisineringen og jeg har fått mye beundring siden å ha sluttet med den giften siden og det av både leger og øvrig helsepersonell. Jeg får vanvittig angst av slik ventetid og det bør helsepersonell kunne forstå. Jeg har gått igjennom helvete, og etter at jeg sluttet å bli matet med medisiner har det gått oppover. Jeg har vært i full jobb i noen år, vært sosial og reist en god del. Nå opplever jeg en nedtur og jeg vil ikke ha forsvar fra helsepersonell igjen. Du kan slutte å harselere med svar på noe du ikke forstår. Jeg skulle gjerne styrt min psykiske ubalanse selv hvis jeg kunne. Det er jeg nok ikke alene om. Anonymkode: bd060...f5d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 Skrevet 1. september 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er TS og jeg skrev at jeg ikke orker å sitte i tlf.kø. Det har du ingen rett til å harselere med. Jeg hadde en fastlege engang hvor jeg måtte vente opp til tre timer på venterommet. Da jeg ringte og måtte få hjelp og greide ikke tanken på ventetiden fikk jeg spydigheter i journalen. Jeg visste det ikke før jeg sluttet hos ham pga. overdreven medisinering med imovane, mogadon, apodorm, vival ofl. ofl. Jeg kuttet alt ut selv og gikk igjennom et helvete. Han gikk i forsvar og skrev i journalen som jeg skulle ta med videre at jeg la skylden på alle andre enn meg selv, og nå på han. Han hadde ansvar for medisineringen og jeg har fått mye beundring siden å ha sluttet med den giften siden og det av både leger og øvrig helsepersonell. Jeg får vanvittig angst av slik ventetid og det bør helsepersonell kunne forstå. Jeg har gått igjennom helvete, og etter at jeg sluttet å bli matet med medisiner har det gått oppover. Jeg har vært i full jobb i noen år, vært sosial og reist en god del. Nå opplever jeg en nedtur og jeg vil ikke ha forsvar fra helsepersonell igjen. Du kan slutte å harselere med svar på noe du ikke forstår. Jeg skulle gjerne styrt min psykiske ubalanse selv hvis jeg kunne. Det er jeg nok ikke alene om. Anonymkode: bd060...f5d Du kan ikke forvente at noen skal stå klar for deg det sekundet du ønsker det. Du som alle andre må vente og står det om liv kan du ringe 113. Anonymkode: 4f888...8e6 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 Skrevet 1. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke forvente at noen skal stå klar for deg det sekundet du ønsker det. Du som alle andre må vente og står det om liv kan du ringe 113. Anonymkode: 4f888...8e6 Jeg har ikke skrevet noe om at jeg forventet at noen står klar for meg. Jeg har sagt at jeg ikke greier å sitte og vente i tlf. Anonymkode: bd060...f5d 0 Siter
frosken Skrevet 1. september 2019 Skrevet 1. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er TS og jeg skrev at jeg ikke orker å sitte i tlf.kø. Det har du ingen rett til å harselere med. Jeg hadde en fastlege engang hvor jeg måtte vente opp til tre timer på venterommet. Da jeg ringte og måtte få hjelp og greide ikke tanken på ventetiden fikk jeg spydigheter i journalen. Jeg visste det ikke før jeg sluttet hos ham pga. overdreven medisinering med imovane, mogadon, apodorm, vival ofl. ofl. Jeg kuttet alt ut selv og gikk igjennom et helvete. Han gikk i forsvar og skrev i journalen som jeg skulle ta med videre at jeg la skylden på alle andre enn meg selv, og nå på han. Han hadde ansvar for medisineringen og jeg har fått mye beundring siden å ha sluttet med den giften siden og det av både leger og øvrig helsepersonell. Jeg får vanvittig angst av slik ventetid og det bør helsepersonell kunne forstå. Jeg har gått igjennom helvete, og etter at jeg sluttet å bli matet med medisiner har det gått oppover. Jeg har vært i full jobb i noen år, vært sosial og reist en god del. Nå opplever jeg en nedtur og jeg vil ikke ha forsvar fra helsepersonell igjen. Du kan slutte å harselere med svar på noe du ikke forstår. Jeg skulle gjerne styrt min psykiske ubalanse selv hvis jeg kunne. Det er jeg nok ikke alene om. Anonymkode: bd060...f5d Dersom du bor i Oslo, så kan du oppsøke Oslo legevakt som har en god psykiatrisk legevakt. Du bare møter opp, og får så etterhvert snakke med noen. Det er alltid noen erfarne folk på jobb. Det kan imidlertid hende at det beste for deg ikke er å oppsøke noen dersom du er svært opprørt. Vi alle kommuniserer dårligere når vi er opprørte, og i slike situasjoner er vi ekstra sårbare for ikke å bli møtt og forstått på en god måte. Av og til er det jo også slik, at dersom vi er svært redd for å bli møtt på en dårlig måte, så er vi såpass i forsvar at sannsynligheten øker for at det ikke blir en god samtale. Prøv å ta vare på deg selv som best du kan. Dersom du trenger å snakke med noen og ikke ønsker å bruke telefon, så kan det være et godt alternativ å dra til legevakten. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 Skrevet 1. september 2019 20 minutter siden, frosken skrev: Dersom du bor i Oslo, så kan du oppsøke Oslo legevakt som har en god psykiatrisk legevakt. Du bare møter opp, og får så etterhvert snakke med noen. Det er alltid noen erfarne folk på jobb. Det kan imidlertid hende at det beste for deg ikke er å oppsøke noen dersom du er svært opprørt. Vi alle kommuniserer dårligere når vi er opprørte, og i slike situasjoner er vi ekstra sårbare for ikke å bli møtt og forstått på en god måte. Av og til er det jo også slik, at dersom vi er svært redd for å bli møtt på en dårlig måte, så er vi såpass i forsvar at sannsynligheten øker for at det ikke blir en god samtale. Prøv å ta vare på deg selv som best du kan. Dersom du trenger å snakke med noen og ikke ønsker å bruke telefon, så kan det være et godt alternativ å dra til legevakten. Jeg bor ikke i Oslo og har aldri vært på legevakten her hvor jeg bor. Anonymkode: bd060...f5d 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1. september 2019 Skrevet 1. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor ikke i Oslo og har aldri vært på legevakten her hvor jeg bor. Anonymkode: bd060...f5d Har dere dagsenterer der? Her er telefonen døgnåpent så vi kan ringe når som helst, syns det er betryggende å bare vite om det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 Skrevet 1. september 2019 3 minutter siden, stjernestøv skrev: Har dere dagsenterer der? Her er telefonen døgnåpent så vi kan ringe når som helst, syns det er betryggende å bare vite om det. Det vet jeg ingenting om. Jeg har ikke trengt hjelp på grunn av depresjon og angst på flere år. Ikke siden jeg kastet alle medisiner en god dag. Det beste jeg har gjort i hele mitt liv. Anonymkode: bd060...f5d 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1. september 2019 Skrevet 1. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det vet jeg ingenting om. Jeg har ikke trengt hjelp på grunn av depresjon og angst på flere år. Ikke siden jeg kastet alle medisiner en god dag. Det beste jeg har gjort i hele mitt liv. Anonymkode: bd060...f5d Her heter det psykisk helse, du kan jo se på kommunen sine sider? Det er dumt du ble dårlig igjen nå da 0 Siter
emilie321 Skrevet 1. september 2019 Skrevet 1. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vet jeg ingenting om. Jeg har ikke trengt hjelp på grunn av depresjon og angst på flere år. Ikke siden jeg kastet alle medisiner en god dag. Det beste jeg har gjort i hele mitt liv. Anonymkode: bd060...f5d Mange legevakter har et eget venterom for folk som sliter psykisk. Da slipper du å vente med mange andre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.