Gå til innhold

Gud finner velbehag i menneskets lidelser.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare se hvor fordømmende han er i bibelen og koranen. Hvordan hans seloter har herjet, voldtatt, plyndret og straffet mennesker som våget å tenke annerledes.....

 

Dette betyr 1 av 2 ting.

1 gud finnes ikke

eller

så er han en iskald sadist.

 

De som plukker og mikser fra bibelen, koranen eller andre ting er mennesker som ikke forstår att det de tror på kun har overlevd grunnet sadismen i skriftene, og de onde ugjerningene til hans følgere.

 

Dette er absolutt sannhet. Og slik er det...

Anonymkode: 3eb37...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare se hvor fordømmende han er i bibelen og koranen. Hvordan hans seloter har herjet, voldtatt, plyndret og straffet mennesker som våget å tenke annerledes.....

 

Dette betyr 1 av 2 ting.

1 gud finnes ikke

eller

så er han en iskald sadist.

 

De som plukker og mikser fra bibelen, koranen eller andre ting er mennesker som ikke forstår att det de tror på kun har overlevd grunnet sadismen i skriftene, og de onde ugjerningene til hans følgere.

 

Dette er absolutt sannhet. Og slik er det...

Anonymkode: 3eb37...1aa

For den som velger å tro på slike guder: værsågod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette betyr 1 av 2 ting.

1 gud finnes ikke

eller

så er han en iskald sadist

Iskald sadist? En gud som ofret sin egen sønn for at du og eg skal slippe straff og havne i fortapelsen? 

En gud som har lovet å være med deg alle dine dager? 

Ein gud som sier: "Jeg svikter deg ikke, og slipper deg ikke"?

En gud som sier at du kan komme til ham med alle dine byrder sånn at han kan gi deg hvile? Osb, osb, osb

Det er ein voldsom forskjell på GT og NT. I GT handler det mykje om krig og elendighet, og jeg tror at menneskene på den tida ofte tolket gud inn i bildet når de skulle ut i krig. Den forståelsen folk hadde på den tida av samfunn og gud er nok farget mykje av uvitenhet. Likevel er det skrevet om profeter der som fikk ord direkte fra gud. Ord som mellom anna peikte mot Jesus og frelsen som skulle komme. Og Moses da, som ga oss dei ti bud. Der står det som kjent at du skal være god mot din neste og ikkje være ond, kort oppsummert.

I NT er det ein ny pakt. Ein pakt hvor Gud ikke dømmer, men elsker oss og vil frelse menneskene. Osb. 

Så nei, eg trur ikkje at Gud er ein iskald sadist! 

Anonymkode: 5dc01...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud er inni alle mennesker, det er den gnisten vi alle har i oss. Gud/vi er her for å skape, hva vi skaper er opp til oss. Vi fikk fri vilje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Iskald sadist? En gud som ofret sin egen sønn for at du og eg skal slippe straff og havne i fortapelsen? 

Det er et gammelt eventyr. Forstår ikke at voksne folk med IQ > 70 kan tro på dette.

Anonymkode: a8c61...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er et gammelt eventyr. Forstår ikke at voksne folk med IQ > 70 kan tro på dette.

Anonymkode: a8c61...b59

De ordene må du selv spise den dagen du dør. Da er det ikke så gøy å være "kul" lenger. 

Fjerner du Gud, fjerner du godhet.

Anonymkode: ce423...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Iskald sadist? En gud som ofret sin egen sønn for at du og eg skal slippe straff og havne i fortapelsen? 

Det var i følge eventyret, han som trengte sadistiske pining av sin sønn for å tilgi det han selv skapte feilaktig.

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

En gud som har lovet å være med deg alle dine dager? 

 

Gud er ikke med noen, annet enn i deres eget hodet.

 

Ein gud som sier: "Jeg svikter deg ikke, og slipper deg ikke"?

Gud bare svikter gud er en kødd.

En gud som sier at du kan komme til ham med alle dine byrder sånn at han kan gi deg hvile? Osb, osb, osb

Jeg ser ikke han gir noen vile til de som lider. Han er en bløff.

Det er ein voldsom forskjell på GT og NT. I GT handler det mykje om krig og elendighet, og jeg tror at menneskene på den tida ofte tolket gud inn i bildet når de skulle ut i krig. Den forståelsen folk hadde på den tida av samfunn og gud er nok farget mykje av uvitenhet. Likevel er det skrevet om profeter der som fikk ord direkte fra gud. Ord som mellom anna peikte mot Jesus og frelsen som skulle komme. Og Moses da, som ga oss dei ti bud. Der står det som kjent at du skal være god mot din neste og ikkje være ond, kort oppsummert.

Jesus ga oss helvete. Før han var gehennah en tidsbestemt straff, ikke evig pine.

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

I NT er det ein ny pakt. Ein pakt hvor Gud ikke dømmer, men elsker oss og vil frelse menneskene. Osb. 

Så nei, eg trur ikkje at Gud er ein iskald sadist! 

Hvorfor lar han da sine venner gå sultne, bli torturert i hans navn, utfryst og så videre.

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 5dc01...8d6

 

 

 

Anonymkode: 3eb37...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

De ordene må du selv spise den dagen du dør. Da er det ikke så gøy å være "kul" lenger. 

Fjerner du Gud, fjerner du godhet.

Anonymkode: ce423...8bf

Er det kristne gud du snakker om, eller er det den jødiske, eller kanskje allah?

Anonymkode: 42220...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det kristne gud du snakker om, eller er det den jødiske, eller kanskje allah?

Anonymkode: 42220...047

Gud er Gud. Uansett.

Anonymkode: 5dc01...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var i følge eventyret, han som trengte sadistiske pining av sin sønn for å tilgi det han selv skapte feilaktig.

Jesus ga oss helvete. Før han var gehennah en tidsbestemt straff, ikke evig pine.

Hvorfor lar han da sine venner gå sultne, bli torturert i hans navn, utfryst og så videre.

 

 

 

Anonymkode: 3eb37...1aa

Leit at du har fått slike oppfatninger om Gud. Hus på at all ondskap her på jorda er det menneskene sjølv som står for. Ikkje Gud.

Anonymkode: 5dc01...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gud er Gud. Uansett.

Anonymkode: 5dc01...8d6

Du nevner den guden som som ofret sin sønn, da snakker vi ikke om den jødiske gud. Og neppe om allah.

Anonymkode: 42220...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare se hvor fordømmende han er i bibelen og koranen. Hvordan hans seloter har herjet, voldtatt, plyndret og straffet mennesker som våget å tenke annerledes.....

 

Dette betyr 1 av 2 ting.

1 gud finnes ikke

eller

så er han en iskald sadist.

 

De som plukker og mikser fra bibelen, koranen eller andre ting er mennesker som ikke forstår att det de tror på kun har overlevd grunnet sadismen i skriftene, og de onde ugjerningene til hans følgere.

 

Dette er absolutt sannhet. Og slik er det...

Anonymkode: 3eb37...1aa

jeg er helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lillemus skrev:

For den som velger å tro på slike guder: værsågod. 

hinduismen er mye vakrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

De ordene må du selv spise den dagen du dør. Da er det ikke så gøy å være "kul" lenger. 

Fjerner du Gud, fjerner du godhet.

Anonymkode: ce423...8bf

hinduisme er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Iskald sadist? En gud som ofret sin egen sønn for at du og eg skal slippe straff og havne i fortapelsen? 

En gud som har lovet å være med deg alle dine dager? 

Ein gud som sier: "Jeg svikter deg ikke, og slipper deg ikke"?

En gud som sier at du kan komme til ham med alle dine byrder sånn at han kan gi deg hvile? Osb, osb, osb

Det er ein voldsom forskjell på GT og NT. I GT handler det mykje om krig og elendighet, og jeg tror at menneskene på den tida ofte tolket gud inn i bildet når de skulle ut i krig. Den forståelsen folk hadde på den tida av samfunn og gud er nok farget mykje av uvitenhet. Likevel er det skrevet om profeter der som fikk ord direkte fra gud. Ord som mellom anna peikte mot Jesus og frelsen som skulle komme. Og Moses da, som ga oss dei ti bud. Der står det som kjent at du skal være god mot din neste og ikkje være ond, kort oppsummert.

I NT er det ein ny pakt. Ein pakt hvor Gud ikke dømmer, men elsker oss og vil frelse menneskene. Osb. 

Så nei, eg trur ikkje at Gud er ein iskald sadist! 

Anonymkode: 5dc01...8d6

 

Gud straffet Eva ved å gi kvinner smerte under fødsel, bare fordi hun ble lurt til å spise eplet av en luren slange i treet, fordi Gud hadde sagt at hun ikke filk spise eplet… . det burde finnes en Gudinne som kunne sette Gud på plass avogtil.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du nevner den guden som som ofret sin sønn, da snakker vi ikke om den jødiske gud. Og neppe om allah.

Anonymkode: 42220...047

Hvorfor spurte du da? 😂

Anonymkode: 5dc01...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spurte du da? 😂

Anonymkode: 5dc01...8d6

Flaks for deg at du har valgt riktig religion da.

Anonymkode: 42220...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...