Gå til innhold

Gud finner velbehag i menneskets lidelser.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kristendom og islam funker ikke uten riset bak speilet. Og det riset er en ond guddom som truer og tester, og skalter og valter med sine understøtter. Våget du å komme med innsigelser var du en heks eller en djeveldyrker. I muslimske miljøer er det slikt enda. Men kristendommen var like ille før om årene. Kristendommen har en pervers historie. Den har overlevd på trusler. Den SV varianten mange prester prediker nå, har ikke noe med historisk kristendom å gjøre. En religion som har forandret seg så mye er ikke rett i utgangspunktet. Man kan ikke vedta demokratisk en religion som har som mål å få mennesker til å følge en gud, som sender deg til helvette om du ikke tror på han........

Det er litt søtt att kristendommen i dag er en liten fillereligion i vårt land. Den er kraftig moderert. Prisen for å få offentlige penger , er å ha ett mer spiselig budskap.

 

Islam derimot er like ille i dag som da den kom.

 

Uansett gud finner velbehag i menneskers lidelser dersom han finnes. Det er ikke godhet å la sine følgere brenne på bålet, bli torturert eller voldtatt. Religion er riset bak speilet og en gulrot (evig liv) som gevinst. Jeg tror ikke folk tenker på hvor lang en evighet er.... En evighet sammen med gud er det noe å se frem til?

 

For ordens skyld tror jeg bare på gud som en myte, som lever i folks hoder. Derfor har "han" fremdeles makt. Han er fantasien som for mange ble virkelighet.

 

Nei, jeg liker han Lucifer mye bedre. Husker det var noen som hadde talt opp hvor mange gud hadde drept vs Satan i følge bibelen, det var nok gud som var massemorderen...

 

Vive la resistance!

 

Anonymkode: 3eb37...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ting man ikke skal utsette seg for. Enkelte mennesker er ganske rare og bare sprøyte gale og ikke lite kriminelle. Problemet som pasient at det ofte et vanskelig og løsrive seg når kanskje legestanden eller elitepersoner står for sånne ting.

Anonymkode: 535e3...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Nei, jeg liker han Lucifer mye bedre. Husker det var noen som hadde talt opp hvor mange gud hadde drept vs Satan i følge bibelen, det var nok gud som var massemorderen...

Ja jøss, Lucifer er sikkert en dritkuuul fyr! 👹🤟

Men han finnes vel ikke mer enn det Gud gjør, eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Ja jøss, Lucifer er sikkert en dritkuuul fyr! 👹🤟

Men han finnes vel ikke mer enn det Gud gjør, eller? 

Kanskje begge finnes. Kanskje ikke. De finnes vel iallfall i hodet til folk. Men sannsynlig? Neppe.

 

Men som mytologi er Lucifer mye mer interessant enn gud. Jeg synes også Luciferianisme har mye bra for seg.

 

Men dette er en smaksak. Jeg har sterk antipati mot kristendom grunnet mine erfaringer som kristen og også som gal ogkristen.

Anonymkode: 3eb37...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Men dette er en smaksak. Jeg har sterk antipati mot kristendom grunnet mine erfaringer som kristen og også som gal ogkristen.

Ja, gal og kristen har jeg også vært! 😅

Enig i at det er en smaksak. Jeg for min del vil holde meg til Gud, hvis han finnes. Han står jo tradisjonelt for det gode, mens Lucifer, hans motstykke, for det onde. Og i den forståelsen velger jeg helt klart Gud. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Karma@ skrev:

Det er en sludderpåstand etter mine begreper og svært lite konstruktiv tanke. Men at der finnes maktpersoner og vi har alle vårt det tror jeg. Man bør bare prøve å unngå å utsette seg for sånne mennesker og miljø. Men vi har alle vårt også maktpersoner tror jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

De ordene må du selv spise den dagen du dør. Da er det ikke så gøy å være "kul" lenger. 

Fjerner du Gud, fjerner du godhet.

Anonymkode: ce423...8bf

Fjerner du gud fjerner du ingenting.

Anonymkode: a8c61...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Ja, gal og kristen har jeg også vært! 😅

Enig i at det er en smaksak. Jeg for min del vil holde meg til Gud, hvis han finnes. Han står jo tradisjonelt for det gode, mens Lucifer, hans motstykke, for det onde. Og i den forståelsen velger jeg helt klart Gud. 😉

Jeg vet ikke om syndefloden, helvetespine og ofring av sin sønn på korset kvalifiserer til å kalles "godt". Det blir litt som å si ett spark i balla er godt........ Sikkert noen machochister som liker ett spark i balla altså, men ikke jeg :)

Anonymkode: 3eb37...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om syndefloden, helvetespine og ofring av sin sønn på korset kvalifiserer til å kalles "godt". Det blir litt som å si ett spark i balla er godt........ Sikkert noen machochister som liker ett spark i balla altså, men ikke jeg :)

Anonymkode: 3eb37...1aa

Ser den! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...