Gå til innhold

Håper ikke dere blir lei meg nå da...


Millee89

Anbefalte innlegg

På 12.9.2019 den 21.06, issomethingwrong skrev:

Du må tenke at du har ALS. Neste gang du har vondt i brystet må du fortelle deg selv at du har hjerteinfarkt. Du må se for deg at du dør fra familien din, se for deg begravelsen din, at du døde så altfor ung, at barna dine mister moren sin. Du skal tenke at dør jeg av dette, så dør jeg av dette. Da var det sånn det gikk.

Du må akseptere alt mulig faenskap du kjenner på av angst, nedstemthet og skrekk. Uten å gå til legen. Du skal aldri be om trøst eller beroligelse eller forsikringer.

Hørtes det brutalt ut?

Kanskje, men etter en måned er du frisk. Da kan du gå til fastlegen annethvert år for en sjekk som alle andre. Foruten det kan du dumpe alle dine kontakter i helsevesenet og forholde deg til noe mer interessant i verden

Det hørtes veldig brutalt ut.... 

Men det høres også ut som du kan ha rett. 

Ene venninna mi ble nesten sint da ho hørte jeg var henvist av legen nå. Ho mente tilogmed jeg ikke skulle ta noen MR..... Det syns ho var tull. Fordi legen sendte meg dit for å utelukke og bare betrygge meg. Ikke fordi legen oppriktig var bekymret... 

 

Denne helga prøver jeg å fungere. 

Men når jeg setter meg ned kjenner jeg det prikker/dirrer i ene beinet og at beinet føles rart... har muskler i det. Men at det føles rart da... 

Tror du angsten kan påvirke meg såpass at jeg tror beinet er svakere også? Kan man innbille seg sånne symptomer også? 

For faren til min mann døde jo av ALS. Og alle i familien har snakket om at for han startet det med at den ene foten ble svak.. 

Så... kan man innbille seg sånt også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, Millee89 skrev:

Det hørtes veldig brutalt ut.... 

Men det høres også ut som du kan ha rett. 

Ene venninna mi ble nesten sint da ho hørte jeg var henvist av legen nå. Ho mente tilogmed jeg ikke skulle ta noen MR..... Det syns ho var tull. Fordi legen sendte meg dit for å utelukke og bare betrygge meg. Ikke fordi legen oppriktig var bekymret... 

 

Denne helga prøver jeg å fungere. 

Men når jeg setter meg ned kjenner jeg det prikker/dirrer i ene beinet og at beinet føles rart... har muskler i det. Men at det føles rart da... 

Tror du angsten kan påvirke meg såpass at jeg tror beinet er svakere også? Kan man innbille seg sånne symptomer også? 

For faren til min mann døde jo av ALS. Og alle i familien har snakket om at for han startet det med at den ene foten ble svak.. 

Så... kan man innbille seg sånt også? 

Her spør du igjen om betryggelser og forsikringer. Det er helt feil behandling. Du skal ikke bry deg om småting fra kroppen. Hvis du en dag skulle bli fullstendig lam i beinet kan du (som alle andre) gå til legen. Ellers må du ignorere det.

Hvis du har ALS hjelper det ikke med utredning. Da er du død uansett om du går til legen sent eller tidlig. Det blir som om du er uheldig og møter en rusa trailersjåfør som kjører på deg. Man kan ikke forsikre seg mot det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Her spør du igjen om betryggelser og forsikringer. Det er helt feil behandling. Du skal ikke bry deg om småting fra kroppen. Hvis du en dag skulle bli fullstendig lam i beinet kan du (som alle andre) gå til legen. Ellers må du ignorere det.

Hvis du har ALS hjelper det ikke med utredning. Da er du død uansett om du går til legen sent eller tidlig. Det blir som om du er uheldig og møter en rusa trailersjåfør som kjører på deg. Man kan ikke forsikre seg mot det.

Ja...Det er så sant... jeg vet jo dette. Men likevel tar redselen meg...

Skjønner du det venninna mi sa?

Hva tenker du om å gå til nevrolog for EMG undersøkelse og MR av hodet? Basert på mine symptomer. Er du enig i at det er tull som ho sier? Ho mener jeg vil få mer angst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Millee89 skrev:

Ja...Det er så sant... jeg vet jo dette. Men likevel tar redselen meg...

Skjønner du det venninna mi sa?

Hva tenker du om å gå til nevrolog for EMG undersøkelse og MR av hodet? Basert på mine symptomer. Er du enig i at det er tull som ho sier? Ho mener jeg vil få mer angst...

Jeg synes det er helt unødvendig og mot sin hensikt. Du må lære deg å tåle angsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du heller skulle hatt en henvisning til psykolog / psykiater.

 

Anonymkode: 69f9b...2ed

Faktisk går jeg til psykolog... men han graver jo mer i barndommen min for å finne årsaker... vet jeg vil sikkert oppleve mer hjelp i de samtalene etterhvert. Men føles ikke sånn nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Millee89 skrev:

Faktisk går jeg til psykolog... men han graver jo mer i barndommen min for å finne årsaker... 

Tviler på om det hjelper.

Anonymkode: 19aea...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Millee89 skrev:

Faktisk går jeg til psykolog... men han graver jo mer i barndommen min for å finne årsaker... vet jeg vil sikkert oppleve mer hjelp i de samtalene etterhvert. Men føles ikke sånn nå...

Det du trenger mest er kognitiv terapi. Ikke psykoanalyse. Jeg hadde en slik psykiater en gang, en som skulle analysere barndom og sånn. Det virker ikke like godt på bekymrings angst og slike ting. Da må man lære seg å tenke rett.

Anonymkode: 69f9b...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du trenger mest er kognitiv terapi. Ikke psykoanalyse. Jeg hadde en slik psykiater en gang, en som skulle analysere barndom og sånn. Det virker ikke like godt på bekymrings angst og slike ting. Da må man lære seg å tenke rett.

Anonymkode: 69f9b...2ed

Merkelig at det finnes sånne gamle gjenferd som tviholder på denne behandlingsmåten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Merkelig at det finnes sånne gamle gjenferd som tviholder på denne behandlingsmåten..

Ja, helt enig. Hun jeg gikk hos, var til og med ikke så gammel. Forundret att en lege med spesialisering i psykiatri trodde OCD aktige tanker kunne analyseres, det værste var at hun virket som hun tolket tvangstanker som lyster.

Anonymkode: 69f9b...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Millee89 skrev:

Ja...Det er så sant... jeg vet jo dette. Men likevel tar redselen meg...

Skjønner du det venninna mi sa?

Hva tenker du om å gå til nevrolog for EMG undersøkelse og MR av hodet? Basert på mine symptomer. Er du enig i at det er tull som ho sier? Ho mener jeg vil få mer angst...

Du kommer aldri til å kunne ta så mange undersøkelser at du blir kvitt helseangsten.

Ved å ha brukt 200.000 kr på lege over 7 år vet jeg godt hva jeg snakker om. Det er ikke det som hjelper. Heldigvis har jeg tjent ganske bra da.

Til slutt slapp jeg heldigvis å betale for legetime når jeg tok EKG, siden jeg tolket det selv 😂

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Millee89 skrev:

Skjønner du det venninna mi sa?

Hva tenker du om å gå til nevrolog for EMG undersøkelse og MR av hodet? Basert på mine symptomer. Er du enig i at det er tull som ho sier? Ho mener jeg vil få mer angst...

Ja, det er bare meningsløst tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, kupton skrev:

Ja, det er bare meningsløst tull.

Det sier mannen min også. 

Først sa han at nå får jeg iallfall sjekket. 

Men ettersom tidligere lege jeg har vært hos 7 ganger sier nei pga dette ER angst, så skjønner ikke mannen min hvorfor jeg skal. Han tror bare jeg får økt angst i forkant og etterkant.... Så han støtter ikke at jeg skal dra dit engang... ber meg tenke på om jeg virkelig trenger dette. Spesielt siden legen sa før å utelukke og roe meg ned. 

Endret av Millee89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Du kommer aldri til å kunne ta så mange undersøkelser at du blir kvitt helseangsten.

Ved å ha brukt 200.000 kr på lege over 7 år vet jeg godt hva jeg snakker om. Det er ikke det som hjelper. Heldigvis har jeg tjent ganske bra da.

Til slutt slapp jeg heldigvis å betale for legetime når jeg tok EKG, siden jeg tolket det selv 😂

Åå... kjære vene. Det var mye penger ja. 

Med tanke på Volvat, fastlege og lege på nett er jeg oppi over 10 000 kr selv bare på få mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Millee89 skrev:

Så du ville ikke dratt? 

Jeg ville fulgt legens anbefaling. Men etter dette bør det være helt slutt på undersøkelser "FOR SIKKERHETS SKYLD".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, kupton skrev:

Jeg ville fulgt legens anbefaling. Men etter dette bør det være helt slutt på undersøkelser "FOR SIKKERHETS SKYLD".

Ja. Absolutt... ser jeg ikke kan leve livet sånn  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...