Gå til innhold

flere som ikke gidder å besøke foreldrene sine pga avstand?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

det er 50 mil der mamma bor, og jeg har ikke besøkt på 3 år nå, for jeg orker rett og slett ikke strekningen. det er ikke tog der, så jeg må ta buss... er det egentlig egoistisk?

Anonymkode: d2863...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er 50 mil der mamma bor, og jeg har ikke besøkt på 3 år nå, for jeg orker rett og slett ikke strekningen. det er ikke tog der, så jeg må ta buss... er det egentlig egoistisk?

Anonymkode: d2863...9c3

jeg synes jo det er rart at du ikke har besøkt dem på 3 år. Lang avstand ja, men kanskje du kunne spart til fly til nærmeste flyplass og tatt buss derfra feks. og så tatt noen dager hjemme i ferier og slikt

Anonymkode: 4318d...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg synes jo det er rart at du ikke har besøkt dem på 3 år. Lang avstand ja, men kanskje du kunne spart til fly til nærmeste flyplass og tatt buss derfra feks. og så tatt noen dager hjemme i ferier og slikt

Anonymkode: 4318d...c5b

men jeg prioriterer å fly til utlandet.
Jeg bor i Oslo og det eksisterer heller ikke flyplass der jeg bor. 

Anonymkode: d2863...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men jeg prioriterer å fly til utlandet.
Jeg bor i Oslo og det eksisterer heller ikke flyplass der jeg bor. 

Anonymkode: d2863...9c3

det skjønner jeg hvis forholdet dere har er fullstendig fraværende og dårlig. om moren min hadde bodd i et annet land så hadde jeg dratt en eller to ganger i året, ikke av plikt men fordi jeg er glad i henne og vil snakke med henne. hva andre gjør får bli opp til dem.

Anonymkode: 4318d...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

det er 50 mil der mamma bor, og jeg har ikke besøkt på 3 år nå, for jeg orker rett og slett ikke strekningen. det er ikke tog der, så jeg må ta buss... er det egentlig egoistisk?

Anonymkode: d2863...9c3

Hvis jeg ikke gadd å besøke nær familie fra tid til annen fordi de bodde 50 km unna, så hadde jeg ansett meg selv for å være egoistisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, frosken skrev:

Hvis jeg ikke gadd å besøke nær familie fra tid til annen fordi de bodde 50 km unna, så hadde jeg ansett meg selv for å være egoistisk. 

Ikke 50 km, men 50 mil

Anonymkode: 0987c...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er 50 mil der mamma bor, og jeg har ikke besøkt på 3 år nå, for jeg orker rett og slett ikke strekningen. det er ikke tog der, så jeg må ta buss... er det egentlig egoistisk?

Anonymkode: d2863...9c3

Er moren din ofte på besøk hos deg, eller har du ikke sett henne på tre år?  For min del så er det spesielt og ja jeg tenker fort egoistisk å la være og besøke sin nærmeste familie på flere år.  50 mil er ingenting.  Jeg hadde forstått det hvis hun bodde i Australia eller Hong Kong.  Jeg har sittet i buss og tog hele dager pga. familie og synes ikke det er noe spesielt vanskelig.

Selv har jeg min mor i et annet land og må ta fly og buss for å besøke henne.  Det forhindrer meg ikke, og jeg besøker henne et par ganger i året.

 

Anonymkode: f43f1...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er 50 mil der mamma bor, og jeg har ikke besøkt på 3 år nå, for jeg orker rett og slett ikke strekningen. det er ikke tog der, så jeg må ta buss... er det egentlig egoistisk?

Anonymkode: d2863...9c3

Ja, det synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ut som om dere må ha et meget elendig forhold siden du ikke har orket å ta deg tid til å besøk henne på 3 år. 

Nå lever ikke min mor lenger, men da hun levde reiste jeg 1700 km flere ganger i året for å besøke henne. Vi hadde et veldig godt forhold.

Kall det gjerne egoistisk eller hva du vil, men det virker ikke som om du bryr deg særlig mye om din mor. Kanskje best du ikke har besøkt henne hvis du føler at tiden med din mor er bortkastet.

 

Anonymkode: a98d3...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

men jeg prioriterer å fly til utlandet.
Jeg bor i Oslo og det eksisterer heller ikke flyplass der jeg bor. 

Anonymkode: d2863...9c3

Du bor i Oslo - da er det flyplass ikke så langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er 50 mil der mamma bor, og jeg har ikke besøkt på 3 år nå, for jeg orker rett og slett ikke strekningen. det er ikke tog der, så jeg må ta buss... er det egentlig egoistisk?

Anonymkode: d2863...9c3

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er 50 mil der mamma bor, og jeg har ikke besøkt på 3 år nå, for jeg orker rett og slett ikke strekningen. det er ikke tog der, så jeg må ta buss... er det egentlig egoistisk?

Anonymkode: d2863...9c3

Ja, det er egoistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

men jeg prioriterer å fly til utlandet.

Anonymkode: d2863...9c3

Dette skulle egentlig siteres sammen med åpningsinnlegget i mitt forrige innlegg. Det at du prioriterer å reise andre steder enn til din mor viser at du velger bort å reise til din mor. Altså - du sier det jo selv: Du prioriterer andre reiser enn til din mor, og det er et valg du tar selv = egoistisk valg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer forståelig hvis:

1. Dere har et veldig dårlig forhold

2. Hun har helse og økonomi til å besøke deg, men likevel ikke gjør det. 
 

Når det er slik, så antar jeg at du ikke er så interessert i å ha kontakt. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg ser ikke vits å kaste bort tid på å være på stedet jeg vokste opp. det er veien dit som er lang. lang og trist :( 

Anonymkode: d2863...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men jeg ser ikke vits å kaste bort tid på å være på stedet jeg vokste opp. det er veien dit som er lang. lang og trist :( 

Anonymkode: d2863...9c3

Det er vanskelig å forstå hva du egentlig vil frem til.  Er det stedet du ikke vil besøke, eller er det din mor?  

Anonymkode: f43f1...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanskelig å forstå hva du egentlig vil frem til.  Er det stedet du ikke vil besøke, eller er det din mor?  

Anonymkode: f43f1...179

det er for langt. Det er en lang lang dal med bare gård... jeg fatter ikke at noen vil bo så stusselig til.... 

Anonymkode: d2863...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...