Gå til innhold

Vitaminer.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det kan man vel ta i alle varianter?

Det er ikke noe interaksjoner med med medisiner der?

Det er vel helst helsekost?

vær forsiktig med å ta for mye. har du en normal/variert og sunn kost er det begrenset hvor mye vitaminer du egentlig trenger. kanskje litt d vitaminer, + c-vit på vinteren

Anonymkode: 09868...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

vær forsiktig med å ta for mye. har du en normal/variert og sunn kost er det begrenset hvor mye vitaminer du egentlig trenger. kanskje litt d vitaminer, + c-vit på vinteren

Anonymkode: 09868...aea

Trodde ikke man måtte være forsiktig med vitaminer. Kjøpte til sønnen min i dag fire ulike sorter, det stod i en bok at det var bra mot det viruset han har. Og selv tar jeg d.vit og folsyre og magnesium. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var umåtelig masse man skulle ta ifølge den boken,ting de ikke har her i Norge. Jeg vet ihvertfall ikke hva det er. Og alt kommer jo av Epstein Barr viruset. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/livsstil/kosttilskudd---ikke-alltid-sa-lurt-1.5324045   vi kan trenger tilskudd i løpet av faser i livet så det gjør sikkert ikke noe denne gang men vær obs på at overforbruk ikke er heldig. Alt som har en virkning vil også ha en bivirkning.

Anonymkode: 09868...aea

Ok. Vil bare prøve å hjelpe sønnen min å bli frisk, det blir ikke noe langvarig inntak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Vil bare prøve å hjelpe sønnen min å bli frisk, det blir ikke noe langvarig inntak. 

Influensa eller noe slik han har?

Anonymkode: 09868...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Influensa eller noe slik han har?

Anonymkode: 09868...aea

Det er vannkopper og han har det helt for jævlig,var til lege igjen i dag. Han sov ikke i natt,så han fikk imovane og noe salve. Det svir og klør over hele kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, stjernestøv skrev:

Trodde ikke man måtte være forsiktig med vitaminer. Kjøpte til sønnen min i dag fire ulike sorter, det stod i en bok at det var bra mot det viruset han har. Og selv tar jeg d.vit og folsyre og magnesium. 

De vannløselige vitaminene (B og C) tisser man ut overskuddet av så det er ikke så farlig om man får i seg litt mye av dem, men de fettløselige (A og D) derimot - de samles opp i kroppen om man får for mye og i ekstreme tilfeller kan man bli syk av det også. Om alle de fire du har kjøpt inneholder de samme vitaminene og han tar dem alle er det ikke nødvendigvis så lurt. Det er ikke nødvendig heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

De vannløselige vitaminene (B og C) tisser man ut overskuddet av så det er ikke så farlig om man får i seg litt mye av dem, men de fettløselige (A og D) derimot - de samles opp i kroppen om man får for mye og i ekstreme tilfeller kan man bli syk av det også. Om alle de fire du har kjøpt inneholder de samme vitaminene og han tar dem alle er det ikke nødvendigvis så lurt. Det er ikke nødvendig heller. 

Litt off topic, men hvordan mister man D-vitamin? 

Anonymkode: 3421f...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Litt off topic, men hvordan mister man D-vitamin? 

Anonymkode: 3421f...9f8

De fettløselige vitaminene brukes jo i kroppen på samme måte som de vannløselige, så de brukes opp på den måten. Man kan ikke tisse dem ut på samme måte som de vannløselige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lillemus skrev:

De vannløselige vitaminene (B og C) tisser man ut overskuddet av så det er ikke så farlig om man får i seg litt mye av dem, men de fettløselige (A og D) derimot - de samles opp i kroppen om man får for mye og i ekstreme tilfeller kan man bli syk av det også. Om alle de fire du har kjøpt inneholder de samme vitaminene og han tar dem alle er det ikke nødvendigvis så lurt. Det er ikke nødvendig heller. 

Det jeg kjøpte til han er selen,zink,B12 og magnesium,det skulle visstnok drepe viruset. Håper på det da,men virker vel ikke med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er vannkopper og han har det helt for jævlig,var til lege igjen i dag. Han sov ikke i natt,så han fikk imovane og noe salve. Det svir og klør over hele kroppen. 

stakkar :( han må få noe smertestillende om han har mye vondt. 

Anonymkode: 09868...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

stakkar :( han må få noe smertestillende om han har mye vondt. 

Anonymkode: 09868...aea

Han tar paracet da for feber og smerter,men det hjelper ikke så mye på smertene. Syns han burde få noe sterkere,ja stakkars...jeg har helt vondt av han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det jeg kjøpte til han er selen,zink,B12 og magnesium,det skulle visstnok drepe viruset. Håper på det da,men virker vel ikke med en gang. 

Nå er selve utbruddet over i løpet av en ukes tid så det går vel snart bedre med ham uansett, får vi håpe. :) Men hvor har du lest dette nå da? Høres jo litt snodig ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Nå er selve utbruddet over i løpet av en ukes tid så det går vel snart bedre med ham uansett, får vi håpe. :) Men hvor har du lest dette nå da? Høres jo litt snodig ut...

Ja men hadde håpt han skulle bli bedre før det har gått en uke, det er så fælt å se han lide sånn. Leste det i medisinsk klarsynt og tenkte det var verdt å prøve,men man skal jo bare ta en tablett om dagen står det på pakkene. Kanskje man må opp i høyere dose for at det skal virke, vet ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

De fettløselige vitaminene brukes jo i kroppen på samme måte som de vannløselige, så de brukes opp på den måten. Man kan ikke tisse dem ut på samme måte som de vannløselige.

Så D-vitamin går kun ut av kroppen om en taper vekt? 

Anonymkode: 3421f...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så D-vitamin går kun ut av kroppen om en taper vekt? 

Anonymkode: 3421f...9f8

Nei, det brukes opp i kroppen i forskjellige prosesser, uten at jeg vet hvilke. Det er vel bl.a. med på å styrke skjelettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis fikk han sove i natt da han tok imovane, det var veldig godt for han :) 

Men lurer jo på når han blir kvitt feberen? Tar kanskje en uke det og? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, stjernestøv skrev:

Og alt kommer jo av Epstein Barr viruset. 

 

14 timer siden, stjernestøv skrev:

Det er vannkopper

Det er ikke det samme? Jeg trodde Epstein Barr var mononukleose ("kyssesyke"). Sa legen at han har EP-virus?

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...