Gå til innhold

Vitaminer.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, laban skrev:

 

Det er ikke det samme? Jeg trodde Epstein Barr var mononukleose ("kyssesyke"). Sa legen at han har EP-virus?

Nei legen sa ikke det, jeg leste det i en bok. Han påstår leger ikke vet om det. Tror vitaminene har hjulpet også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han påstår leger ikke vet om det.

Jaha. Både vannkopper, mononukleose og flere andre sykdommer skyldes en variant av herpesvirus. Jeg tror nok leger vet ganske mye om disse virusene og sykdommene.

Man kan ikke kurere sykdommer eller drepe virus med vitaminer, virus har den gøyale egenskapen at de kan forandre seg. Derfor kan man få for eksempel influensa igjen og igjen. Men en kropp som ikke er svekket eller syk av andre årsaker, bekjemper de aller fleste virus vi kjenner til. Det er sikkert ikke skadelig med vitaminer heller, men de er ingen kur.

Ang. legenes kunnskap om virus: Tenk på hvordan behandlingen av HIV-viruset (som ikke er herpesvirus, altså) har utviklet seg fra 80-tallet og til nå. Verden går faktisk framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laban skrev:

Jaha. Både vannkopper, mononukleose og flere andre sykdommer skyldes en variant av herpesvirus. Jeg tror nok leger vet ganske mye om disse virusene og sykdommene.

Man kan ikke kurere sykdommer eller drepe virus med vitaminer, virus har den gøyale egenskapen at de kan forandre seg. Derfor kan man få for eksempel influensa igjen og igjen. Men en kropp som ikke er svekket eller syk av andre årsaker, bekjemper de aller fleste virus vi kjenner til. Det er sikkert ikke skadelig med vitaminer heller, men de er ingen kur.

Ang. legenes kunnskap om virus: Tenk på hvordan behandlingen av HIV-viruset (som ikke er herpesvirus, altså) har utviklet seg fra 80-tallet og til nå. Verden går faktisk framover.

Ja forfatteren skrev det var et herpes virus. Har tro på vitaminer jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei legen sa ikke det, jeg leste det i en bok. Han påstår leger ikke vet om det. Tror vitaminene har hjulpet også. 

Jada, denne kvakksalveren vet sikkert mye mer om slikt enn legevitenskapen... Det er altså helt ufattelig hvordan du sluker slikt rått og blånekter å tro på legevitenskap. Men vitaminer og mineraler i normale doser gjør da heldigvis ingen skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lillemus skrev:

Jada, denne kvakksalveren vet sikkert mye mer om slikt enn legevitenskapen... Det er altså helt ufattelig hvordan du sluker slikt rått og blånekter å tro på legevitenskap. Men vitaminer og mineraler i normale doser gjør da heldigvis ingen skade.

Nei jeg har ikke så mye tro på legevitenskapen, syns ikke de har kommet så langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være hardt å få vannkopper i voksenalder, man blir vanligvis mye dårligere enn det barn blir av vannkopper. Heldigvis så går det over etter en liten stund. 

Hvitvask kan hjelpe mot kløe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Fionys skrev:

Det kan være hardt å få vannkopper i voksenalder, man blir vanligvis mye dårligere enn det barn blir av vannkopper. Heldigvis så går det over etter en liten stund. 

Hvitvask kan hjelpe mot kløe.

Ja han har hatt det skikkelig hardt, har sagt det var helt jævlig, tortur og et helvete. Ikke greit å ha det sånn. 

Han har brukt hvitvask, det har lindret litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Kamomille te går vel og an å drikke? Det er vel ikke interaksjoner med medisiner?

Kamille-te i normale mengder går nok helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...