Gå til innhold

Jeg trenger sårt noen råd!

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg jobber som vikar i en statlig bedrift. Dette har jeg gjort nesten et år. Jeg har ingen fast ansettelse, som sagt, jeg er bare vikar, men jobber i gjennomsnitt 3 dager i uka. Jeg er blitt gravid, og har naturligvis tenkt å fortsette vikarieringa, såpass jeg får fødselspenger. MEN, hva med sykdom? jeg har slitt i mitt forrige svangerskap, og DERSOM jeg får plager så jeg må sykmeldes ved dette svangerskapet (deler av det), hvilke rettigheter har jeg? Og HVEM skal jeg levere sykmelding til? jeg får vel ingen sykepenger med hensyn til jobben, siden jeg ikke er fast ansatt? Hvem ordner da med sykepenger, og har jeg i det hele tatt rett på noe som helst? Jeg tjente ca 130 000 i fjor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45080-jeg-trenger-s%C3%A5rt-noen-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

De første 16 kalenderdagene skal arbeidsgiver betale (i forhold til avtalt lønn), deretter overtar trygdekontoret. Dokumentasjon vedr inntekt ordner du i samarbeid med arbeidsgiver, for å finne den gjennomsnitsberegningen som gir et mest mulig riktig bilde av din normale årsinntekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...