Gardenia Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Jeg har et spørsmål som er veldig aktuelt for meg i disse dager. Jeg håper du kan gi meg et svar i forhold til hva jeg bør gjøre. Jeg er gravid i 3. måned og har termin i begynnelsen av oktober. Tidligere var jeg fast ansatt i et konsulentselskap men var sykemeldt i ca. et halvt år inntil jeg sluttet og oppsigelsestiden utløp i februar i år. Det betyr at jeg har vært uten jobb og meldt som arbeidsledig hos aetat fra og med 1. mars i år. Mitt spørsmål dreier seg om rett til lønnet fødselspermisjon på det grunnlag jeg har nevnt over. Jeg hadde som fast ansatt en årsinntekt på ca. 310.000,- , som arbeidsledig er inntekten selvsagt en helt annen. Når det kommer til fødselspermisjonsstid i midten av september lurer jeg på hva som kommer til å bli lagt til grunn for beregning av evt. fødselspenger. 1. Vil jeg få fødselspenger beregnet på siste tre års inntekt? 2. Vil de bli beregnet på grunnlag av siste 6 av 10 måneder før permisjon, dvs. på grunnlag av dagpenger ved arbeidsløshet? 3. Vil jeg bli avspist med et engangsbeløp på rundt 35.000,-? 4. Bør jeg skynde meg å finne meg en hvilken som helst jobb fra nå av og ut sommeren for å legge grunnlag for fødselspenger? Jeg er veldig i tvil om hva som vil gi meg best mulighet til overlevelse og jeg håper du har noen råd å gi meg. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45084-svangerskapspermisjon-irene-gr%C3%B8neng/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Dagpenger gir rett til fødselspenger. Går du på dagpenger til du begynner på fødselspengene skal fødselspengene beregnes av gjennomsnittsinntektn de beste 6 mndr av de siste 10 mndr forut for fødselspengeperioden. Og du kan starte på fødselspenge når som helst når det er 12 uker igjen til termin. For ditt vedkommende vil det lønne seg å begynne på fp så tidlig at det er mindre enn 4 mndr fra arbeidsforholdet opphørte til du begynner på fp slik at du får medregnet 6 mndrs lønn. Er det da 25% diff mellom det nivået man da kommer frem til og siste 3 ferdiglignede år, kan du kreve at siste 3 år blir lagt til grunn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45084-svangerskapspermisjon-irene-gr%C3%B8neng/#findComment-170347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gardenia Skrevet 15. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2002 Dagpenger gir rett til fødselspenger. Går du på dagpenger til du begynner på fødselspengene skal fødselspengene beregnes av gjennomsnittsinntektn de beste 6 mndr av de siste 10 mndr forut for fødselspengeperioden. Og du kan starte på fødselspenge når som helst når det er 12 uker igjen til termin. For ditt vedkommende vil det lønne seg å begynne på fp så tidlig at det er mindre enn 4 mndr fra arbeidsforholdet opphørte til du begynner på fp slik at du får medregnet 6 mndrs lønn. Er det da 25% diff mellom det nivået man da kommer frem til og siste 3 ferdiglignede år, kan du kreve at siste 3 år blir lagt til grunn. Takk for raskt, klart og informativt svar. Nå vet jeg litt mer om hva jeg skal ta med i vurderingen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45084-svangerskapspermisjon-irene-gr%C3%B8neng/#findComment-170411 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.