Gå til innhold

Autismespektrumlidelser og årsak


kupton

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Elektronet skrev:

Det finnes mange sykdommer som ikke kan kureres eller forebygges når de første symtomene melder seg da uten at de er medfødt av den grunn. 

Jeg vet det, men hvordan begrunner du sikkerheten din på det ikke er medfødt? Det er jo mye som tyder på at det er en form for arvelighet med i spillet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, laban skrev:

Jeg vet det, men hvordan begrunner du sikkerheten din på det ikke er medfødt? Det er jo mye som tyder på at det er en form for arvelighet med i spillet. 

Nå kommer han til å spørre deg: *Er det mye som tyder på at det er arvelighet ned i spillet, altså?*

Anonymkode: 8820c...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laban skrev:

Jeg vet det, men hvordan begrunner du sikkerheten din på det ikke er medfødt? Det er jo mye som tyder på at det er en form for arvelighet med i spillet. 

Hvorfor mener du at det er mye som tyder på at det er arvelighet som avgjør da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Elektronet skrev:

Hvorfor mener du at det er mye som tyder på at det er arvelighet som avgjør da?

Det er ikke noe jeg mener, det er noe forskning har vist. Ikke nødvendigvis at det avgjør, men at det er en betydelig genetisk komponent:
https://forskning.no/barn-og-ungdom-sykdommer/arv-spiller-storst-rolle-ved-utvikling-av-autisme-ifolge-ny-studie/1360523
Dette er én studie av nyere dato, du kan selv finne fram til annen dokumentasjon. Er vi enige om at gener er medfødt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
27 minutter siden, Elektronet skrev:

Hvorfor mener du at det er mye som tyder på at det er arvelighet som avgjør da?

Se startinnlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Det er ikke noe jeg mener, det er noe forskning har vist. Ikke nødvendigvis at det avgjør, men at det er en betydelig genetisk komponent:
https://forskning.no/barn-og-ungdom-sykdommer/arv-spiller-storst-rolle-ved-utvikling-av-autisme-ifolge-ny-studie/1360523
Dette er én studie av nyere dato, du kan selv finne fram til annen dokumentasjon. Er vi enige om at gener er medfødt?

At du mener det går fint, men det er ikke riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Elektronet skrev:

At du mener det går fint, men det er ikke riktig. 

Takk, det samme til deg. Og nå avslutter jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
Akkurat nå, Elektronet skrev:

At du mener det går fint, men det er ikke riktig. 

Det går også fint at du tror det ikke er medfødt. Jeg tror ikke du overbeviser noen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gargamel skrev:

Det går også fint at du tror det ikke er medfødt. Jeg tror ikke du overbeviser noen uansett.

Det går helt fint for meg om dere andre fortsetter å tro på ting som ikke er riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Elektronet skrev:

Det går helt fint for meg om dere andre fortsetter å tro på ting som ikke er riktig. 

Fortell oss da hva som ikke er riktig.

Anonymkode: 467ec...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2019 den 15.16, Elektronet skrev:

Det går helt fint for meg om dere andre fortsetter å tro på ting som ikke er riktig. 

Hei!

men mange nylig plubliserte studier begynner avdekke et genmønster ved autismespekterforstyrrelser.

så da syns i hvert fall jeg at mye blir klarere hva angår årsaker for autisme.

Anonymkode: a89b6...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.10.2019 den 15.16, Elektronet skrev:

Det går helt fint for meg om dere andre fortsetter å tro på ting som ikke er riktig. 

Kan du ikke forklare oss hva som er riktig?

Anonymkode: 467ec...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Husk at det ikke er alle som vil bli forstyrret av vitenskap og fakta.

Hei

 

for meg selv med autisme , er såpass konkrete funn etterlengtet .

jeg har selv flere barn på spekteret, det krever mye i blant, men samtidig ser jeg at til tross for stor innsats , så kommer barna både gjennom skole, utdanning og ut i jobb. Det krever i blant ekstra innsats , men har man barn, ønsker msn jo at de skal tilpasse og klare seg. 

 

Og vitenskapelige funn er lavklaringer og hjelp for  økt forståelse på veien 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...